• Anonym (pimmeli)

    Han säger att det finns snyggare tjejer än mig.

    Hej!
    Har en diskussion med killen. Jag är ledsen. Jag anser att har man en partner...så Är den ens allt. Personlighet o utseende. Ser jag ngn på gatan så kan jag absolut tycka att personen ser bra ut. Men den slår ju aldrig min partner. Som är min ögonsten. Am i right.
    Blev så ledsen när han sa att det kanske finns människor därute som är snyggare än mig. Förstår inte riktigt varför han tycker/tänker så?

  • Svar på tråden Han säger att det finns snyggare tjejer än mig.
  • Haskel

    Attraktion och utseende är två olika saker.

    Ni är säkert helt överens om att ni varandras största attraktioner. Enligt dig innebär detta "snyggast".

    Enligt din kille finns det tjejer som har ett snyggare utseende. Tänker du efter finns det troligtvis många killar som ser bättre ut än din kille.

    Vi attraheras dock sällan till enbart utseende, Mest attraheras vi av vissa enskilda attribut, men främst är det personligheten vi attraheras av.

  • Anonym (tycker)
    Anonym (pimmeli) skrev 2014-07-25 01:56:52 följande:

    Hej!
     Har en diskussion med killen. Han säger att det finns snyggare tjejer än mig. Jag är ledsen. Jag anser att har man en partner...så Är den ens allt. Personlighet o utseende. Ser jag ngn på gatan så kan jag absolut tycka att personen ser bra ut. Men den slår ju aldrig min partner. Som är min ögonsten. Am i right. 
    Blev så ledsen när han sa att det kanske finns människor därute som är snyggare än mig. Förstår inte riktigt varför han tycker/tänker så?


    Ett förhållande måste bygga på ömsesidig ärlighet och tillit. Inte på avundsjuka eller utseende.

    Den som tror sig vara snyggast av jordens alla miljarder kvinnor eller män är inte så lite naiv. Då är man världsfrånvänd och saknar all verklighetsförakring. 


    Den som påstår att partnern är snyggast av jordens alla miljarder kvinnor eller män ljuger. Ingen levande människa har möjlighet eller förmåga att träffa och skåda alla dessa miljarder människor för att kunna göra en rättvis bedömning. Och vad är egentligen poängen med att vara snyggast? Är det ens en fördel? Tänk efter riktigt grundligt och svaret blir "NEJ!". 


    Din kille är ärlig, men Du verkar mest bara vara omogen och ytlig.
    Är utseende verkligen det enda Du har att erbjuda honom? Varför är det viktigare för Dig att vara snyggast än att vara älskad och åtrådd?

  • Nenne666

    Det kommer alltid finnas nåt finare än du. Alltid! Men löser inte din karl det så låt han kliva ut på gräset och traska där...

  • The past is now
    Anonym (tycker) skrev 2014-07-25 03:50:00 följande:

    Ett förhållande måste bygga på ömsesidig ärlighet och tillit. Inte på avundsjuka eller utseende.Den som tror sig vara snyggast av jordens alla miljarder kvinnor eller män är inte så lite naiv. Då är man världsfrånvänd och saknar all verklighetsförakring. 

    Den som påstår att partnern är snyggast av jordens alla miljarder kvinnor eller män ljuger. Ingen levande människa har möjlighet eller förmåga att träffa och skåda alla dessa miljarder människor för att kunna göra en rättvis bedömning. Och vad är egentligen poängen med att vara snyggast? Är det ens en fördel? Tänk efter riktigt grundligt och svaret blir "NEJ!". 

    Din kille är ärlig, men Du verkar mest bara vara omogen och ytlig.

    Är utseende verkligen det enda Du har att erbjuda honom? Varför är det viktigare för Dig att vara snyggast än att vara älskad och åtrådd?


  • Pumbaaa

    Jag förstår givetvis vad du menar med det, även om du inte tycks få så mkt förståelse av visssa. Men klart man blir ledsen av en så nedlåtande kommentar

    Jag skulle oxå bli väldigt ledsen ifall min sambo plötsligt sa så till mig. För det vill man ju lixom inte höra, även om jag är grymt medveten om att det finns BETYDLIGT mkt snyggare människor än mig, därute på det gräs som de flesta anses grönare. Men det spelar ju lixom ingen roll, för han vill ju inte att jag ska säga så till honom heller och antyda att det finns snyggare killar än honom. För även om det kanske gör det, så är det ju ändå ingen jag vill ha. Min sambo är ju mitt allt och den människan jag vill leva hela mitt liv med. Så därför är det högst ointressant vad som finns eller inte finns på det grönare gräset, för det är ju ingenting som jag ens vill ta reda på. Så därför känns det ju väldigt onödigt att dra upp detta för honom.

    Tycker ni borde prata ut om detta så han kan få en chans att förklara sig, givetvis tror jag inte att han menar något illa med det. För ibland uttrycker man sig lite klumpigare än man kanske hade velat. Så prata med honom, gör det. Kanske du blir lite lugnare när du fått höra hur han menade osv. Om det är dig han vill ha eller om ni borde gå åt varsitt håll. Viktiga tankar och frågor som borde få ett ärligt svar!

    Hade en period i mitt liv i början av mitt och min nuvarande sambos förhållande. Han sa en gång såhär till mig; att han inte riktigt visste vad han skulle svara när jag sa att jag älskade honom. För han visste inte vad han kände och hade därför svårt för å säga detsamma tillbaka. Vi hade då varit tillsammans i ett halvår/år minns inte riktigt men iaf. Blev givetvis otroligt rädd och ledsen. För gick mer eller mindre bara och förberedde mig på den dagen då det skulle komma när han visste, att han inte längre älskade mig. Vi hade bråkat en del och det var kanske lite det som gjorde de. Men jag kände mig väldigt nojig över det faktum att han gick och tvivlade på oss när jag älskade honom så mkt och fortfarande gör, förstås!

    Men nu har vi varit tillsammans i 6 år, 5 månader och 25 dagar. Vi är nykära och lyckligare än någonsin. Så tro mig. Allt det skakiga man kanske kan känna tidigare i ett förhållande kan vända, det är fortfarande lite skakigt. Men vi älskar iaf varandra även om vi ibland kan bråka så huset skakar.

    Lycka till! Hoppas allting blir bättre för dig snart! :) ?


    Blanda inte ihop min personlighet med min attityd. Min personlighet talar om vem jag är, min attityd talar om vem du är!
  • nevermind

    Du är blind. Och osäker. Klart det finns tjejer som är snyggare än du! Finns definitivt karlar som är snyggare än min, trots att jag tycker att min kille är vansinnigt snygg!


    Anonym (pimmeli) skrev 2014-07-25 01:56:52 följande:

    Hej!

    Har en diskussion med killen. Jag är ledsen. Jag anser att har man en partner...så Är den ens allt. Personlighet o utseende. Ser jag ngn på gatan så kan jag absolut tycka att personen ser bra ut. Men den slår ju aldrig min partner. Som är min ögonsten. Am i right.

    Blev så ledsen när han sa att det kanske finns människor därute som är snyggare än mig. Förstår inte riktigt varför han tycker/tänker så?


  • Pumbaaa

    Förvisso! Det är ingenting jag tycker att man som partner överhuvudtaget borde säga till sin andre hälft... Men samtidigt så har han ju rätt.. Men man uttrycker sig inte alls så ifall man älskar någon.

    Det är klart att det finns sjukt mkt snyggare tjejer än dig! Det finns sjukt mkt snyggare tjejer än mig oxå. Och det finns sjukt mkt snyggare tjejer än alla er andra tjejer som sitter här. Men...?

    VEM FAN BRYR SIG? Svaret borde vara: INGEN! För det är alltid så att det finns snyggare människor än mig lr min sambo.. snyggare människor än er alla! Men vi bryr oss inte ett skit om vad alla andra tycker för vi har valt varandra. Det borde ingen annan heller bry sig om i deras förhållande. För jag känner alltid att för mig, så är min sambo det finaste som finns i hela världen. O vi har passerat över 8 år nu.

    Förlovade sen snart 4 mån tillbaka. Han hade aldrig valt detta steg ihop med mig om jag inte hade varit någon som betydde någonting för honom. Blev ännu mer säker på honom gälkande hans val när han höll sitt förlovningstal till mig. Han skrev bla. att han aldrig kunde tänka sig ett liv utan mig, att jag var hans andre hälft och att det är och föralltid kommer att vara vi två.

    Jag tror att han är skapligt medveten om att den här världen inte enbart består utav mig. Men han lever inte i den här världen, han lever i sin egna värld. Där är det mig han ser som det viktigaste. Jag lever inte heller i den här världen, jag har min egna värld där det är han som är hela min värld. Så allting handlar egentligen bara om kärlek... Är man verkligt kär i sin pojk/flickvän så spelar det ingen som helst roll i fall världens snyggaste kille/tjej kom och knackade dig eller din pojkvän på axeln. För man vill lixom aldrig för någonting i hela världen byta bort sin underbara kärlek för någon snygg patetisk luftbubbla.

    Mitt val är iaf kristallklart. Min man är mitt allt! Jag är inte bara kär i hans utseende, jag är kär i hela hans personlighet.. Han är så otroligt underbar och jag blir bara kärare och kärare ju längre tiden går!

    Tala med din kille om hur han känner för dig, om du är den tjejen han verkligen vill ha och vill leva med? Om svaret på den frågan är ja. Då borde han vara ointresserad av andra tjejer oavsett om de är snyggare än dig lr inte.... Han borde älska dig och din personlighet så pass mycket att ingenting annat spelar någon roll.... Önskar och hoppas att det löser sig för dig!!


    Anonym (pimmeli) skrev 2014-07-25 01:56:52 följande:

    Hej!

    Har en diskussion med killen. Jag är ledsen. Jag anser att har man en partner...så Är den ens allt. Personlighet o utseende. Ser jag ngn på gatan så kan jag absolut tycka att personen ser bra ut. Men den slår ju aldrig min partner. Som är min ögonsten. Am i right.

    Blev så ledsen när han sa att det kanske finns människor därute som är snyggare än mig. Förstår inte riktigt varför han tycker/tänker så?


Svar på tråden Han säger att det finns snyggare tjejer än mig.