• Anonym (Vill)

    Vet inte hur jag ska göra??

    Jag är extremt babysjuk. Jag vill ha ett barn så otroligt mycket. Men samtidigt så vet jag att jag inte borde detta. Har redan tre barn födda 05, 06 och 11. Jag har en spiral nu och den ska tas ut 2016. Men jag vill så otroligt mycket ha ett barn nu!!!

    Till historien hör att mina 3 barn alla har både fysiska och psykiska handikapp. Min stora har en lätt version av epilepsi, mellanbarnet har ADHD och minsta har extremt dålig syn. Så han har glasögon och bara det i sig är en otroligt dyr kostnad för mig iom jag lever på existensminimum. Jag är sjukskriven och lever enbart på bidrag från f-kassan och försörjningsstöd.

    Trots detta och trots att jag vet att jag är en last för samhället så vill jag mer än allt annat ha ett barn till!

    Jag ska oxå nämna att jag är ensamstående och bor själv med mina 3 barn. Jag har dem 24/7 eftersom pappan inte har ngn bostad. Han är här ofta och hjälper till men det är ändå jag som har huvudansvaret.

    Förlåt om detta blev lite virrigt. Men jag tror budskapet kom fram....

  • Svar på tråden Vet inte hur jag ska göra??
  • Anonym (Längtar med)

    Att vilja och längta är inte samma sak som att skaffa det, kanske nåt att tänka på. Barn får inte alltid som de vill så borde gälla deras föräldrar med

  • Anonym (Vill)

    Jag vet.. Men känslan är så stark... Har till och med funderat på att ta ut spiralen i förtid och sen ha sex och se vad som händer...

  • Anonym (Längtar med)

    Ja och varför skall vi betala för dig och dina ungar?

  • Anonym (Vill)

    Ja du. Varför ska jag betala för att folk ska vara inlagda på sjukhus utan att behöva det????

  • Anonym (Längtar med)

    Nu är du ot tråden handlar väl om dig och inte om folk är på sjukhus utan att behöva det


    Anonym (Vill) skrev 2014-07-25 08:33:54 följande:

    Ja du. Varför ska jag betala för att folk ska vara inlagda på sjukhus utan att behöva det????


  • Anonym (Vill)

    Visserligen. Men jag menar bara att om det är fel att samhället betalar för mig och mina barn är det väl fel att samhället betalar för personer som inte behöver vara på sjukhus men ändå är det...

  • Anonym (Längtar med)

    Du har ingen aning om varför de är på sjukhus eller om de behöver vara det för all sjukdom syns inte på utsidan men du har antalet ungar redan som du inte nu kan försörja utan det ska samhället försörja för du orkar inte men skaffa fler ungar ska du för det är så behändigt att slippa försörja dem själv...där har du felet i ditt resonenemang. Skaffa jobb och inkomst därifrån, försörj dina ungar du har och belasta inte samhället...ja när du gör så kan du skaffa ett harem av ungar

  • Anonym (Vill)

    För det första. Som det står i min TS, jag är sjukskriven! Jag kan inte jobba just nu... Och så tycker du att jag ska skaffa ett jobb! Du vet inte ens varför jag är sjukskriven!!! Så innan du trycker ner mig så kanske du ska ta reda på fakta!

  • Anonym (Längtar med)
    Anonym (Vill) skrev 2014-07-26 08:54:39 följande:

    För det första. Som det står i min TS, jag är sjukskriven! Jag kan inte jobba just nu... Och så tycker du att jag ska skaffa ett jobb! Du vet inte ens varför jag är sjukskriven!!! Så innan du trycker ner mig så kanske du ska ta reda på fakta!


    Nej jag sa bara att att du inte kan jobba just nu och tjäna egna pengar så ska du inte ha fler ungar du har 3 som du inte kan ta hand om utan låter samhället betala för
  • Påven Johanna
    Anonym (Vill) skrev 2014-07-26 08:54:39 följande:

    För det första. Som det står i min TS, jag är sjukskriven! Jag kan inte jobba just nu... Och så tycker du att jag ska skaffa ett jobb! Du vet inte ens varför jag är sjukskriven!!! Så innan du trycker ner mig så kanske du ska ta reda på fakta!


    Varför är du sjukskriven? 
  • Anonym (Vill)

    På grund av deprition och ångest. Har varit inlagd på psyk 2 vändor de senaste 8 månaderna, skurit mig och så vidare... Mår fortfarande skit men det är ingen inom vården som förstår mig.

  • Hummeldummel

    Och med den bakgrunden vill du skaffa en till?! Vansinne! Tänk på de barnen du har! Att ha barn med särskilda behov kräver mer än andra. Jag vet då vi har två. En med adhd/autism och en med Downs. Hur tänkte du? Jag längtar också efter en till. Men med hänsyn till de barn jag har så går det inte.

    Du borde ta upp din barnlängtan med din samtalskontakt. Jag tror att du kanske längtar efter en till för att fly?

    Kram

  • Anonym (haha)

    Haha, detta är ju inte på riktigt. Hur kan man vara så otroligt korkad att man vill skaffa ett fjärde barn när man är deprimerad, lider av ångest och självskadebeteende. Jag kommer inte ens att skaffa ETT barn för jag lider själv av ångest och depressioner. Stackars barn.

  • Anonym (Längtar med)
    Anonym (Vill) skrev 2014-07-26 15:32:39 följande:

    På grund av deprition och ångest. Har varit inlagd på psyk 2 vändor de senaste 8 månaderna, skurit mig och så vidare... Mår fortfarande skit men det är ingen inom vården som förstår mig.


    Då ska du verkligen inte ha fler barn, ta hand om dem du har liksom
  • Anonym (Vill)

    Jag vet att det kanske är korkat att vilja ha ett barn till. Jag hör vad ni säger och jag tar det åt mig.

    Men samtidigt så är det ingen som kan säga till någon hur många barn de får skaffa. Kolla på alla de som får uppmärksamhet för att dom skaffat nånstans mellan 9-14 barn.... Varför ska dom få så mycket positiv feedback? Jag snackar om att ha 4 barn. Inte 10!

  • Anonym (m)

    jag tror att du längtar efter ett barn till för att du på nåt sätt vill fly ditt jobbiga vardagsliv. Det borde iaf vara jobbigt med de tre barnen du har + dina egna problem? Jag tror du har nån rosa idyllisk dröm där du sitter med en perfekt liten bebis och allt bara löser sig. Egentligen behöver inte din längtan egentligen betyda att du vill ha ett barn till, du TROR det däremot, kanske för att du inte ser nåt annat sätt att föra in en förändring i ditt liv.  grejen är ju bara att ett till barn inte ger den förändring du kanske drömmer om, det medför bara högre kostnader, vaknätter, blöjbyten, och kanske ytterligare ett barn med en funktionsnedsättning, det vet du inte

Svar på tråden Vet inte hur jag ska göra??