• Terry78

    Barnvakt/ extra mormor sökes!

    Hej!

    Vi söker en mogen barnvakt/ extra mormor/farmor till vår lilla tjej på 11 månader och tänkte börja här!
    Vi bor i Stockholm, mina föräldrar jobbar och reser mycket och har inte tid eller engagemang nog för att ställa upp. Min sambos släkt finns på annan ort långt härifrån. Vi skulle vilja lite lugnt och försiktigt introducera en ny möjlig anknytningsperson till vår dotter, med förhoppningen om att kunna ha barnvakt en kväll/ vecka ( efter nattningen).
    Dagis blir först efter två-årsålder, och då skulle vi gärna anlita samma person att hämta 1-2 ggr/vecka,

    Givetvis utgår ersättning, men vår önskan är att denna person ska bli så mycket mer än bara en barnvakt, utan istället en "surrogatsläkting" till familjen!

    Min fråga till er är hur hittar vi en sån person, känner du kanske själv en smått uttråkad, barnkär pensionär?

  • Svar på tråden Barnvakt/ extra mormor sökes!
  • Miraaa

    Jag har lång erfarenhet av barn och studerar till förskollärare med ett år kvar. Har själv en dotter på dryga året. Kan gärna hjälpa till om ni är intresserade? ???? hoppas ni har det bra i värmen ????

  • Terry78

    Hej Mira,

    Trevligt att du är intresserad. Vår tanke med att hitta en äldre person handlar om att få tillgång till en "vis gammal tant" som är klar med sitt egna barnalstrande, gärna pensionär med mycket tid över. Någon som kan och vill ställa upp med kort varsel och som bor nära oss, gärna på söder. Funderar lite på hur det skulle kunna funka för dig när du själv har en ett-åring hemma?!

    Ha det bra så länge!

Svar på tråden Barnvakt/ extra mormor sökes!