• Anonym (Nervös)

    Akut hjälp med p-ring!

    Hallå familjeliv!

    Nu är det såhär att igår kväll, torsdag, skulle jag ta ut min p-ring för att ha en veckas uppehåll. Jag ska dock resa bort nästa torsdag och tänkte därför hoppa över mensen, dvs sätta in en ny ring direkt efter den förra för att slippa hålla på med ringen utomlands. Jag var dock på bio igår när ringen skulle sättas in så jag var tvungen att förvara den i min väska under ca 5 timmar innan jag satte in den.

    Nu i efterhand blir jag dock nervös att ringen ska ha blivit dålig under den här tiden i väskan? Den får förvaras i högst +30 grader och nu under sommaren kanske det blir varmare än så i min väska? Innan detta låg ju ringen i kylen... dessutom hade jag den bara i aluminiumpåsen i min necessär, har den blivit skadad av det tror ni?

    Vet inte vad jag ska göra nu! Om jag tar ut ringen nu och börjar med en veckas uppehåll måste jag ju fortfarande förvara en p-ring i en resväska på flygplan osv, samma visa :( eller ska jag byta till ännu en ny ring idag direkt från kylen som är garanterat "felfri" och räkna 3 veckor fr.o.m idag? Huuva vad jobbigt detta är! :( tar jättegärna emot råd och tips

  • Svar på tråden Akut hjälp med p-ring!
  • Mandarin3

    Jag skulle helt enkelt ha satt in en ny ring, men räkna det som att du satte i den direkt! Känns inte som att ringen som legat i värmen blivit "förstörd", men ändå bra att sätta in ny ring för att vara på säkra sidan!

    Jag har gjort lite likadant, och hålla på och glömma in och ut datumen, men det har inte varit någon fara alls!

  • aster

    Eftersom du nojar över att ringen har blivit dålig (vilket jag inte tror) tycker jag du ska unna dig en ny ring. Om du vill har du inne den så länge den räcker (3 v?) eller så tar du ut den när du är tillbaka från semestern och vill få mens.

    Tänk på att ringen förvaras i 37 grader inuti slidan och då förstörs ju inte hormonerna, därför lär 33 grader i din väska i några timmar inte vara ett problem.

  • Anonym (..)

    När jag använde p-ring så låg mina aldrig kylda, utan i ett skåp. Och som föregående skrev så klarar dem ju att vara i kroppen i tre veckor.

    Låt den sitta!

  • Anonym (Nervös)

    Tack så mycket för era svar! Alltid skönt att veta hur andra ser på saken :) hmm, jag antar att det inte är någon fara ändå... men samtidigt jobbigt att noja tills nästa mens!

Svar på tråden Akut hjälp med p-ring!