• ungmamma9301

    Inget att jämföra med

    Då jag är gravid med mitt första barn och därmed aldrig vart gravid tidigare vet jag inte vad som ska och inte ska kännas rätt eller fel gällande en del symptom. Är i vecka 27 nu och har först nu börjat må dåligt. Magen gör ont, vet ej om det är pga växtvärk eller om något är fel, känns i vissa situationer då jag ska resa mig upp eller vända mig om jag ligger ner. I natt vaknade jag och mådde illa, inte så illa att jag fick kräkreflexer men ändå så att det var påfrestande. Mitt humör vände från att känna mig fly förbannad på ingenting till att brista ut i gråt. Det här kan låta som normala gravidbesvär som jag vet man kan ha i början av graviditeten, men i vecka 27?? Har ingen direkt matlust heller eller överhuvudtaget känner mig hungrig.. Någon som vet ifall det här är normalt?

  • Svar på tråden Inget att jämföra med
  • rere88

    Ja det är normala besvär och man kan få de under olika delar av graviditeten.

    Smärtan du beskriver.. var sitter den? Om det är i ländryggen eller mellan benen kan det vara foglossning.

    är det i sidan av magen kan det vara livmoder som växer.

    prova åksjukearmband mot illamåendet och ät det som lockar dig.

    inte läge o bry sig om vad man äter sålänge du får i dig någon form av näring.

    humörsvängninga kan man ha hela graviditeten samt efter. . Det är hormonerna som spökar.

    grattis till nyförvärvet :)

  • ungmamma9301

    Smärtan sitter i sidorna av magen men också strax under revbenen, men antar att det är för att det växer.

    Foglossning känner jag också mest av på nätterna, de sitter i ljumskarna och har gjort o ca 2v nu men dem är än så länge överkomliga ;)

    Anledningen till att jag reagera är för att jag under hela graviditeten hittills har mått hur bra som helst, knappt känt av graviditeten ;)

    Tack så mycket, det ska bli så mysigt!

Svar på tråden Inget att jämföra med