• Aniiee

    Vet du vad Linux är för något?

    Som rubriken lyder: vet du vad Linux är?


    Key change, MOFO!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vet du vad Linux är för något?
  • Rainbow gg

    Vi lärde oss om Linux på gymnasiet. Vi fick hålla på och köra med dual-boot en termin för att vi skulle använda Ubuntu en lektion i veckan. Kul att lära sig men inte användbart för min del. Så ja, jag vet

  • Aniiee
    Rainbow gg skrev 2014-07-25 14:41:21 följande:

    Vi lärde oss om Linux på gymnasiet. Vi fick hålla på och köra med dual-boot en termin för att vi skulle använda Ubuntu en lektion i veckan. Kul att lära sig men inte användbart för min del. Så ja, jag vet


    Coolt!

    Värst vad tech-savvy folket på FL är Solig 18 "ja" och inte en enda röst på nåt annat.
    Key change, MOFO!
  • mr me

    Ja, tyvärr höll jag på att skriva, men. Det är väl iofs ett väldigt bra OS med många bra och starka sidor. Fast jag har samtidigt svurit en hel del över det, förut, när jag jobbade med det...

  • ölburk2
    Rainbow gg skrev 2014-07-25 14:41:21 följande:

    Vi lärde oss om Linux på gymnasiet. Vi fick hålla på och köra med dual-boot en termin för att vi skulle använda Ubuntu en lektion i veckan. Kul att lära sig men inte användbart för min del. Så ja, jag vet


    Idag tror jag inte du får några problem med att använda Linux, undantag finns säkert, men i stort sett funkar Linux till allt.., du kan ju använda ett Windows gränssnitt i Linux så försvinner den pskologiska biten åxå.

    Fast själv använder jag ändå Windows.., allt är ju numera kompatibelt med allt, så det finns liksom ingen större mening att välja ett visst op längre.., iaf inte för normalanvändaren
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • fluu

    En liten pingvin som bor i min kompis rosa minidator ;)


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (WorkingGirl)

    Arbetar med det dagligen, trevligt system om än något mycket eftersom vi inte har något GUI. Gillar att ha ett interface att klicka runt i istället för att kunna massa kommandon utantill... Men, för servrar är det Linux som gäller!

  • Liljekonvaljer

    Ja, hade en gammal bärbar Acer med det. Enkelt och fyller surffunktionerna bra.

Svar på tråden Vet du vad Linux är för något?