• Kjellsomgubben

    Försäkringsjurist i Stockholm? Var söker man en jurist för mitt problem med försäkringsbolaget?

    Jag hade en hemförsäkring med drulletillägg i. Det brann sedan i en kastrull som stått på spisen och branden spred sig inte vilket tydligen innebar att försäkringen för brand inte gällde. Jag tror jag behöver en jurist i den här frågan. Jag kan lite själv om försäkring och har läst villkoren men jag kan inte tolka vad försäkringsbolaget menar med vissa saker i sin motivering. Hittade en informationssida på nätet som hette www.forsakringsjuristen.se men jag hittade inte mycket juristbyråer eller advokater som jobbar med försäkringsfrågor uteslutande. Jag vill inte att en familjerätts-advokat ska avgöra en sån här fråga, då betalar jag hellre ett proffs. Men det finns knappt några på nätet. Var ska man leta. Hittade en till sida nu när jag Googlade, någon som vet vilja de är. Har adress www.ecjurist.se. Det var de enda jurister som jobbade med försäkringsavtal. 

  • Svar på tråden Försäkringsjurist i Stockholm? Var söker man en jurist för mitt problem med försäkringsbolaget?
  • Tirem

    Men om branden inte spred sig vad var det som förstördes som du vill ha ersättning för?

  • studentska

    Jag förstår inte heller vad du vill ha ersättning för om branden inte spred sig? Fick du tapetsera om eller liknande?

  • Kjellsomgubben

    För det första så det enligt avtalet med försäkringsbolaget en förutsättning att elden sprider sig, annars gäller ej försäkringen för brand. Branden eller vad man ska kalla det, rökutvecklingen har orsakat stora skador på tapet och väggar genom sotet efter elden. 

Svar på tråden Försäkringsjurist i Stockholm? Var söker man en jurist för mitt problem med försäkringsbolaget?