• Anonym (han är bäst)

    Förhållanden med mindre bra sex

    Varför väljer många att leva i förhållanden där deras partner inte är det bästa ligget dom haft?!

  • Svar på tråden Förhållanden med mindre bra sex
  • Doctor Why

    Kanske därför att förhållandet är det bästa förhållande dom haft ?

  • Anonym (b)
    Doctor Why skrev 2014-07-25 16:05:58 följande:

    Kanske därför att förhållandet är det bästa förhållande dom haft ?



    åh, ett sånt bra svar, önskar jag hade kommit på det själv.
    Nu behövs inga fler inlägg, bättre kan det inte sägas.
  • Anonym (han är bäst)
    Doctor Why skrev 2014-07-25 16:05:58 följande:

    Kanske därför att förhållandet är det bästa förhållande dom haft ?


    Men suktar man inte efter bättre sex när man vet att man haft bättre? Vilket i sin tur inte gör förhållandet optimalt.
  • Anonym (inte ego)

    För att jag vill ha harmoniska barn som växer upp i ett tryggt hushåll framför ett bra sexliv.

  • Dickie Simpkins
    Anonym (han är bäst) skrev 2014-07-25 16:12:22 följande:
    Men suktar man inte efter bättre sex när man vet att man haft bättre? Vilket i sin tur inte gör förhållandet optimalt.
    Så kan det säkert vara. Men det är så sjukt svårt att hitta en person som har exakt allt man vill ha. Och som dessutom ska vilja ha dig. Man får värdera vad som är svårast att hitta. Sexuella överenskommelser med någon annan kan ju kompensera (om alla är med på det). 
  • Doctor Why
    Anonym (han är bäst) skrev 2014-07-25 16:12:22 följande:
    Men suktar man inte efter bättre sex när man vet att man haft bättre? Vilket i sin tur inte gör förhållandet optimalt.
    Det kan ju vara så när man är ung och nyfiken, men i övre medelåldern så tror jag att många ser annat i ett förhållande som överväger. Det är vad jag tycker...säkert finns det andra i min ålder (+40) som tycker annat Skrattande
  • Kereza

    När vi fyller 70 vet jag inte om jag orkar knulla mer - däremot orkar vi förhoppningsvis fortfarande kramas och prata, och DET är han bäst i världen på.

    Visst kan jag hitta någon som är bättre sex - det vore ENKELT att hitta någon som är bättre sex, eftersom han verligen är mer eller mindre skit, men det är inte säkert att det braiga sexet i några år skulle vara mer värt i längden. 

  • Dickie Simpkins
    Doctor Why skrev 2014-07-25 16:18:11 följande:
    Det kan ju vara så när man är ung och nyfiken, men i övre medelåldern så tror jag att många ser annat i ett förhållande som överväger. Det är vad jag tycker...säkert finns det andra i min ålder (+40) som tycker annat Skrattande
    Det verkar som att man behåller en högre sexdrift om man håller sig tränad och fit. Allt sånt. Lättare att få ståkuk, behålla hårdheten, uthålligheten, kåtheten. Jag hade en period då jag slutade träna och förföll, då märkte jag att jag tappade en del på dessa områden. Nu är jag tillbaka med träning och allt som följer med.
  • Haskel

    Min fru är varken den snyggaste, vackraste, snällaste, mest intelligenta, bästa ligg, bästa mamman etc. etc. 

    Men hon är den absolut bästa fru man kan tänka sig. Sammantaget finns ingen så bra som hon.

    Detsamma gäller mig. Jag är inte heller den snyggaste, snällaste, intelligentaste osv. osv. Jag har många fel och brister. Men sammantaget gillar min fru mig mest.

  • Doctor Why
    Dickie Simpkins skrev 2014-07-25 16:45:00 följande:
    Det verkar som att man behåller en högre sexdrift om man håller sig tränad och fit. Allt sånt. Lättare att få ståkuk, behålla hårdheten, uthålligheten, kåtheten. Jag hade en period då jag slutade träna och förföll, då märkte jag att jag tappade en del på dessa områden. Nu är jag tillbaka med träning och allt som följer med.
    Det låter bra..för jag är påväg in i träningen igen efter uppehåll pga arbetsskada för 2 år sedan
    Du verkar inte ha problem med hårdheten vad jag kan se på din profilbild Skrattande
  • Anonym (han är bäst)

    Jag ser vad ni försöker förmedla, men den tanken jag har är att om jag inte blir fullt tillfredställd i sängen skulle mina tankar sväva mot andra.. Och min personliga åsikt är att det är den största orsaken till ev otroheter eller separationer :-

  • Dickie Simpkins
    Doctor Why skrev 2014-07-25 16:56:20 följande:

    Det låter bra..för jag är påväg in i träningen igen efter uppehåll pga arbetsskada för 2 år sedan

    Du verkar inte ha problem med hårdheten vad jag kan se på din profilbild 


    Nej hårdheten kan jag inte gnälla över :)
Svar på tråden Förhållanden med mindre bra sex