• Anonym (NN)

    Vad hade ni gjort om er dotter berättade att grannen gjort sexuella närmanden?

    Om eran tonårsdotter berättade för er att grannen tafsade på henne och kanske rent av försökt förgripa sig på henne, vad hade ni gjort? Hur hade ni reagerat?

  • Svar på tråden Vad hade ni gjort om er dotter berättade att grannen gjort sexuella närmanden?
  • Anonym (pratat)

    Jag hade pratade med grannen och informerat om att händer det igen så blir det polisanmälan. Förutsatt att grund för polisanmälan inte redan finns, då hade jag gjort en sådan. Förmodligen flyttat också.

  • Anonym (jag)

    Skulle ha gått till grannen galet arg och frågat vad denne håller på med.

  • Anonym (Bb)

    Usch, ryser när jag bara tänker tanken. Har en tonårsdotter själv och hon skulle aldrig hitta på grejjer, inte av denna art. Så jag hade tagit det på fullaste allvar och kontaktat polisen och fått dom att göra nåt åt det hela.

    Självklart hade jag ju velat slita ögonen ur grannen, men hade absolut inte gått dit själv och försökt prata eller anklaga. Han kommer ju ändå aldrig erkänna.

    Sen hoppas jag på att min dotter i detta fall hade sparkat han hårt mellan benen innan det hade hunnit gå längre än till ett försök. Verkligen kastrerat honom med en kick som heter duga.

  • MLB
    Anonym (pratat) skrev 2014-07-25 20:55:35 följande:

    Jag hade pratade med grannen och informerat om att händer det igen så blir det polisanmälan. Förutsatt att grund för polisanmälan inte redan finns, då hade jag gjort en sådan. Förmodligen flyttat också.


    Anonym (jag) skrev 2014-07-25 22:46:51 följande:

    Skulle ha gått till grannen galet arg och frågat vad denne håller på med.


    Och riskerat att grannen skrämmer dottern till att hålla tyst?

  • Anonym (NN)
    MLB skrev 2014-07-26 01:04:43 följande:

    Och riskerat att grannen skrämmer dottern till att hålla tyst?


    Och vad hade du gjort istället?
  • Nixe
    Anonym (pratat) skrev 2014-07-25 20:55:35 följande:

    Jag hade pratade med grannen och informerat om att händer det igen så blir det polisanmälan. Förutsatt att grund för polisanmälan inte redan finns, då hade jag gjort en sådan. Förmodligen flyttat också.


    vadå "om det händer igen"?? var första gångens övergrepp laglig menar du?
  • Anonym (.)

    Ring polisen. Utan att tveka. Ju tidigare desto bättre.

  • Anonym (Fadern)

    Hade spöat skiten ur honom och siktat på att ta i från honom hans sexuella förmåga. Såna typer förtjänar inte bättre.

  • Anonym (Lea)

    Finns bara ett alternativ enligt mig och det är att omedelbart polisanmäla övergreppet. Är det din dotter som har berättat detta för dig? Har du polisanmält?

  • MLB
    Anonym (Lea) skrev 2014-07-26 12:35:36 följande:

    Finns bara ett alternativ enligt mig och det är att omedelbart polisanmäla övergreppet. Är det din dotter som har berättat detta för dig? Har du polisanmält?


  • Sparkliie

    Anmäl honom direkt och visa din dotter att det är oacceptabelt. Hur ska hon kunna respektera sig själv i framtiden om inte föräldrarna reagerar när hon berättar ett sånt fruktansvärt övergrepp?!

  • Anonym (jag)
    MLB skrev 2014-07-26 01:04:43 följande:
    Anonym (jag) skrev 2014-07-25 22:46:51 följande:

    Skulle ha gått till grannen galet arg och frågat vad denne håller på med.


    Och riskerat att grannen skrämmer dottern till att hålla tyst?

    Jag skulle prata med dottern att hon har inget att vara rädd för. Få henne att förstå att hennes föräldrar är allsmäktiga och att hon skulle aldrig köpa några hot m.m. Trygghet är det viktigaste.
  • Anonym (NN)

    Glad att inte så många skulle ta till våld.

    Det jag tog upp i tråden hände en kompis eller snarare hennes dotter. Pappan blev vansinnig och misshandlade grannen å det grövsta. Under polisutredningen framgick det sedan att grannen varit i Sydafrika vid tidpunkten som ofredandet skulle gjorts. Händelsen hade inträffat men dottern ville skydda den skyldige och hittade på att det var grannen.

  • CarinaL26
    Anonym (NN) skrev 2014-07-27 10:41:02 följande:

    Glad att inte så många skulle ta till våld.

    Det jag tog upp i tråden hände en kompis eller snarare hennes dotter. Pappan blev vansinnig och misshandlade grannen å det grövsta. Under polisutredningen framgick det sedan att grannen varit i Sydafrika vid tidpunkten som ofredandet skulle gjorts. Händelsen hade inträffat men dottern ville skydda den skyldige och hittade på att det var grannen.


    Men hur gick det med grannen och pappan?
  • Anonym (Vem var det då?)
    Anonym (NN) skrev 2014-07-27 10:41:02 följande:

    Glad att inte så många skulle ta till våld.

    Det jag tog upp i tråden hände en kompis eller snarare hennes dotter. Pappan blev vansinnig och misshandlade grannen å det grövsta. Under polisutredningen framgick det sedan att grannen varit i Sydafrika vid tidpunkten som ofredandet skulle gjorts. Händelsen hade inträffat men dottern ville skydda den skyldige och hittade på att det var grannen.


    Men vem var den skyldige då om det inte var grannen, kom det fram sen eller?
  • lillekatt
    Anonym (Fadern) skrev 2014-07-26 12:33:05 följande:

    Hade spöat skiten ur honom och siktat på att ta i från honom hans sexuella förmåga. Såna typer förtjänar inte bättre.


    Vad gör du om det visar sig att din dotter ljög som det här exemplet visar? Då har du förstört någon oskyldig människas liv.
    Anonym (NN) skrev 2014-07-27 10:41:02 följande:

    Glad att inte så många skulle ta till våld.

    Det jag tog upp i tråden hände en kompis eller snarare hennes dotter. Pappan blev vansinnig och misshandlade grannen å det grövsta. Under polisutredningen framgick det sedan att grannen varit i Sydafrika vid tidpunkten som ofredandet skulle gjorts. Händelsen hade inträffat men dottern ville skydda den skyldige och hittade på att det var grannen.




Svar på tråden Vad hade ni gjort om er dotter berättade att grannen gjort sexuella närmanden?