• Anonym (Förvirrad)

    Biverkningar av cerazette efter ett år - vad händer??

    Hej,
    Jag har ätit cerazette i lite mer än ett års tid och det har fungerat hur bra som helst. Jag har inte haft några biverkningar och inte heller några blödningar, men nu undrar jag vad som händer....

    Sen några veckor tillbaka har jag känt mig väldigt trött, mått lite småilla och även haft konstiga småblödningar (typ 1/2 dags blödning, uppehåll i två dagar och sedan samma sak igen).

    Allt det här sammanfaller med att jag slutat amma. Kanske har det ett samband och är något som rättar till sig när allt efter amningen stabiliserats? Eller tror ni att jag bör prova något annat p-medel istället?

    Tacksam för alla tips och råd.

  • Svar på tråden Biverkningar av cerazette efter ett år - vad händer??
  • Anonym (Förvirrad)

    Ingen som varit med om något liknande?

  • Isola747

    Jag har ätit cerazettei ca 6-12 mån i tonåren och då haft små oregelbundnablödningar utöver mensen. Nu under amningen med andra barnet åt jag dem i drygt 1 år utan symptom men så fort jag slutade amma kom blödningar osv. Så det kan absolut vara amningen som gjort att du reagerat annorlunda

  • Anonym (Förvirrad)
    Isola747 skrev 2014-07-26 20:41:02 följande:

    Jag har ätit cerazettei ca 6-12 mån i tonåren och då haft små oregelbundnablödningar utöver mensen. Nu under amningen med andra barnet åt jag dem i drygt 1 år utan symptom men så fort jag slutade amma kom blödningar osv. Så det kan absolut vara amningen som gjort att du reagerat annorlunda


    Tack för ditt svar. Började bli lätt nojig här. Känns genast lite bättre att veta att jag inte är ensam. Kanske blir allt lite bättre när hormonnivåerna efter amningsstopp stabiliserats.
  • Anonym (Förvirrad)

    Småblöder och mår riktigt illa idag igen. Funderar allvarligt på att sluta med tabletterna och hitta ett annat alternativ.

  • Isola747

    Jag slutade med mina i samband med att jag slutade amma. Hormonerna blir ju annorlunda och det är inte säkert att symptomen försvinner. Vet att jag första gången blev rekommenderad att prova i ett halvår och se om symptomen försvann men mina mellanblödningar fortsatte. Många reagerar så på minipiller men nu när du slutat amma kanske vanliga ppiller är ett alternativ?

  • Anonym (Citron)

    Cerazette funkade jättebra för mig ett tag. Sen åkte vi utomlands och allt rubbades! Fick småblödningar varje dag och mensvärk. Fick också en stor cysta på köpet som fick opereras bort...

  • Anonym (Förvirrad)

    Väldigt oväntad biverkning - men jag är gravid.... Har känt mig fortsatt konstig och bokade därför in en tid hos bm. Var där idag och bestämde mig för att istället sätta in en spiral. Men med tanke på hur jag

    mådde tyckte bm ändå att jag skulle göra ett graviditetstest när jag ändå var där. Blev minst sagt chockad när hon sa att det var positivt.

    Nu måste jag börja läsa på om abort för jag kan inte behålla barnet (om jag nu inte redan passerat gränsen för abort vill säga ...) usch det här var jag verkligen inte förberedd på det här

  • Anonym (Citron)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2014-07-30 18:32:22 följande:

    Väldigt oväntad biverkning - men jag är gravid.... Har känt mig fortsatt konstig och bokade därför in en tid hos bm. Var där idag och bestämde mig för att istället sätta in en spiral. Men med tanke på hur jag

    mådde tyckte bm ändå att jag skulle göra ett graviditetstest när jag ändå var där. Blev minst sagt chockad när hon sa att det var positivt.

    Nu måste jag börja läsa på om abort för jag kan inte behålla barnet (om jag nu inte redan passerat gränsen för abort vill säga ...) usch det här var jag verkligen inte förberedd på det här


    Oj! Jobbigt att höra att du fick ett, för dig, tråkigt besked. Hoppas att allting löser sig och att du finner stöd av någon!
Svar på tråden Biverkningar av cerazette efter ett år - vad händer??