• Anonym (orolig mamma)

    värmeslag i bilen??

    Hur vet man att barnet håller på att få allvarlig värmeslag??

    Vi satte oss i bilen vid 11.30 för att åka till stranden. Åkte med a/c:n på (dock ej så effektiv a/c). Kom fram till stranden 12 och då somnade min 2-åriga dotter lagom när jag höll på att parkera.

    Nu sitter vi här på parkeringen med alla fönster öppna, halvskugga.

    Svettet bara rinner i pannan på dottern.

    Hon behöver egentligen sova 1h men hon kommer ju få värmeslag. När blir det farligt?? Hur vet man???

  • Svar på tråden värmeslag i bilen??
  • heythatsmybike

    Jag vet inte hur långt det ska gå för att bli värmeslag men det låter ju som att hon är ordentligt varm..jag hade tagit ut henne i vagnen om ni har med en sån alternativt en filt i gräset. Vaknar hon så kanske det går att få henne att somna om genom att gå med vagnen etc? 

  • Nyfiken gul

    varför ska ni sitta kvar i bilen? 


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Suck)

    Om det är 23 grader ute så blir det 62 grader i bilen.

  • Anonym (vad är det med folk?)
    Anonym (orolig mamma) skrev 2014-07-26 12:22:31 följande:

    Hur vet man att barnet håller på att få allvarlig värmeslag??

    Vi satte oss i bilen vid 11.30 för att åka till stranden. Åkte med a/c:n på (dock ej så effektiv a/c). Kom fram till stranden 12 och då somnade min 2-åriga dotter lagom när jag höll på att parkera.

    Nu sitter vi här på parkeringen med alla fönster öppna, halvskugga.

    Svettet bara rinner i pannan på dottern.

    Hon behöver egentligen sova 1h men hon kommer ju få värmeslag. När blir det farligt?? Hur vet man???


    Man kliver såklart ur bilen och ser till att få i sig mycket vätska!
  • EttSuntLeverne

    Men skämtar du eller!?

    KLIV UR BILEN! Ta ur barnet! Ge barnet VÄTSKA!

    Allvarligt! Du måste skämta!? VARFÖR SITTER NI KVAR I BILEN?

  • Frontline

    Hur svårt ska det vara, gå ur bilen ta med dig barnet och är hon fortfarande trött så låt henne ligga på en filt i skuggan  vid stranden.

    Börjar fan i mig undra hur jävla urblåsta en del kan vara, sitta här och fråga på FL hur man ska göra suck säger jag bara...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • EttSuntLeverne

    OM hon fortsätter att sova när du tar ut henne, så ge henne vatten ur flaska i sömnen. Hon behöver vätska!

  • Limaliie

    Men hjälp, är folk så, ursäkta tröga, att de inte fattar att man GÅR UR BILEN ?


    Eller troll.

Svar på tråden värmeslag i bilen??