• oaky

    övergiven av barnen

    Vad gör jag när barnen vägrar svara i telefon eller höra av. Bor bara några kilometer ifrån mig men icke. 0 kontakt. Är det bara mitt ansvar eller? Barnen är i tonåren. Just nu känns det som man är fullständigt onödig. Funderar seriöst på att avsluta då jag uppenbart inte behövs. Har varit så här ca ett halvår. Ser inte så stor anledning till att fortsätta leva.

  • Svar på tråden övergiven av barnen
  • Annelie 76
    oaky skrev 2014-07-26 16:08:06 följande:

    Vad gör jag när barnen vägrar svara i telefon eller höra av. Bor bara några kilometer ifrån mig men icke. 0 kontakt. Är det bara mitt ansvar eller? Barnen är i tonåren. Just nu känns det som man är fullständigt onödig. Funderar seriöst på att avsluta då jag uppenbart inte behövs. Har varit så här ca ett halvår. Ser inte så stor anledning till att fortsätta leva.


    Så för att barnen övergivit dig ska du överge dem för alltid. Moget. Du är vuxen va och de tonåringar? Bete dig som en vuxen istället. Försök ta kontakt igen och igen, anklaga dem inte och ge dem inte dåligt samvete utan gläds åt den ev kontakt ni kommer ha. Tonåringar är självupptagna och har mycket omkring sig men vet du vad? De är inte tonåringar för alltid. Nån gång kommer de svara och då vore det ju synd om inte du svarar...
  • BCH52

    Oro dig inte. Tonårstiden är en period man måste överleva, för föräldrarna alltså. Det där något som många av oss upplevt. De går i 13-årsåldern in i en parallell dimension och kommer ut när de är 20. Under den perioden finns man till för att se till att det finns mjölk i kylen och att fickpengarna kommer. Om relationen varit bra före tonåren så upptäcker man plötsligt att man har en trevlig ung vuxen i huset. Så, håll ut!

  • oaky

    Gav väl uttryck för lite ogenomtänkta känslor, klart att man vill finnas för dem när de väl kommer. Tack för mycket trevliga svar.

Svar på tråden övergiven av barnen