• Praktikant

    äl 23e juli

    Sex dagarna innan äl, typ tre och en dag innan, samt på äl-dag och två dagar efter äl.
    Hoppas verkligen det funkar?

    Hur ligger ni vid äl? Innan, efter, före?

  • Svar på tråden äl 23e juli
  • Praktikant
    Iustitiae skrev 2014-07-26 23:14:11 följande:

    Vi körde fyra dagar innan, samma dag, och tre dagar efter. Bättre att vara på den säkra sidan. ;)


    Vi har tänkt att liksom ligga före och efter så att det ska kunna pricka!

    Det är första barnet som vi försöker få
  • Iustitiae
    Praktikant skrev 2014-07-26 23:26:18 följande:

    Vi har tänkt att liksom ligga före och efter så att det ska kunna pricka!

    Det är första barnet som vi försöker få


    Ja, vi tänkte att om vi ligger i ordentligt så kan vi ju inte missa. Första gemensamma för oss, sambon har en dotter sedan tidigare och jag inga haha. :)
  • Praktikant
    Iustitiae skrev 2014-07-27 01:04:45 följande:
    Ja, vi tänkte att om vi ligger i ordentligt så kan vi ju inte missa. Första gemensamma för oss, sambon har en dotter sedan tidigare och jag inga haha. :)
    Åh vad spännande! Jag brukar få hugg i livmodern efter äl men har inte känt något alls än...

    Inye ens en äl-finne har jag fått..
  • Iustitiae
    Praktikant skrev 2014-07-27 18:56:06 följande:

    Åh vad spännande! Jag brukar få hugg i livmodern efter äl men har inte känt något alls än...

    Inye ens en äl-finne har jag fått..


    Hoppas det tagit sig för er då! :D på torsdag har det gått 14dagar sen äl för mig och då ska det testas! Hoppas det tagit sig här med. ;)
  • Iustitiae
    Praktikant skrev 2014-07-27 20:47:33 följande:

    Åh vad spännande! Känner du något annorlunda?


    Ohja! Ont i bröstvårtorna bland annat. :) men är ju rädd för att man bara inbillar sig du vet. ;) själv då!? :D
  • Praktikant

    Jag har idag lite ont i livmodern men bim är den 6e augusti. Då är vi i Grekland så hoppas verkligen att mensen väljer att inte dyka upp

  • Praktikant

    Femte dagen Efter äl typ. Ocj ville på skoj kolla med äl-sticka om det skulle bli negativt nu. Den visade positivt även fast det gått fem dagar.

    Varför?

  • Iustitiae
    Praktikant skrev 2014-07-28 18:29:03 följande:

    Femte dagen Efter äl typ. Ocj ville på skoj kolla med äl-sticka om det skulle bli negativt nu. Den visade positivt även fast det gått fem dagar.

    Varför?


    ÄLtest kan ju ge utslag på graviditet också, men det låter ju inte högst sannolikt om du hade ÄL för fem dagar sen. Ägget kan ju som tidigast fästa fem dagar efter ägglossningen och det är ju då hcg börjar produceras, men tvivlar enormt på att den lilla eventuella mängden ger utslag.

    Du kan inte ha tolkat det första resultatet felaktigt och att du egentligen har ÄL nu?
Svar på tråden äl 23e juli