• Mammis2011och2015

    Gravid i Göteborg med bf april 2015

    Nu är jag på för andra gången! Plussade idag. Förra plusset slutade med missfall i slutet av maj. Första ägglossning ledde till ett nytt plus! Nu får det bara inte bli fel.

    Jag har sedan tidigare en dotter på 3 år och är nyutbildad sjuksköterska. Skall så småningom läsa vidare till barnmorska och har verkligen längtat efter nästa graviditet, förlossning och bebis i evigheter! Min glädje är än så länge inte komplett då jag inte vågar hoppas efter det snöpliga slutet på förra graviditeten.

    Enl. Äl är jag beräknad 30 mars men då jag fick över med dottern siktar jag på april! Än så länge är extrem trötthet, ömma bröst, gasig mage och humörsvängningar mina symptom. Bortsett från min galna hunger ^^

  • Svar på tråden Gravid i Göteborg med bf april 2015
  • Chuckiiii

    Fick mitt plus i lördags, första gången! Datum 28/3 också boende i Gbg:)

    Litet gnagande illamående e nog det enda än så länge.. Visst lite gasig också kanske..;)

  • Mammis2011och2015

    Vad roligt! Då är vi två! Hoppas fler hittar hit! Spännande med första barnet! en smula avundsjuk om man får vara det! ;) jag blir aldrig förstis igen ;(


    Chuckiiii skrev 2014-07-27 17:17:41 följande:

    Fick mitt plus i lördags, första gången! Datum 28/3 också boende i Gbg:)

    Litet gnagande illamående e nog det enda än så länge.. Visst lite gasig också kanske..;)


  • Chuckiiii
    Chuckiiii skrev 2014-07-27 17:17:41 följande:

    Fick mitt plus i lördags, första gången! Datum 28/3 också boende i Gbg:)

    Litet gnagande illamående e nog det enda än så länge.. Visst lite gasig också kanske..;)


    Så svårt att inte få berätta! Hade en första prövning igår med middagsbjudning och smusslande av alkoholfritt!
  • Bella 89

    Grattis till era plus!

    Hoppar gärna in här, bor i Göteborg och har bf den 29 Mars. Förra graviditeten slutade med ett missfall i September förra året. Symptomen är lätt trötthet, aningen ömma bröst och en värkande mage men det avtar mer och mer. 

  • Mammis2011och2015

    Välkommen! Håller alla tummar för att det går vägen för dig denna gång även om din intuition säger något annat så behöver det ju inte betyda något illa att symptomen avtar. När jag fick mf i maj så sa de att symptomen skulle försvinna ett tag efter att jag blött ut så det beror kanske inte alls på något dåligt :)


    Bella 89 skrev 2014-07-27 18:16:53 följande:

    Grattis till era plus!

    Hoppar gärna in här, bor i Göteborg och har bf den 29 Mars. Förra graviditeten slutade med ett missfall i September förra året. Symptomen är lätt trötthet, aningen ömma bröst och en värkande mage men det avtar mer och mer. 


  • Bella 89
    Mammis2011och2015 skrev 2014-07-27 18:36:42 följande:

    Välkommen! Håller alla tummar för att det går vägen för dig denna gång även om din intuition säger något annat så behöver det ju inte betyda något illa att symptomen avtar. När jag fick mf i maj så sa de att symptomen skulle försvinna ett tag efter att jag blött ut så det beror kanske inte alls på något dåligt :)


    Bara att vänta och se antar jag. Har inskrivning 11 Augusti och VUL 18 Augusti. När har du inskrivning?
  • Mammis2011och2015

    Har just mailat barnmorskegruppen. Jag har inte så bråttom med inskrivning. Vill gärna göra ett tidigt VUL men annars spelandet mig ingen roll! Så jag väntar på en ledig plats där helt enklet

  • Mammis2011och2015

    Åh jag får verkligen dålig magkänsla! Gravtestet visade härom dagen 1-2 veckor fast det borde visat 2-3 veckor (äl den 11e) gjorde nytt test idag 3 femdagarsresor senare och fortfarande 1-2 veckor. Stickorna är fortfarande svaaaaaagt svaaaaaagt. Knappt synligt! Misstänker att graviditeten även denna gång stannat alldeles i inledningsfasen:/ åh vad jobbigt att inte veta! Får ta ett nytt prov varje morgon ett tag för att se om HCG ökar :/

  • Chuckiiii
    Mammis2011och2015 skrev 2014-07-28 09:18:31 följande:

    Åh jag får verkligen dålig magkänsla! Gravtestet visade härom dagen 1-2 veckor fast det borde visat 2-3 veckor (äl den 11e) gjorde nytt test idag 3 femdagarsresor senare och fortfarande 1-2 veckor. Stickorna är fortfarande svaaaaaagt svaaaaaagt. Knappt synligt! Misstänker att graviditeten även denna gång stannat alldeles i inledningsfasen:/ åh vad jobbigt att inte veta! Får ta ett nytt prov varje morgon ett tag för att se om HCG ökar :/


    Fy, kan inte ens tänka mig jur. det känns! Hoppas!!
  • Makane

    Hej! Kan jag hoppa med här? Jag är beräknad 29 mars, men gick också över sist så jag tror det blir ett aprilbarn. Om allt går vägen, hade missfall i mars, så det är ju svårt att våga tro på det. Men har otroligt starka symtom, ömma bröst, molvärk och t.o.m. redan lite illamående. Har kommit först i sjunde veckan tidigare.

    Mammis2011och2015, usch vad jobbigt med så svaga tester. Veckoindikatorn kan säkert visa lite fel on ägget fäst sent. Gör som du skriver, fortsätt att testa och se om det blir starkare. Håller tummarna!!

Svar på tråden Gravid i Göteborg med bf april 2015