• annasofiejansson

    Hur klär ni era barn?

    Hej! Jag hat en liten prins på endast 10 dagar och tycker det här med klädsel är väldigt svårt. Vill ni hjälpa till med hur ni klär era eller skulle göra med en liten?

    Dagtid? Utomhus? Promenad? Samt för natten?

  • Svar på tråden Hur klär ni era barn?
  • Baktakt

    Som mig själv, men med en filt att lägga om om barnet känns fruset. Mössa tror jag inte att jag hade brytt mig om alls. Ute isf.

    Sen hålla vagnen i skuggan, inklusive mig själv. Man svettas mycket bara av att vattnet man burit på ska lämna kroppen, plus ev. amning. Se till att ev. solskydd på vagnen är luftigt, annars blir det lätt både varmt och syrefattigt innanför.

  • Frontline

    I denna värmen är det väl bara en body som gäller och skugga dygnet runt...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • solskenskaka

    Vi har en dotter på en månad, är vi hemma i den här värmen har vi henne oftast bara i blöja och tom utan den så ofta vi kan för att lufta. Går vi ut använder vi just nu en dress (som kan vara en pyjamas jag vet inte men det kvittar väl ?) som har både korta ärmar och korta ben och som sitter luftigare än en body. Tycker domiär kanon. Har köpt vår på loppis men tror den har lappar från hm. Alltid filtar osv med för att kunna lägga på samt kunna skugga i vagnen.

    Till natten har vi införskaffat sovpåsar i bambu som är riktigt bra. Hon sover i en sån utan filt. Ingen risk att sparka av sig och bambu ser till att hålla henne lagom varm. Rekommenderar!

    Mössa hade vi ngn av de första dagarna när det var lite svalare men inte nu. Funderar på att skaffa en hatt till henne nu när vi börjar vara iväg mer. Även om man håller sig i skuggan vill jag inte riskera att hon får sol på sitt lilla huvud!

  • MeJustMe

    Min dotter på 6 veckor har enbart blöja dygnet runt nu.. oavsett om vi är ute eller inne..

    Det är ju 30 grader både inne o ute nu...

  • Flickan och kråkan

    Vår yngsta var nyfödd för ett år sedan då det också var varmt. Han hade i stort sett alltid på sig enbart blöja. Tog bara på honom tunt långärmat och långbent då det behövdes för solskydd. Solhatt.

  • trolliz

    Kortärmad body, ibland shorts. Första halvåret mössa vare sig kallt eller varmt! Speciellt i sol, vind, kyla osv.

    Är det lite kyligare åker tjocktröja på och ett par långbyxor och strumpor. Inte så svårt när man väl vänjer sig.

Svar på tråden Hur klär ni era barn?