• Anonym (spöken?)

    Finns spöken på riktigt?

    Jag ligger här i sängen och undrar om spöken finns på riktigt?Jag känner mig ärligt talat nästan lite rädd.

  • Svar på tråden Finns spöken på riktigt?
  • Saslan

    Ja de finns på riktigt. Men risken att de vill dig något ont är minimal. Kommer det någon till ditt sovrum så är det troligaste att det är någon som tittar till dig, en släkting eller så. Inget att vara rädd för. Blir du rädd så be dem gå :)

  • Anonym (hm)

    Svar:NEJ

    Tvekar du kolla Humanisternas hemsida.

    Tror TS på tomten också?

  • Anonym (Sagor)

    Nej, klart det inte gör. Det är precis som med dvärgar, de finns bara i sagornas värld.

  • Heysoulsister

    Det finns visst spöken men som någon sa här , en släkting som hälsar på or something ifall du hör eller ser något . Bevis? Finns inte

    Men jag , min kompis och en släkting långt ifrån har gått igenom detta .

    Dock var jag bara 7 år (är 23 nu)

  • athanatos
    Heysoulsister skrev 2014-07-28 02:00:47 följande:

    Det finns visst spöken men som någon sa här , en släkting som hälsar på or something ifall du hör eller ser något . Bevis? Finns inte

    Men jag , min kompis och en släkting långt ifrån har gått igenom detta .

    Dock var jag bara 7 år (är 23 nu)


    Knappast en släkting.
  • Anonym (spöken?)
    athanatos skrev 2014-07-28 01:55:02 följande:

    Beror väl lite på vad man menar med spöken.


    Exempelvis en skymt av en vålnad i sovrummet?
  • athanatos
    Anonym (spöken?) skrev 2014-07-28 02:03:15 följande:
    Exempelvis en skymt av en vålnad i sovrummet?
    Jo men vad är det? Det är frågan. Jag har mycket svårt att tänka mig att människor går igen.
  • Anonym (Ganska säker)

    Jag är ganska säker på att dom finns, eller andar.

    när jag var ungefär 14 år och satt vid köksbordet och åt en kvällsmacka med min mamma, så började plötsligt brandvarnaren att tjuta. Mamma gick dit och försökte stänga av den, sen gick jag dit (den var precis vid köket). Jag stod ungefär en meter från spisen. Iallafall, brandvarnaren slutade och precis när min mamma skulle vända sig om så började det att tjuta igen. På samma gång slogs ugnen och plattan på. När mamma. Fått tyst på brandvarnaren och vände sig om så tittade hon mot ugnen och tittade frågande på mig som var lite chockad och frågade varför jag satt på plattan och ugnen. Jag hade såklart inte satt på det, och har ingen aning om vem som gjorde det heller :)

    Men du behöver absolut inte vara orolig, det vet jag. :)

Svar på tråden Finns spöken på riktigt?