• Madelene 346

    Hur ofta äter ni vegetariskt/veganskt?

    Motivera gärna varför ni äter vegetariskt/veganskt och varför ni inte äter mer vegetariskt/veganskt.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta äter ni vegetariskt/veganskt?
  • IsDimma

    Väldigt sällan. En gång varannan månad kanske. Och då äts ändå ägg och/eller mjölkprodukter .

    Jag är dålig på att laga vegetariskt.

  • fijah

    Jag är vegan så jag äter ju alltid veganskt! Jag gör det för jag pallar inte äta djur av etiska skäl samt jag tycker det är rätt äckligt med kött. Samt äggen är hönans och mjölken är kalvens! :)

  • ölburk2

    Glömde ju frukosten, den är alltid vegetarisk, ett par koppar kaffe å lite röka.., allt från växtriket.


    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Batmamba

    Varje dag. Är vegetarian. Blev det för snart tjugo år sedan av etiska skäl (tycker inte industriell köttproduktion är ok) och miljöskäl (hög energiåtgång för köttproduktion). Jag har heller aldrig tyckt att kött är jättegott, så det var inte på något vis en uppoffring att sluta äta det.

    Jag tänker likadant idag men nu är det också en vana. Jag tycker att kött ser äckligt ut och känner för det ungefär som jag tror att de flesta svenskar känner inför att äta larver eller skalbaggar.

    Det förekommer hjärt- och kärlsjukdomar i min släkt och det gör också att det känns bra att hoppa över köttet och äta grönsaker istället. Men vegetariskt betyder verkligen inte att det är automatiskt hälsosamt, ska man komma ihåg.

Svar på tråden Hur ofta äter ni vegetariskt/veganskt?