• Anonym (Pyssel)

    Tjäna pengar utan att jobba

    Av olika anledningar (inga fysiska eller psykiska) så kan jag inte ha ett "vanligt" jobb just nu. Och det börjar kännas lite sådär att sambon på egen hand ska dra in pengarna varje månad.

    Så jag undrar helt enkelt, på vilket sätt kan man dra in pengar utan att ha ett fysiskt arbete att gå till? Några tips?

    Jag gillar att pyssla (typ pärlplattor) och baka, kan man tjäna något på sånt?

    Här söker jag alltså tips, inget annat. Anledningen till varför jag ber om det spelar ingen roll vare sig i sammanhanget eller för att få tips, så den frågan behöver inte ställas

  • Svar på tråden Tjäna pengar utan att jobba
  • jvs

    Fokusera mer på vad du kan istället för vad du gillar. Nej jag tror inte man kan tjäna pengar på pärlplattor, möjligtvis bakning men tror att man måste ha tillstånd för att laga mat för försäljning i hemmet.

  • Anonym (Lea)

    Pärlplattor tror jag kan vara svårt att tjäna pengar på. Kommersiell bakning kräver väl tillstånd? Kanske kan man göra halsband och andra smycken och sälja via någon web-shop eller någon affär i staden?

  • Gnu02

    Köpa aktier, det krävs ju att du ha ett litet kapital i början:)

  • ruuu

    Skotta snö, klippa gräsmattor, kratta löv, slunga hö?


    If you want your kids to tell you the truth, don't get angry with them when they do
  • Anonym (Sex på telefon)

    Såna där sex på telefon-tjänster, alltså där du flåsar i luren till någon som ringer. Skådespeleri alltså, du säljer ju bara din röst, inte sex på riktigt

  • Anonym (...)
    ruuu skrev 2014-07-28 11:17:58 följande:

    Skotta snö, klippa gräsmattor, kratta löv, slunga hö?


    If you want your kids to tell you the truth, don't get angry with them when they do
    Det är fysiskt?
  • jvs
    Anonym (...) skrev 2014-07-28 12:51:22 följande:
    Det är fysiskt?
    Nu har ju TS iof sagt att han behöver jobb utan att ha ett fysiskt jobb att gå till det tolkar jag som att inte ha en arbetsplats att gå till
  • ruuu
    Anonym (...) skrev 2014-07-28 12:51:22 följande:

    Det är fysiskt?


    Precis som jvs skrev så tolkade jsg det som att ts inte kan ha en 8timmar heltidstjänst bortifrån hemmet, inte att ts inte kan arbeta fysiskt. Klippa gräsmattor går fort och man kan få några hundralappar härockdär.

    Är ts tjej finns ju de som säljer trosor
    If you want your kids to tell you the truth, don't get angry with them when they do
  • Anonym (Ahaa)

    Så fotboja alltså?
    Ingen psykiskt, ingen fysiskt problem men kan inte lämna hemmet. Fotboja Skrattande

    Telefonsex, om man har psyket till det.
    Aktier.
    Göra 100-tals marknadsundersökningar på nätet och tjäna nån 50-lapp?
    Starta eget? Kräver ju lite kapital men..
    Sälj saker på blocket.

  • ruuu
    Anonym (Ahaa) skrev 2014-07-28 13:36:05 följande:

    Så fotboja alltså?

    Ingen psykiskt, ingen fysiskt problem men kan inte lämna hemmet. Fotboja 

    Telefonsex, om man har psyket till det.

    Aktier.

    Göra 100-tals marknadsundersökningar på nätet och tjäna nån 50-lapp?

    Starta eget? Kräver ju lite kapital men..

    Sälj saker på blocket.


    Haha, det kan stämma.
    If you want your kids to tell you the truth, don't get angry with them when they do
Svar på tråden Tjäna pengar utan att jobba