• hellu10

    Lasra bort tatuering

    Hej!


    Jag har en tatuering som är 14 x 14 cm. Den är endast svar och 1,6 mm djup. Den är gjord en gång. Det är en sugar girl. Jag vill lasra bort. Den är gjord för 3 veckor sen. Hur lång tid måste man vänta för att lasra bort den? Hur mycket kostar det ungefär? Den sitter på överarmen

  • Svar på tråden Lasra bort tatuering
  • plastkotte

    Med tanke på att den är helt nygjord så kommer det nog krävas en hel del behandlingar eftersom det är lättare att ta bort äldre tatueringar som blekts endel. Sen beror det på vilka färger den är i? Och det är inte heller säkert att du faktiskt kommer kunna ta bort den helt så den inte syns alls. Jag har ingen aning om vad det kostar, men har hört någonstans runt 1000-1500 per gång, och det brukar ju vara ett flertal behandlingar typ 10-15 stycken. Så det handlar om tusentals kronor för att ta bort tatueringar tyvärr.. Jag är nyfiken på varför du vill ta bort en helt nygjord tatuering? Alternativet är ju att bleka den genom att lasra några gånger och sen tatuera över med annat motiv? :)

  • Tengel

    Semestermisstag på fyllan eller? Flört

    Det är nog ganska smärtsamt både fysiskt och i plånboken att lasra bort en tatuering och inte alls säkert att det blir ett bra resultat i slutändan.
    Är det just motivet du är missnöjd med kan du ju även kolla om det går att tatuera över med ett annat motiv. Eller kanske bygga på den så att den blir snyggare?

  • Flisan79

    Oj! Måste också få fråga varför du vill ta bort en så ny tatuering?
    Om den är riktigt dåligt gjord. Gå tillbaka till tatueraren och försök få pengarna tillbaka. Ett litet startkapital till lasern.

  • hellu10

    Det är i helsvart. det är en fylletatuering tyvärr.. som tur är den bara körd en gån. den borde vara rätt lätt att få bort. men vet ni hur lång tid man måste vänta för att få lasra bort den när den är nygjord?


    jag vill faktiskt ta bort hela helst.. den sitter på över armen och jag har två på nedre armen och vill bara ha halv sleeve. 

  • Anonym (b)
    hellu10 skrev 2014-07-28 13:56:17 följande:

    Det är i helsvart. det är en fylletatuering tyvärr.. som tur är den bara körd en gån. den borde vara rätt lätt att få bort. men vet ni hur lång tid man måste vänta för att få lasra bort den när den är nygjord?


    jag vill faktiskt ta bort hela helst.. den sitter på över armen och jag har två på nedre armen och vill bara ha halv sleeve. 


    Jag fick en deal hos hudläkaren att betala 800/gång (krävs 10 behandlingar) om jag gör det inom ett år. Annars tror jag han skulle ta 1000:-/gång.
    Men jag bor norrut, det verkar vara dyrare söderut om inte priserna sänkts dom senaste åren.
  • Flisan79

    Har tatueringen flutit ut någonstans? Då är de områdena värre att få bort. Ju ytligare, desto bättre.

  • hellu10

    Nej det har den inte, vet ni hur lång tid man måste vänta för att ta bort det innan man får göra laser behandling? när den är nygjord alltså?

  • plastkotte

    Det går nog att börja så fort den är läkt.. Men kommer nog som sagt krävas fler behandlingar eftersom den är ny och inte blekts alls. Har aldrig lasrat bort en tatuering själv, men jag skulle tippa på att det gör mer ont att lasra bort än det gör att tatuera sig.

  • plastkotte

    Beror ju helt på, men det är ju inte omöjligt eftersom att den som sagt är helt ny så kommer det vara svårare att ta bort den, sen är det som sagt inte säkert att det ens går att ta bort den helt. Men du får nog räkna på allt mellan 8-12 tusen skulle jag tro..

  • Flisan79

    Många tycker det är mer smärtsamt att lasra. Det ska påminna om när man snärtar till med ett gummiband.

  • hellu10

    Ah okey, men jag gör vad som helst.. för att få bort det värsta..f år nog räkna med att ha lite svart kvar och ärr. men hellre det en ett fult ansikte. 

  • hellu10

    Jag har hittat en tatuerare som lasrar bort 6 ggr för 4000 kr. och en klinik som kör 2500-3000 kr per behandling. Båda har samma maskin. Det känns som kliniken är bättre bara för den är dyrare. Men det kanske inte är så. Hur hade ni gjort? 

  • jaghopparhögt

    Om dom har samma utrustning så spelar det väl ingen roll, förutsatt att det är exakt samma behandling. En behandling på kliniken kan ju betyda något helt annat än per gång  hos tatueraren. Har du pratat med dom båda?
    Jag har tagit bort några det senaste året och det går väl rätt bra, men det krävs rätt många sessioner. Gjorde inte direkt ont just då men efteråt var det lite obehagligt.

    Jag hade ringt både ställena och jämfört informationen till punkt och prick innan jag hade bestämt mig, men tatueraren låter väl bäst nu med den priskillnaden. Den ska ju bort liksom, i värsta fall får du väl gå till det dyrare stället senare om det inte går bort hos tatueraren.

Svar på tråden Lasra bort tatuering