• Fröken Nyfiken

    Kännner ni MÄN kränkta/sårade p.g.a era partners portittande?

    Hej!
    Jag är nyfiken på hur män reagerar om vi kvinnor tittar på porr och har sexfantasier på samma sätt som män, gärna i ensamhet?!
    Hur skulle det påverka er relation med era kvinnor?

  • Svar på tråden Kännner ni MÄN kränkta/sårade p.g.a era partners portittande?
  • Maltemånsson

    Det är ingenting som stör mig, tvärtom. Gillar att en människa gör vad hon vill och det stärker säkert libidon, vilket gynnar mig som partner.

    Har svårt att förstå att man ska bli svartsjuk för att ens partner till på porr....jag ser det som ett sätt att egga upp sig själv och inget annat.    

  • Anonym (inga problem)
    Maltemånsson skrev 2014-07-28 11:28:10 följande:

    Det är ingenting som stör mig, tvärtom. Gillar att en människa gör vad hon vill och det stärker säkert libidon, vilket gynnar mig som partner.

    Har svårt att förstå att man ska bli svartsjuk för att ens partner till på porr....jag ser det som ett sätt att egga upp sig själv och inget annat.    


    Jag håller helt med!

    Med undantaget att jag skulle kunna bli ledsen om jag märkte att hon var helt besatt av något som jag aldrig kunde vara för henne. T ex om hon BARA kollade porr med 2 meter långa män från Hawaii som väger 200kg. Skulle jag tänka eh.. kanske hon egentligen inte tänder på en tanig, blond kille på 1.74 som mig...
  • hemliga agenten
    Maltemånsson skrev 2014-07-28 11:28:10 följande:

    Det är ingenting som stör mig, tvärtom. Gillar att en människa gör vad hon vill och det stärker säkert libidon, vilket gynnar mig som partner.

    Har svårt att förstå att man ska bli svartsjuk för att ens partner till på porr....jag ser det som ett sätt att egga upp sig själv och inget annat.    


    Superbt svar. Helt i min linje!
  • Anonym (hm)
    Anonym (inga problem) skrev 2014-07-28 11:43:59 följande:
    Jag håller helt med!

    Med undantaget att jag skulle kunna bli ledsen om jag märkte att hon var helt besatt av något som jag aldrig kunde vara för henne. T ex om hon BARA kollade porr med 2 meter långa män från Hawaii som väger 200kg. Skulle jag tänka eh.. kanske hon egentligen inte tänder på en tanig, blond kille på 1.74 som mig...
    Man kan ju tända på saker sexuellt som man inte hade velat ha i verkligheten. Jag kollar ofta porr som jag absolut inte själv vill göra, som lesbisk teen, skulle jag aldrig vilja göra på riktigt. Sedan kollar jag mycket ganska våldsamma gangbangs också, tror det hade varit både farligt och svårgenomförbart i verkligheten. (vill inte det heller)

    Kan ju vara så att en tjej kollar på saker som inte liknar dig, men älskar din taniga, 174 cm, blonda person :)
  • Fröken Nyfiken

    Ok. Tack!

    Men varför tittar män oftast på porr i smyg?

    Jag läser nämligen i andra trådar med liknande ämne. Det finns flera hundra av dessa på nätet. Männen har i många fall inte diskuterat detta med sina partners i förväg och vet därmed inte vad kvinnorna har för åsikter. Men de väljer att först göra det i smyg och att det avslöjas genom att kvinnor kommer på de senare. Det är först då en diskussion uppstår mellan parterna.

    Om det är inget fel med porrtittande, varför väljer män att göra det i smyg? (Du kan gärna resonera utan att du pratar om dig själv).

    Du menar att man "eggar upp sig själv" lite. Men detta sker ju med en annan person. Det är en person (en annan kvinna i det här fallet) som finns på porrfilmen. Det är inte en sexleksak till exempel. Om man då har valt en relation eller gått i äktenskap med en person, varför ska man behöva ta in en annan person i sitt sexuella liv?

    (Nu vet jag att det finns människor som väljer att ha in tredje sexpartners i relationen, men jag väljer att bortse från den gruppen).


    Maltemånsson skrev 2014-07-28 11:28:10 följande:

    Det är ingenting som stör mig, tvärtom. Gillar att en människa gör vad hon vill och det stärker säkert libidon, vilket gynnar mig som partner.

    Har svårt att förstå att man ska bli svartsjuk för att ens partner till på porr....jag ser det som ett sätt att egga upp sig själv och inget annat.    


  • Anonym (inga problem)
    Anonym (hm) skrev 2014-07-28 12:45:00 följande:
    Man kan ju tända på saker sexuellt som man inte hade velat ha i verkligheten. Jag kollar ofta porr som jag absolut inte själv vill göra, som lesbisk teen, skulle jag aldrig vilja göra på riktigt. Sedan kollar jag mycket ganska våldsamma gangbangs också, tror det hade varit både farligt och svårgenomförbart i verkligheten. (vill inte det heller)

    Kan ju vara så att en tjej kollar på saker som inte liknar dig, men älskar din taniga, 174 cm, blonda person :)
    Precis :)

    Och då är ju allt toppen!

    Om min tjej tittar på lesbisk teen t ex så är det ju inget jag kan jämföra mig mot ändå

    Tack för fina ord!

    Som vanligt är det väl bara att vända på situationen som tankeexperiment: Om du har jättesmå bröst, och din kille alltid porrsurfar tjejer med enorma bröst är det klart du börjar tänka att han egentligen skulle vilja ha en tjej med stora bröst. Eller tvärtom. Om du är superkurvig och din kille bara porrsurfar magra pojkflickor...

    TS, anledningen att killar försökt smussla med det är väl att de under så lång tid blivit skuldbelagda av kvinnor för att porr är något äckligt som gubbslem gör. Vilket kvinnor kanske gjort av samma osäkerhet som jag har beskriver ovan ;) Fast skillnaden är att män för länge sen accepterat att dom alltid jämförs med andra män medans kvinnor inte accepterar det och gör allt för att kontrollera mannen och få honom att sluta titta på andra kvinnor ;) 

    Tolerans är nog grejen för oss alla! :)

    Och att stå för det man gillar och gör. Passar det inte ens partner får hon/han väl säga ifrån eller dra.
  • Maltemånsson
    Fröken Nyfiken skrev 2014-07-28 12:51:37 följande:

    Ok. Tack!

    Men varför tittar män oftast på porr i smyg?

    Jag läser nämligen i andra trådar med liknande ämne. Det finns flera hundra av dessa på nätet. Männen har i många fall inte diskuterat detta med sina partners i förväg och vet därmed inte vad kvinnorna har för åsikter. Men de väljer att först göra det i smyg och att det avslöjas genom att kvinnor kommer på de senare. Det är först då en diskussion uppstår mellan parterna.

    Om det är inget fel med porrtittande, varför väljer män att göra det i smyg? (Du kan gärna resonera utan att du pratar om dig själv).

    Du menar att man "eggar upp sig själv" lite. Men detta sker ju med en annan person. Det är en person (en annan kvinna i det här fallet) som finns på porrfilmen. Det är inte en sexleksak till exempel. Om man då har valt en relation eller gått i äktenskap med en person, varför ska man behöva ta in en annan person i sitt sexuella liv?

    (Nu vet jag att det finns människor som väljer att ha in tredje sexpartners i relationen, men jag väljer att bortse från den gruppen).


    Antar att vissa män valt att titta eller läsa porr för att det är (eller iaf har varit) tabubelagt, något fult och något att skämmas för. Det är samhället som har skapat detta, säkert beroende på att det förr var mer moraliserande, i alla på ytan (sen under ytan så var det en helt annat tillvägagångssätt som var ok). I takt med att tillgängligheten är så mycket större nu så tror jag att acceptansen har ökat markant.

    Jag tittar ibland på porr, ibland själv och ibland med partner. Att alla inte göra det öppet är kanske att likställa med att alla inte säger till sin partner att "jag ska bara onanera lite, sen kommer jag och tömmer diskmaskinen", man delar inte allt med varandra hela tiden.

    Om du tycker att det sker med en annan person, när denna person är på en skärm och utan att du har interaktion, beröring eller någon annan sorts kontakt så kan jag inte hålla med alls. Det är ingen person, det är en bild. Isf skulle man kunna säga att om man använder sexleksaker så har någon annan gjort den och man då är otrogen, men framförallt så kanske man får upp bilder av någon annan person än sin partner...och då är man också otrogen.

    Jag ser varken porr, sexleksaker eller fantasier som att man tar in en 3 person i sin relation. Jag ser det som ett hjälpmedel, ett sätt att ha det mysigt om man inte just i den stunden kan ha det mysigt med sin partner.
      
  • Anonym (inga problem)
    Anonym (hm) skrev 2014-07-28 12:45:00 följande:
    Man kan ju tända på saker sexuellt som man inte hade velat ha i verkligheten. Jag kollar ofta porr som jag absolut inte själv vill göra, som lesbisk teen, skulle jag aldrig vilja göra på riktigt. Sedan kollar jag mycket ganska våldsamma gangbangs också, tror det hade varit både farligt och svårgenomförbart i verkligheten. (vill inte det heller)

    Kan ju vara så att en tjej kollar på saker som inte liknar dig, men älskar din taniga, 174 cm, blonda person :)
    Och att många kvinnor har en fantasi om att bli gruppvåldtagna som de aldrig nånsin skulle vilja realisera i verkligheten är något jag hört från flera kvinnor. 

    Och jag skulle ju aldrig kunna bli svartsjuk på en sådan fantasi!
    Det är ju inget som gör att jag tror hon inte älskar mig.

  • Anonym (Vi båda)

    Min sambo har inget emot att jag ser på porr och leker med mig själv när hon inte är hemma eller inte har lust.

    Jag vet att hon själv brukar läsa sexnoveller och se på porr och då oftast på bisex män som både tar hand varandra och kvinnan.
    När vi sedan har sex så brukar jag få egga henne med att berätta fantasier och snuskiga saker om hur vi njuter av varandra eller andra.
    Njuter hon så njuter jag oavsett om det är direkt eller indirekt.

  • Smecker

    Jag ser inte problemet. Hon gör det, jag gör det, vi gör det. Helt öppet.


    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
Svar på tråden Kännner ni MÄN kränkta/sårade p.g.a era partners portittande?