• elinmkb

    Vore det bra med ett Hundcafé i Västerås?

    Hej! Tanken är att inom kort öppna ett hundcafe i Västerås innerstad!
    Hur tycker ni det låter?
    Bra eller dålig idé?
    Vad vill du och din hund ha ut av det?
    Ja ge mig alla era tips!!

    Trevlig dag på er! Kram Elin! :)

  • Svar på tråden Vore det bra med ett Hundcafé i Västerås?
  • Dexter dot com

    Personligen ser jag ingen vits med att tränga in människor och för varandra okända hundar på liten yta. Skapar oftast bara stress och frustration hos hundarna.
    Jag har sällan med hunden på stan då jag inte anser att den har något större utbyte av det och när jag bodde centralt var det många "vanliga" cafeer som tillät hundar om jag ville fika fram för allt på sommaren.

    Nu låter jag otroligt negativ men jag ser inte poängen med det hela.

    Berätta gärna vad ditt cafe´kommer ha som inte andra cafee´r har och vad vitsen är och vad du erbjuder mer än kaffe och bröd !

  • Lakritskatten

    Hej! Jag tycker att det låter som en strålande idé! Jag har själv utvecklat en app som heter Hundvänliga kartan som listar alla hundvänliga caféer, barer och restauranger i hela Sverige och jag hejar verkligen på folk som tar initativ till en hundvänligare värld. Om du tar tag i din plan får du jättegärna höra av dig så jag kan lägga in ditt café i appen så alla andra hundägare kan hitta dit, annars ladda gärna ner appen själv och testa. Man kan tipsa om nya ställen direkt via appen också!


    Kram på dig och lycka till!

  • En glad pensionär

    Hej!

    Vilken bra ide, jag tycker att du ska genomföra den. Var beredd på att det kan ta tid innan du får någon vinst, viktigt att sätta in annons på olika sajter och dagstidningar.

    Börja i liten skala och se hur det utvecklar sig. Köp in hundmat av bra kvalité till försäljning. Erbjud gärna kloklippning, det tar du in en del extra pengar på.

    Sedan är fika något som drar och gärna något litet hälsosamt godis till vovven.

    Det är ett trevligt sätt att träffa andra hundägare spec. för dem som är nya i hundvärlden.

    Bra om du har erfarenhet av hundar och kan förmedla tips och råd till andra nya hundägare.

    Ett glatt bemötande när kunderna kommer är alltid viktigt.

    Jag önskar dig lycka till med denna ide.


    En lycklig hundägare
  • AgnetaW

    Hej!
    Vilken bra ide! Hoppas att det blev ett cafe? Ser att tråden är från 2014. Sitter och gogglar på hundvänligt i  Västerås i april 2015. Ska till Västerås i morgon och behöver ta med hunden. Behöver hitta något ställe där vi kan ta oss en lunchmacka, så jag undrar.....


    Gjorde du verklighet av din ide? Hoppas det! Blir jätteglad för varje ställe söm öppnar och tillåter hund och håller inte alls med personen ovan. Jättebra om man kan ta sig någonstans och äta de gånger man har med sig hunden på resa, eller bara med för man inte kan, eller vill, lämna den ensam för länge.

    Mvh
    Agneta

  • Alltsafan

    Roligt! Jag bor i Västerås och är hundälskare med ett litet hjärtegull hemma. Så tycker det var en bra idé.

  • Alltsafan

    Undrar dock om det är bästa platsen I innerstaden. Kanske inte så populärt att gå med hunden där menar jag, då de flesta hellre går hundpromenad lite utanför centrum / på landet kanske vid hamnen eller annat ställe är bättre? Sen är lokalhyra dyrare i centrum och det finns stor konkurrens. Bättre med ett litet hundfik lite utanför och gärna en lite större lokal så hundarna inte kommer för nära inpå varandra.

  • Alltsafan

    Kanske kan vara en bra mötesplats för hundägare, man kan ha hundtidningar, tavla med annonser om hundrelaterade köp och sälj. Det bästa är nog att ha ett café där hundägare ändå är och rör sig, i närheten av en hundbutik, på björnön t ex.

  • Alltsafan

    Vid rocklunda där det finns stall, skog och hundrastplats, där skulle ett hundcafe passa. Många djurvänliga människor som vistas där i närheten.

  • Anette Louise

    Ja absolut! Vi har skaffat en chihuahua och upptäckt att det är svårt att fika
    och äta när man är ute och reser. Det går väl an på sommaren då kan man leta uteserveringar men nu får vi fika en i taget eller ta med hemmifrån.
    Brändåsen är ett kanonställe både restaurang och café där man får ta med husdjur och Reiduns café i Örebro likadant.

Svar på tråden Vore det bra med ett Hundcafé i Västerås?