• Fiiaejohansson

    Gardinhjälp för fyra fönster!

    Hej!
    Jag håller på att bli galen på mina fönster här hemma i vardagsrummet. Jag har inte en susning på vad för gardinstänger/gardiner som passar till dessa fönster.
    Vi flyttade hit för ca 1 år sedan och vi satte upp 3 korta gardinstänger med 3 panelgardiner på, men bara "så länge". Nu ska jag ta tag i detta igen!
    Så vad säger ni, vad skulle passar in (panel, kappa, hissgardin osv)?

    :)

  • Svar på tråden Gardinhjälp för fyra fönster!
  • Eleonor01

    Långa längder i sammet m öljetter. Stilrent å dessutom bra som mörkläggning. Öljetterna gör att de är super lätta att flytta!

  • Emmalinnéa

    sätt dit en lång gardinstång i taket över alla fönster och dörren och helst 1-2 dm extra på varje sida minst och sätt dit längder för mer mysfaktor sätt dubbla lager. flytta ut soffan lite så detta får plats.

  • myskmalva

    Vi har ett liknande rum hemma. Där är det ungefär en halv meter vägg mellan fönster och hörnen på rummet och vi har hängt tjocka gardiner från vägg till vägg och från golv till tak. Då kan man dra undan så att allt ljus från fönstren kommer in eller dra för så att man stänger ute sommarhettan eller ljus som blänker i TV:n (OBS! Tänk på att gardinerna blockerar värmen från elementet om man drar för dem på vintern). Vi har dubbla gardinstänger och på de inre hänger tunna, ljusa gardiner som man kan dra för om man vill ha insynsskydd men ändå få in ljus.

Svar på tråden Gardinhjälp för fyra fönster!