• Anonym (Upprörd)

    Jag får inte skriva om sex pga familj

    Jag är författare och har nyligen påbörjat en ny serie.
    Igår pratade jag lite lätt om det med sambon, jag brukar inte berätta så mycket om vad jag skriver, vill hålla det hemligt till jag känner mig tillräckligt nöjd för att låta andra döma.
    Utan vidare detaljer så sa han "inga sexscener hoppas jag". Jag blev så ställd att jag svarade "nää..." Då sa han att det är bra det, för så kan jag inte göra mot familjen och den måste jag ju skydda.
    Vadå skydda? Min tanke ÄR att ha med sånt också, men det uppskattar tydligen inte han och nu är jag kluven om jag ska fortsätta som jag faktiskt vill eller om jag ska ta hänsyn till hans åsikter..
    Varför är det tabu att en mamma vill skriva om sex? Barnen kom ju inte med storken precis.. I alla fall inte mina.

  • Svar på tråden Jag får inte skriva om sex pga familj
  • Anonym (S)

    Han är väl rädd att du ska skriva om honom, eller att folk ska tro att du skriver om honom....Eller om han har komplex; att du i själva verket skriver om häftig sex som du hade med ditt ex...

  • Anonym (hm)

    Vaa tror inte TS på storken!?!?!

    Det finns inget tabu för mammor att skriva om sex se på joan collins hon är väl mormors gammal minst. Det enda tabu som finns är de gränser du själv sätter upp för dig. Skriv på för tusan och hälsa storken.

  • Anonym (sex)

    Sex kan skrivas om smakfullt och bra och på ett sliskigt sätt. Känner mig generad när det blir sliskigt, men alla är olika. Är han svartsjuk kanske?

  • Anonym (Upprörd)

    Handlar inte om mig så det är helt taget ur fantasin.

  • Anonym (S)
    Anonym (Upprörd) skrev 2014-07-28 18:37:14 följande:
    Handlar inte om mig så det är helt taget ur fantasin.
    Nej, men författare använder sig ju ofta av egna erfarenheter/fantasier när de skriver..Om du skriver tex om häftig S/M-sex med en välutrustad man så kanske din man tror att du en gång haft det med en annan karl eller att det är detta du drömmer om fastän han själv är medelutrustad och gillar vanilj....
  • Anonym (Upprörd)

    Han anser att det är förnedrande för familjen om jag skriver om sånt öppet.

  • Anonym (S)
    Anonym (Upprörd) skrev 2014-07-28 18:46:40 följande:
    Han anser att det är förnedrande för familjen om jag skriver om sånt öppet.
    Varför skulle det vara förnedrade? 
  • Anonym (hm)

    Jag tycker det är urlöjligt att söka lägga sig i och påverka det konstnärliga skapandet som en författare jobbar med. Detta hämmar ju TS i den processen. Sen visst finns det många män som sitter med olika intressanta komplex som då vill hindra sin kvinna från att skapa för att slippa risken att dessa kommer i dagen.
    Känns ju lite stenålders att TS skulle lyssna på mannen, gå din egna väg och våga skriv om det som ploppar upp rakt av sedan får mannen tycka vad han vill. Annars blir det censur.

Svar på tråden Jag får inte skriva om sex pga familj