• Anonym (Stalker?)

    Ska jag kontakta henne på Facebook?

    Jag började samtala lite med en tjej på Happy  Pancake som jag gärna skulle vilja ha fortsatt kontakt med. Dock blev hon av någon för mig okänd anledning avstängd och vår kontakt blev avbruten.
    Nu är det så att hon använde sitt riktiga namn som profilnamn så jag har hittat henne på Facebook, men vet inte om det är lämpligt att jag kontaktar henne där eftersom vi inte haft kontakt mer än några få meddelanden med ganska allmänna frågor och jag inte vet om hon var intresserad eller bara vänlig.

    Tycker ni att det är ok om jag kontaktar henne på Facebook, eller är det lite väl mycket stalkervarning på det?
    Om det är ok, vad tycker ni är lämpligast att skriva som öppningsmeddelande?

    Är tacksam för alla seriösa åsikter och tips!

  • Svar på tråden Ska jag kontakta henne på Facebook?
  • Kerubmamman

    Det är inte säkert att det är hon som står bakom kontot, det kan vara en anledning till att kontot stängdes av. 
    Jag skulle inte kontakta henne. 


    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Anonym (????)

    Allt beror på hur mycket och ofta ni pratade. Var det prat om att ni skulle träffas?

    Du kan testa och skicka iväg ett meddelande på messenger. Där ser du hur reaktionen blir.

    Friskt vågat, hälften vunnet. Kör på!

  • Anonym (Stalker?)
    Kerubmamman skrev 2014-07-28 21:52:07 följande:

    Det är inte säkert att det är hon som står bakom kontot, det kan vara en anledning till att kontot stängdes av. 
    Jag skulle inte kontakta henne. 


    Så kan det ju vara, fast både både bilder och information stämmer överens, men de kan ju vara stulna.
    Tror dock att det är hon som står bakom kontot pga sådan som skrevs i meddelandena.

    Har inte funderat i de banorna så tack för att du uppmärksammade mig på det.
  • Anonym (Stalker?)
    Anonym (????) skrev 2014-07-28 21:54:32 följande:

    Allt beror på hur mycket och ofta ni pratade. Var det prat om att ni skulle träffas?

    Du kan testa och skicka iväg ett meddelande på messenger. Där ser du hur reaktionen blir.

    Friskt vågat, hälften vunnet. Kör på!


    Vi hade bara kontakt i ett par dagar. Inget prat om att träffas eller så.

    Du har kanske rätt i att våga. Det värsta som kan hända är väl ett nej till svar.
  • Anonym (Stalker?)

    Jag kontaktade henne och fick ett positivt svar Glad. Hade en trevlig chatt, så nu får vi se vad detta leder till.

  • Anonym (tada)

    Vad bra!
    Du ser när man inte har något att förlora mer än sin stolthet (och knappt ens et) då ska man alltid satsa.

Svar på tråden Ska jag kontakta henne på Facebook?