• Anonym (Trackade svenskar)

    Vi orkar inte bo här längre :@

    Vi har bott i denna lägenhet i 1,5 år och vi orkar inte med detta område längre. Det började 1 vecka efter vi flyttade in. Hyresvärden kan tyvärr inte göra något och polisen och väktaren har vi stort sett här dagligen och dem är väl snart trött på att åka hit.

    * Hög musik i flera timmar varje natt
    * Slänger matrester och glasflaskor på våran uteplats minst 3-4 ggr/v
    * Mobbar barnen så de vill inte vara ute och de vågar inte vara ute för 1 gång blev dem slagna av ett gäng som var mellan 13-16 år (mina barn var då 5 och 8 år) Men det är polisanmält.
    * Åker vi iväg någonstans så får vi räkna med sönderslagna fönster.
    * Vi blir spottade på dagligen och kallade olika saker.
    * Tagit våra utemöbler och det dem inte ville ha slog dem sönder.

    Vi försöker få en annan lägenhet men det är ju bostadsbrist här så det är svårt att få en annan lägenhet.

    Man ska inte behöva sitta inne med nerdragna persienner och vara rädd.

  • Svar på tråden Vi orkar inte bo här längre :@
  • Gizmo

    Men vilket helvete ni verkar ha! Förstår att ni inte orkar bo kvar. Vad gör hyresvärden för att hjälpa er? Kontakta hyresgästföreningen.

  • Anonym (Trackade svenskar)

    Hyresvärden skickar ut lappar och har försökt att få vissa vräkta men tyvärr så har det inte gått. Så det känns som att hyresvärden har gett upp. Vi står på kö på lägenheter men det är nästan inga som flyttar.
    Hyresgästföreningen gör ingenting dem säger bara att jag ska prata med hyresvärden som jag redan har gjort mååååånga gånger. Så dem har jag gått ur medlemskapet.

    Vi flyttade hit för att jag fick jobb och detta var ända lägenheten där hyran låg i våran prisklass. Men det jag skrev i ts var bara en bråkdel av vad vi har det om dagarna. Min man söker inga jobb här i Malmö för vi vantrivs här så fruktansvärt pga allt detta och får han ett jobb i en annan stad så säger jag upp mig på en gång. Och vi känner att vi orkar egentligen inte flytta till en lägenhet och sen om 2 månader måste flytta igen. Min man ska på 3 intervjuer nästa vecka så han kommer vara borta halva nästa vecka och då kommer 2 killkompisar och bor här för jag vågar inte sova själv med barnen Gråter. Jag söker också nytt jobb och har stort sett stor chans att få ett nytt jobb.
    Jag skulle helst vilja vara sjukskriven just för att jag går med en sån stor oro, huvudvärk och trötthet men jag kan ju inte vara det eftersom jag förlorar ju så mycket pengar på det. Barnen vill inte tillbaka till skolan för den hatar dem pga mobbning (har försökt att få byta skola men finns ingen plats)


    Anonym (Hm) skrev 2014-07-29 09:45:03 följande:
    Malmö?
    Ja vi bor i Malmö och ångrar stort att vi flyttade hit.
  • realist14
    Anonym (Trackade svenskar) skrev 2014-07-29 11:48:54 följande:

    Hyresvärden skickar ut lappar och har försökt att få vissa vräkta men tyvärr så har det inte gått. Så det känns som att hyresvärden har gett upp. Vi står på kö på lägenheter men det är nästan inga som flyttar.
    Hyresgästföreningen gör ingenting dem säger bara att jag ska prata med hyresvärden som jag redan har gjort mååååånga gånger. Så dem har jag gått ur medlemskapet.

    Vi flyttade hit för att jag fick jobb och detta var ända lägenheten där hyran låg i våran prisklass. Men det jag skrev i ts var bara en bråkdel av vad vi har det om dagarna. Min man söker inga jobb här i Malmö för vi vantrivs här så fruktansvärt pga allt detta och får han ett jobb i en annan stad så säger jag upp mig på en gång. Och vi känner att vi orkar egentligen inte flytta till en lägenhet och sen om 2 månader måste flytta igen. Min man ska på 3 intervjuer nästa vecka så han kommer vara borta halva nästa vecka och då kommer 2 killkompisar och bor här för jag vågar inte sova själv med barnen Gråter. Jag söker också nytt jobb och har stort sett stor chans att få ett nytt jobb.
    Jag skulle helst vilja vara sjukskriven just för att jag går med en sån stor oro, huvudvärk och trötthet men jag kan ju inte vara det eftersom jag förlorar ju så mycket pengar på det. Barnen vill inte tillbaka till skolan för den hatar dem pga mobbning (har försökt att få byta skola men finns ingen plats)


    Ja vi bor i Malmö och ångrar stort att vi flyttade hit.
    Ta bilder så fort du kan, dokumentera.
    Sätt mobilen på video och filma krypen.

  • Anonym (Munk)

    Var helt säker på att du skulle bo i borlänge....

  • Anonym (Malmöbo)

    Jag har bott på några av de sämre områdena i Malmö, dock aldrig Rosengård eller Seved. Och jag har aldrig varit med om det du beskriver.

  • Anonym (Malmöbo)

    Var (bara på ett ungefär) bor ni?

    Hur började allt det här?

  • Anonym (Malmöbo)

    Har nog förträngt en del grejer, men de högljudda festerna känner jag igen, hyresvärden tog tag i det hela, men tyvärr gick höll det på i några år. Som tur var hade vi inga sovrum vägg i vägg med några grannar (stor lägenhet).

    Barn som slogs, ja, det hände, men det händer tyvärr överallt.

  • Hockeyfrissa
    Anonym (Malmöbo) skrev 2014-07-29 18:40:09 följande:
    Jag har bott på några av de sämre områdena i Malmö, dock aldrig Rosengård eller Seved. Och jag har aldrig varit med om det du beskriver.
    Nej, inte jag heller. Jag har bott på Lindängen, i Nydala och på Seved och aldrig sett eller hört om något liknande. 
    Är detta sant är det väldigt allvarligt att hyresvärde och skolan inte har tagit tag i detta.
  • Anonym (Trackade svenskar)

    Jag vill tyvärr inte uppge vart i Malmö jag bor har för lite tillit till mänskligheten just nu.

    Hyresvärden har försökt att få några vräkta men tyvärr har det inte gått eftersom det bara är vi som har klagat och har problem.

    Ja ni detta började 1 vecka efter vi flyttade in i lägenheten och vi har inte gjort ett dugg mot dem. Har en som jag umgås med som bor i detta område som berättade att de som håller på gör detta för de har en släkting som vill bo i detta område och då har dem riktat in sig på oss för att få oss att flytta.

    Min sambo ska på 3 intervjuer nästa vecka som de lät positiva att anställa sambon och får han något av dem jobben så flyttar vi gladeligen ifrån Malmö . Och jag kommer nog ha lätt att få ett nytt jobb förhoppningsvis.

  • Anonym (Malmöbo)
    Anonym (Trackade svenskar) skrev 2014-07-29 19:02:50 följande:

    Jag vill tyvärr inte uppge vart i Malmö jag bor har för lite tillit till mänskligheten just nu.

    Hyresvärden har försökt att få några vräkta men tyvärr har det inte gått eftersom det bara är vi som har klagat och har problem.

    Ja ni detta började 1 vecka efter vi flyttade in i lägenheten och vi har inte gjort ett dugg mot dem. Har en som jag umgås med som bor i detta område som berättade att de som håller på gör detta för de har en släkting som vill bo i detta område och då har dem riktat in sig på oss för att få oss att flytta.

    Min sambo ska på 3 intervjuer nästa vecka som de lät positiva att anställa sambon och får han något av dem jobben så flyttar vi gladeligen ifrån Malmö . Och jag kommer nog ha lätt att få ett nytt jobb förhoppningsvis.


    Jag tänkte gissa på något sådant, att de var sura över att ni fick lägenheten.

    Låt inte dem förstöra för hela Malmö. Här är rätt trevligt faktiskt, finns så mycket att göra. Du har hamnat i fel del av Malmö bara. Åk ut till Limhamn och titta på havet, bada och ät en glass så ska du se att det finns andra sidor av Malmö.
  • Anonym (Trackade svenskar)
    Anonym (Malmöbo) skrev 2014-07-29 19:09:17 följande:

    Jag tänkte gissa på något sådant, att de var sura över att ni fick lägenheten.

    Låt inte dem förstöra för hela Malmö. Här är rätt trevligt faktiskt, finns så mycket att göra. Du har hamnat i fel del av Malmö bara. Åk ut till Limhamn och titta på havet, bada och ät en glass så ska du se att det finns andra sidor av Malmö.


    Vi tänkte åka dit imorgon faktiskt har semester denna och nästa vecka. Jo visst är det en trevlig stad men dessa idioter har gjort att vi vantrivs tyvärr.
  • Anonym (Malmöbo)
    Anonym (Trackade svenskar) skrev 2014-07-29 19:16:28 följande:
    Vi tänkte åka dit imorgon faktiskt har semester denna och nästa vecka. Jo visst är det en trevlig stad men dessa idioter har gjort att vi vantrivs tyvärr.
    Vill slänga in ett tips till, gå in på malmö sommarscen (googla det) så får du upp en massa gratisföreställningar i olika delar av Malmö. Så slipper ni vara hemma så mycket som möjligt.
  • Jemp

    Lägg ut en annons om att byta lägenhet? Verkar ju finnas nån som vill ha den iallafall.

  • Anonym (Hm)

    Jag har bott i Malmö i 10 år och har sett en hel del. Då bor jag ändå bättre till, men inte västra delen av stan. Min bild av Malmö är en dubbel upplevelse, det finns massor av acceptans och fina platser, men har också råkat ut för saker med gäng. Knark och våld. Utan att ha nåt med gäng att göra, har sett en kille bli skjuten också. var nog då jag började må lite dåligt över hur det är här. Men jag blir nig kvar i omnejd ändå. Jag röstar vänster btw.

  • Anonym (Hm)

    Åh och gänget ringde jag och anmälde till soc. Det kan man göra när de är på samma plats jämt och är minderåriga.

    Polisen gör inte mycket.

    Tycker med du ska kolla in områden runt Malmö, finns så fina platser; också.

  • Anonym (*)
    Anonym (Trackade svenskar) skrev 2014-07-29 19:02:50 följande:

    Jag vill tyvärr inte uppge vart i Malmö jag bor har för lite tillit till mänskligheten just nu.

    Hyresvärden har försökt att få några vräkta men tyvärr har det inte gått eftersom det bara är vi som har klagat och har problem.

    Ja ni detta började 1 vecka efter vi flyttade in i lägenheten och vi har inte gjort ett dugg mot dem. Har en som jag umgås med som bor i detta område som berättade att de som håller på gör detta för de har en släkting som vill bo i detta område och då har dem riktat in sig på oss för att få oss att flytta.

    Min sambo ska på 3 intervjuer nästa vecka som de lät positiva att anställa sambon och får han något av dem jobben så flyttar vi gladeligen ifrån Malmö . Och jag kommer nog ha lätt att få ett nytt jobb förhoppningsvis.


    Hur hög hyra har ni?
  • realist14
    Anonym (Trackade svenskar) skrev 2014-07-29 11:48:54 följande:

    Hyresvärden skickar ut lappar och har försökt att få vissa vräkta men tyvärr så har det inte gått.


    Varför har det inte gått? Vad jag vet så kommer det en flyttbil och bär ut sakerna om man är vräkt. Eller har hv inte lyckats få dem vräkta juridiskt? Varför?
Svar på tråden Vi orkar inte bo här längre :@