• EvilShark

    Gråter mig igenom kvällen.

    Hej, det är så att i söndags så dog min första katt. Han hade ingen sjukdom eller var skadad. Han var pigg på dagen och väldigt gosig av sig. Innan maten var han fortfarande normal men efter maten ca: 30 min senare låg han döende på badrums golvet. Gjorde allt jag kunde men jag insåg att han skulle då då han inte ens kunde stå upp. Han dog i min famn sen. Jag är så sjukt ledsen att jag tar Treo efter Treo nu. Det är den första döden jag varit med om. Ingen annan jag känner eller är släkt med har dött när jag levt. Jag vet inte hur jag ska hantera detta. Kan nämna också att han var min bästa vän.
    Hjälp mig!
    Hur ska jag ta mig egenin smärtan? Vad hjälpte er första gången någon närstående dog?

  • Svar på tråden Gråter mig igenom kvällen.
  • Rockarn

    Jag vet precis hur det känns, en utav mina 2 katter dog helt oväntat för ca. 2 månader sedan. Jag anser honom som min bästa vän någonsin, och nu sitter jag här, 2 månader senare och torkar nya tårar.

    Jag kan tyvärr inte ge dig något råd hur du ska må bättre, men jag har ju som sagt en katt kvar som jag spenderar så mycket tid med som möjligt.
    Jag vet att det kan verka jobbigt och fel, men när du känner dig redo, fundera på att skaffa dig en till livskamrat. Katter är underbara och de får en verkligen att känna sig älskad, uppskattad och speciell.

    Hoppas du mår bättre snart!

  • EvilShark
    Rockarn skrev 2014-07-29 02:04:42 följande:

    Jag vet precis hur det känns, en utav mina 2 katter dog helt oväntat för ca. 2 månader sedan. Jag anser honom som min bästa vän någonsin, och nu sitter jag här, 2 månader senare och torkar nya tårar.

    Jag kan tyvärr inte ge dig något råd hur du ska må bättre, men jag har ju som sagt en katt kvar som jag spenderar så mycket tid med som möjligt.

    Jag vet att det kan verka jobbigt och fel, men när du känner dig redo, fundera på att skaffa dig en till livskamrat. Katter är underbara och de får en verkligen att känna sig älskad, uppskattad och speciell.

    Hoppas du mår bättre snart!


    Tack! Det betyder mycket<3
  • lördagsgodis

    Jag kremerade min katt och har hennes aska hemma sen tände jag ljus för henne i minneslunden och grät massor. Hon hade oxå varit min bästa vän och jag hade heller aldrig varit med om död förut. Sen ett år senare skaffade vi två nya katter som nu är oss till stor glädje. Detta var 8 år sedan men jag tänker ibland på henne med värme<3

Svar på tråden Gråter mig igenom kvällen.