• Anonym (Trög)

    Bebis med trög mage ! Tips!

    Har bebis på snart 5 månader. Jag ammar honom men han får ersättning flera gånger per dag då han inte blir mätt på mig. Han har bara fått testa smakportioner kanske 5 gånger. Háns ersättning är mjölkfri pga vi har allergi i familjen. Nu har han börjat få lite problem när han skall bajsa. Han är inte hård i magen i hård. Men han har lite jobbigare att bajsa. Några gånger har han skrikit o haft ont o inte klarat att bajsa. Då har jag tagit tempen på han o så har bajset kommit ut som på beställning. Då är det alltså inte hårt men lite slemmigt o han har ändå lite jobbigt att trycka ut det! Kan tillägga han har inte haft några problem innan med sin mage trots han är för tidigt född. Finns det något man kan använda? Vill inte böeja ge katrinplommon ännu då han egentligen inte börjat med smakisar på det sättet. Messmör är det väl salt i? Kan man droppalite olja typ rapsolja i ersättningen? Isåfall hur mkt? Har givetvis försökt nå BVC men det är mindre öppettider pga semester! Tacksam för tips

  • Svar på tråden Bebis med trög mage ! Tips!
  • Multignutten

    Vår son fick ersättning när han var liten och fick då av bvc veta att man kan ta ca 1 tsk rapsolja i flaskan för att "smörja" tarmarna typ. Fungerade jättebra för oss.

Svar på tråden Bebis med trög mage ! Tips!