• Anonym (ledsen)

    Varför har jag inga vänner..? Vad är fel på mig?

    Hejsan allihopa!

    Jag blir faktiskt ledsen när jag tänker på det och så tycker jag att det är skämmigt.. Jag har egentligen inga riktiga vänner och jag vet ärlig talat inte varför! 

    Är en tjej på 19. Frågade min kille hur han skulle beskriva mig nu och han svarade: snäll, omtänksam, rolig och charmig. Jag kan hålla med om att jag är snäll och omtänksam för jag bryr mig om dom jag tycker om och jag gillar att vara schysst och trevlig. Är lätt att prata med och skämtar och skrattar mycket.

    Jag skäms ärlig talat för detta, folk jag umgås med tror ju att jag har massa vänner men jag har inte direkt någon riktigt vän.. Jag har aldrig haft en bästa tjejkompis, eller ja, när man var liten men det räknas ju inte nu. Har varit blyg och mina föräldrar har bråkat och druckit mycket alkohol så förut brydde jag mig inte riktigt om något och när man är yngre är det väl lite lättare att hitta vänner och som man håller fast vid men jag gjorde aldrig det och då förlorade jag en massa gamla vänner för att jag mådde dåligt.

    Jag älskar att hitta på en massa saker, gillar att gå ut och gå, festa, hänga på stan, smink och kläder, djur. Jag är väl en rätt vanlig tjej helt enkelt men ibland tänker jag att något kanske är fel på mig..? Fast jag inte kan se det själv typ. Haha, jag vet inte men det känns så.. 

    Hur ska jag gå tillväga för att hitta nya vänner..? Jag har inte jättemycket pengar så kan inte börja i någon dyr sport men kom gärna med förslag! 

  • Svar på tråden Varför har jag inga vänner..? Vad är fel på mig?
  • Mamori

    Vad har du för sysselsättning, studerar du eller jobbar? Glad Det är inte så lätt att hitta vänner som folk tror, oftast sker det av slump eller så har man tur att ha kvar sina från när man var liten, så jag tror inte att det är något fel på dig, du har nog haft otur helt enkelt.

  • Anonym (tid)

    Förstår att det varit lite svårt om dina föräldrar druckit, känns ju jobbigt att ta hem någon om man inte riktigt vet hur det kommer att vara där hemma. Tror att om man växer upp i onormala hem så blir man ibland lite tillbakadragen och behöver öva på saker som andra kanske fått automatiskt.

    Du har verkligen tid på dig iaf när du bara är 19. Du kanske är lite blyg? Hade inte varit konstigt.

    Börja med en ny aktivitet som inte involverar din pojkvän kanske kan vara en idé.

  • Anonym (ledsen)
    Mamori skrev 2014-07-29 12:05:46 följande:

    Vad har du för sysselsättning, studerar du eller jobbar? Glad Det är inte så lätt att hitta vänner som folk tror, oftast sker det av slump eller så har man tur att ha kvar sina från när man var liten, så jag tror inte att det är något fel på dig, du har nog haft otur helt enkelt.


    Just nu söker jag jobb, kommer säkert börja en sån aktivitet via arbetsförmedlingen efter sommaren, tog nyligen studenten. Jag har aldrig haft problem med vänner i skolan men vi har aldrig umgåtts på fritiden, det känns så ytligt liksom. Näe, det är verkligen inte lätt, vet inte riktigt vad man ska göra.. Känns som om alla har sina vänner och dom är nöjda med det liksom. Man kan ju inte direkt gå fram och fråga någon om dom vill vara ens vän liksom, då är man ju bara konstig. Hade varit lättare om jag haft någon så kunde man göra något tillsammans som kunnat leda till fler vänner, hade inte känts så¨jobbigt då :)
  • Anonym (ledsen)
    Hockeyfrissa skrev 2014-07-29 12:08:58 följande:

    Kolla in citypolarna. Finns folk i alla åldersgrupper på den sidan


    Anonym (tid) skrev 2014-07-29 12:11:42 följande:

    Förstår att det varit lite svårt om dina föräldrar druckit, känns ju jobbigt att ta hem någon om man inte riktigt vet hur det kommer att vara där hemma. Tror att om man växer upp i onormala hem så blir man ibland lite tillbakadragen och behöver öva på saker som andra kanske fått automatiskt.

    Du har verkligen tid på dig iaf när du bara är 19. Du kanske är lite blyg? Hade inte varit konstigt.

    Börja med en ny aktivitet som inte involverar din pojkvän kanske kan vara en idé.



    Ja precis, jag började ju i ny skola i samma veva och lyckades bli vän med ett par stycken men jag var otroligt blyg när jag var yngre och jag kunde absolut inte ta med någon hem. Jag mådde inte alls bra och just då ville jag bara vara själv, vilket jag ångrar idag. Jag är fortfarande lite blyg idag men inte alls på samma sett, jag kunde inte kolla folk i ögonen ens förut. Skulle mer kalla mig lugn idag men är man trevlig så pratar jag gärna. Känns så svårt att börja med någon aktivitet själv, vill inte att folk ska tycka att jag är konstig för att jag kommer själv liksom. Jag vet att jag kanske tänker för mycket och bara borde göra det men jag funderar på allt som kommer gå fel och tänker att ingen kommer ju vilja vara med mig som ändå inte har några kompisar.. 
  • Anonym (Hej)

    Vilken stad bor du i? Skulle med behöva en riktig tjejkompis :D

  • Anonym (ledsen)
    Anonym (Hej) skrev 2014-07-29 12:25:33 följande:

    Vilken stad bor du i? Skulle med behöva en riktig tjejkompis :D


    Bor i Göteborg :D Vart bor du själv?
  • lillekatt
    Anonym (ledsen) skrev 2014-07-29 12:13:07 följande:
    Just nu söker jag jobb, kommer säkert börja en sån aktivitet via arbetsförmedlingen efter sommaren, tog nyligen studenten. Jag har aldrig haft problem med vänner i skolan men vi har aldrig umgåtts på fritiden, det känns så ytligt liksom. 
    Men om du nyligen tog studenten så har du väl fortfarande kontakt med dem som du umgicks med i skolan? Du kan ju höra av dig till dem och fråga om de vill hitta på något nu under sommaren, typ åka och bada /äta glass/ gå ut och ta en öl eller så?

    Sedan så har du ju en kille. Har han kompisar? Kanske kan ni alla börja umgås tillsammans och bjuda in dina skolkamrater och hans vänner på grillkväll någon dag? Vem vet, kanske tar kompisarna i sin tur med sig sina kompisar och vips så finns det plötsligt nya människor att lära känna.
  • Mamori

    När jag började uni så var det faktiskt en tjej som gick fram till mig efter ett par dagar då vi inte alls hade pratat med varandra och sade "Du verkar så snäll och trevlig så jag kände direkt att jag vill bli vän med dig. Förstår att det är lite konstigt att säga så men det kändes så rätt liksom"

    Nu är vi bästa vänner :) Så det går absolut även om jag förstår att det tar emot.

  • Anonym (Hej)
    Anonym (ledsen) skrev 2014-07-29 12:33:18 följande:
    Bor i Göteborg :D Vart bor du själv?
    Jag bor i Linköping så det är en bit bort :( synd.
  • Östlund

    Du beskrev mig rakt igenom TS, jag ligger i precis samma sits som dig.. skitjobbigt att gå runt hela dagarna, men ingen att umgås med :/

  • Anonym (Hj)

    Du är bara 19 år , hellre ingen vän än vänner som bara ska ha hjälp och stöd .

Svar på tråden Varför har jag inga vänner..? Vad är fel på mig?