• zorbella

    19 och gravid

    Hej , det är såhär att jag är 19 år och gravid. Problemet är inte att jag är ung och har inget jobb. Men killen jag är gravid med har velat sen dag ett att jag ska göra abort. Är inne i vecka 14 nu och har vetat i 10 veckor att jag är gravid ungefär. Men efter att jag har förklarat för honom att jag inte klarar av att göra det, så har han börjat tro att jag inte är gravid, eller han vägrar inse att Jah är gravid. Han vill aldrig prata om det och han blir spänd när han hör ordet barn. Vad ska jag göra för att få han att förstå? Han säger t.om. att han kommer lämna mig när barnet har kommit..

  • Svar på tråden 19 och gravid
  • Anonym (Dz)

    Lämna han innan då. Nej men hur gammal är han, kan vara hans sätt att vara nu men sen när lillen kommer blir det annat...el inte

  • zorbella

    Glömde säga att han och jag är lika gamla. Men också att det var han som ville att jag skulle sluta med preventivmedel helt och hållet.

  • Anonym (Dz)

    Du har ju en egen vilja men lägger över allt ansvar för att du är gravid på han när du säger som du gör.


    zorbella skrev 2014-07-29 23:50:05 följande:

    Glömde säga att han och jag är lika gamla. Men också att det var han som ville att jag skulle sluta med preventivmedel helt och hållet.


  • Anonym (....)

    Han vill inte ha barn och är väldigt omogen. Inget bra pappa material alls. Gör abort eller bli ensamstående mamma. Förvänta dig inte att han kommer förändras totalt och bli en bra pappa.

    Han säger att han inte vill och kommer lämna dig, lyssna på honom och utgå från det när du planerar din framtid. När du sitter ensam med ditt barn och han har bytat nummer så kan du inte säga att han inte var ärlig.

  • Anonym (....)

    Om några år så kanse han och hans då nya tjej vill ha barnet varannan vecka. Är di redo för styvfamiljsträsket? Att ditt barn får två mammor och två pappor?

    Vill du ha en kärnfamilj så måste du vänts tills du hittat en mogen man och har levt med honom flera år.

  • FresnoKiwi95

    TS, min kille var precis likadan i början. Han tjatade om abort 24/7 och försökte muta mig några gånger. (Lillen var oplanerad men jag visste alltid att jag ville behålla han/hon). Men nu är han glad och pratar om barnet hela tiden (är i v. 10 nu). Låt din kille vänja sig vid iden av att bli pappa. Jag kan inte lova att han ändrar sig förstås, men vi tjejer upplever graviditeten tidigt, och killarna får inte uppleva något förens barnet är fött, så det känns mer overkligt för dom. 

    Hoppas allt går bra(:

Svar på tråden 19 och gravid