• Anonym (Blir galen)

    Varför gör han såhär?! Är jag pantad?!!!:(

    Ska göra denna långa och intensiva historia så kortfattat som Det går...svårt dock...(skriver via mobilen så det går ej med styckesindelning). Träffade på en kille förra sommarn genom ett sambopar som jag hade precis lärt känna efter en seperation från min förra sambo i en stad där jag inte kände nån (va kvar för studierna). Han hade med kommit ur något nydligen. Iaf vi drogs till varandra som magneter, umgicks, hade kul och tillsist sex (han är miljarder under min liga) men ändå föll jag för hans intelligens och charm. Vi umgicks hela tiden, lärde känna hans vänner, vi åkte runt överallt.. Sedan var några i gänget (de där paret) väldigt snokiga och väldigt drama människor av sig, tjejens lillasyster hade haft förflutet med den killen jag träffade och hon var borta över sommaren så de sa till mig hela tiden att jag skulle ryka såfort hon kom hem (fast på ett skyddande sätt). Han sa att dem va bästa vänner o de var gammalt. Hon kom hem och det blev kaos! Allt förändrades. Hon Va jätte arg på mig (kände inte varandra) han fick mkt skit, under alla omständigheter börja han o jag hata varandra. Jag var redan känslomässigt rubbad av separationen så blev stora bråk. Vi blev vänner, men på fyllan sa han att han gilla mig och på vardag var vi vänner (enligt han pga av all drama runt om oss) jag mådde så dåligt, har haft 3 förhållanden innan och AÖDRIG känt så grymt starka känslor för någon. Vi slutade upp som riktiga ovänner. Genom året har vi ( under konstiga omständigheter) haft kontakt, bråkat, blivet vänner, bråkat.. Jag utvecklade ett nytt liv, nya vänner, dejtat m.m. Men när jag minst anar det så dyker han upp och han förför mig lika bra. Han har varit verkligen som mr big i sex and the city (bokstavligen). Denna sommar har vi mött på varandra flera ggr och han har varit på mig som en hök (bara när vi möts på, Aldrig efter)... Sedan mötte jag på han utomlands (i ett land o stad) som inte är turist ställe... Vi hade världens romantiska kväll, va som en film.. De var för bra för att vara sant. När jag kom hem höll jag på att bli tokig, våga inte höra av mig. När jag minst anar de råkar jag möta på han, den där tjejen som förstörde allt och paret(fast bara killen) på stan :(. De hälsar på mig (inte hon) jag börja skaka o vart så nervös att jag sa att jag var tvungen att gå för jag hade bråttom. Sedan några dagar efter möter jag på han ensam i baren på en krog, mitt hjärta bulta!! Vi pratar, han lägger en stöt och nämner om de som hände han o mig utomlands, sen kmr den där djävul tjejen, så jag gick. Kort därefter frågar han om jag vill gå och äta glass.. Vi möttes i stan, gick vid sjön i flera timmar, pratade och skrattade som aldrig förr och han tydliggjorde genom att dra upp att djävul tjejen hade förhållande nu (så jag skulle inte vara rädd antar jag). Sedan sa vi hejdå, på kvällen frågade jag om han ville komma till mig, han kom, vi pratade, skrattade, tillsist hade sex, han höll om mig i 3 timmar. Sedan Vaknar jag av att han säger jag måste gå (MITT i natten) och pussar mig på pannan.. Jag va så trött att jag orkade inte reagera. Nu här efter ignonerar han mig igen :/ är han rädd? Vad är felet?!! Nu är det här en kille som haft mkt otur i förhållande, haft knäppa förhållanden, en blev tom lesbisk. De alla har iaf sårat han hårt, vet att han mått tokigt dåligt o haft psykolog hjälp förr...... Ska jag ha tålamod? Eller dumpa? Jag menar jag brinner för den här killen, kemin mellan oss är sinnes!!

  • Svar på tråden Varför gör han såhär?! Är jag pantad?!!!:(
  • Anonym (sätt ner foten)

    Förstår att det är jobbigt.. Jag skulle nog aldrig kunna acceptera ett sådant beteende från en kille om det inte var på bådas villkor, för de låter lite som att han kommer till dig när han har tråkigt och vill ha lite kul. Hade det vart jag så hade jag satt ner foten och låtit honom kämpa lite. Det kanske är svårt att hålla tillbaka om du har så starka känslor för honom men det är inte okej att han går och kommer som han vill. Sen om han har haft det svårt med förhållanden förut kanskee förklarar varför han gör som han gör. Prata med honom och berätta hur du känner och fråga vad han vill. Men låt honom inte köra med dig som han vill. Hoppas att allt löser sig!

  • Anonym (UllaBritt)

    Hmm, jag hade nog inte kunnat hålla mig borta från han heller, inte om jag hade känslor. Men försökt se tillfällena när vi ses som små guldkorn i livet. För ni ses ju trots allt rätt ofta, han verkar ju ständigt söka upp dig.

    Skulle tänkt som så att inte mig emot att få han serverad på silverfat som dessert lite då och då. Och det kan mycket väl vara det som gör hela "förhållandet" så magiskt. Det kanske blir tråkigt om ni verkligen blir ett par, bor ihop och hela kittet.

    Däremot hade jag även sökt mig till andra män de gånger han lyser med sin frånvaro. Haft kul helt enkelt, flörtat och låtit mig bli uppraggad av riktiga snyggingar i min egna liga. Det stärker självförtroendet och gör honom med stort H säkert galen av svartsjuka om han får nys om det.

    Tänk bara på att det kommer komma en dag då allt är över på riktigt. Det kan även vara du som hittar en annan han med stort H och avslutar det hela. Only time will tell.

  • Anonym (Blir galen)

    Jag satt och tänkte ut en hel dag, kom fram till "varför är han just så speciell för eller beter som det? Vem är han egentligen som får rätt till att jag ska må dåligt och älta över honom? Jag har inte självförtroende till taket men när vänner skrattar över att nån som han lyckas göra såhär mot en tjej som mig, skäms jag, kanske det är de? Just vinnandet, trofén, bekräftelsebehovet som driver hans handlingar, hans egobehov som tillfredställt, som att ladda batteriet sen off to go igen och tillfredställsen att han vet att jag sitter o tänker på han. Han är extremt läskigt psykologiskt smart förövrigt, tänker väldigt absurt och långdrivet ibland.. Jag är väl bara ett av hans mind-experience i syfte för sin egen vinning som sagt. Låter sjukt men känns som jag har utlistat hela mind-gamet som han spelat med mig. Tog bort hans nummer o blocka! Finito, han får va epic... Låter de va så.. Jag vet en senare dag krälar han tbx, brukar alltid va så med dem som senare vaknar upp från stängda glas och ser verkligheten, tack familjeliv !

Svar på tråden Varför gör han såhär?! Är jag pantad?!!!:(