• orolig18arig

    Konstig i kroppen

    Hejsan, jag vet inte riktigt var jag ska börja. Men någonstans måste man ha ett startpunkt. 

    Iallafall, det är så att under jul 2013 var jag på semester under 7 dagar där var det mycket festande, alkohol, rökning m.m.. då menar jag att jag var full under 7 dygn. Jag kom tillbaka från semestern och började känna av att jag hade fått små pirrningar i kroppen som var irriterande, märkte inte först efter 1 vecka. Jag blev så småning om rädd och jag hade känslan av att man har typ leukemi eller något i den stilen. Så jag bestämmde mig att besöka akuten, fick göra blodprov blev undersökt av läkare osv.. då sa de att det inte var något fel på mig utan blodet var endast lite UTTORKAD.

    Det lugnade ner mig ett tag såklart men efter några dagar så kom symptomerna tillbaka, i princip hela tiden och mest brukar det vara under kvällen/innan jag gick och la mig. Jag kunde sova men det var obehag känsla i hela kroppen, alltså det är som vibrationer i musklerna men det kommer när som helst och kan hålla på hur längesomhelst. 

    Efter ett tag när en gång jag var ute och festade här i Sverige då, så var det mycket alkohol och så, dagen efter fyllan så kände jag av att det blev värre med pirrningarna och att jag fick någon sorts klump i halsen. Men klumpen gick bort efter 1-2 dag. 
    Det hände i princip varje gång jag var ute och drack alkohol.

    Jag bestämde mig att avsluta allt det här festande och alkholen under någonstans i februari. Så jag har inte druckit sen dess. Men grejer är att jag hade kvar darrningarna i kroppen osv.. och klumpen i halsen brukade ändå komma då och då.

    Jag bokade in mig på ett tid hos läkaren i vårdcentralen då alltså självklart efter att jag har vart på akuten i ca 1-2 månader. Och där tog dem även blodprov och gjorde massor med undersökningar. Och då sa läkaren likadan, att det inte var något fel på kroppen utan bara att blodet var uttorkad. Fick även sovtabletter för nätterna som jag inte kunde sova på för det var nämligen så att jag hade verkligen svårt att sova ibland bara. Tog tabletterna dem första 2 nätterna bara.

    Grejen är att jag har haft symptomerna tills idag och dag efter dag så dyker det upp nya symptom. Som exempel idag så fick jag darrningar i vänsta foten samtidigt kramp i hela låret( Vänsta) så bestämde jag mig för att ringa vårdguiden 1177 och då förklaarde jag mig utförligt osv.. och då sa hon att det var brist på Magnesium, vilket jag tycker att det låter trovärdigt eftersom att den senaste månaden har jag inte druckit så mycket vatten eller ätit så mycket, så det skulle jag nog tro på.

    Men att ha en känsla att det rinner något från huvudet in till halsen även om ibland det går att spotta ut det så ser det ut som vanligt saliv, och att ibland mot kvällen blir jag yr som ihelvette så att jag tror att hela världen håller på att gå runt i 100km/h (IBLAND BARA , VAR 1-2 MÅNAD) och att jag har någon klump i halsen är jätte obehagligt.

    Jag vet att det är så långt och tråkigt tråd kanske men det skulle uppskattas sjukt om ni kunde dela med er angående era tankar om det här,

    För övrigt är jag frisk, jag röker men tar inga droger eller dricker inte alkohol (ej längre iallafall) Är 18 årig kille.

    Sjukt tacksam för svar.

  • Svar på tråden Konstig i kroppen
  • Flisan79

    Hur är det med psyket? Hur mår du? Stressad? Deppig?

    Dina symtom påminner en hel del om de man får vid ångest/stress/depp.
    Känslan i halsen kallas då för ångestklump i halsen.

    När du fått veta att det kan vara uttorkning/magnesiumbrist, vad har du då gjort för att åtgärda problemet?

  • tradstartarrn

    Jag stressar väldigt mycket, det gör jag. Men jag har gjort det så länge som jag minns faktiskt. Jag fick reda på det idag att det kan vara magnesium brist, så jag ska åka och köpa magnesium tabletter imorgon.

  • tradstartarrn

    Kan även tillägga att de jag känner av nu är under i hela kroppen alltså darrandet, jag får även ont i huvudet och någonslags yrsel typ fast ändå inte, jag får något rinnande i halsen, somsagt försöker spotta uy det men det går inte ibland och ibland går det då ser det ut som vanligy saliv/slem

  • Flisan79

    Det kan vara stressen. Kroppen reagerar ju inte direkt utan när den utsatts ett bra tag och helt enkelt säger ifrån.

    Men provs magnesium och drick mycket vatten. Ät bra mat och träna.
    Blir det inte bättre av det så ha i åtanke att alla dina symtom även ingår i överstress/dep,

  • tradstartarrn

    Så helt ärligt , handen på hjärtat tror du att det här är hrlt ofarligt? Darrningar, yrsel , rinnande i halsen, klump o halsen, kramp , ont i huvudet osv..

  • Flisan79

    Eftersom att du sökt läkare och gjort dv undersökningar som visar att du är frisk (fast med lite brist) så tror jag det är ofarligt.

    Min man lider av kronisk dep/ångest. Han började precis som du. Hade alla symtom du beskriver samt fler därtill efter ett tag. Han sökte läkarhjälp många gånger och blev hela tiden friskförklaring. Inte förrän han kom i kontakt med psykiatrin fick han reda på varför han mått som han gjort. Idag mår han mycket bättre men kan fortfarande känna av liknande symtom. Tex stickningar i händer/fötter, ångestklump, hjärtklappning, yrsel osv.

    Jag är ju ingen läkare så jag kan ju inte säga att "det här är det". Därför tycker jag du ska börja med det jag skrev om kost osv. Blir du inte bättre, kontakta läkare igen. Hittar de fortfarande inget så fråga läkaren om det jag skrivit.

Svar på tråden Konstig i kroppen