Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

    Jag har förlikat mig med döden - fråga vad du vill

    Grätchen14 skrev 2014-07-31 01:51:29 följande:

    Har du fått en dödsdom kära Aniiee? Jag har snappat upp att fredagar är en dålig veckodag, vad har d för sjukdom?


    Dödsdom vet jag inte. Livet är en dödsdom. Men, ja, jag har cancer och får behandling på fredagar (därför fredagar inte är världens toppendag).
    Key change, MOFO!
  • Aniiee
    Grätchen14 skrev 2014-07-31 01:53:27 följande:

    Gick inte att logga in med mitt vanliga nick, Close enough.


    Ingen fara, känner igen nicket Solig
    Key change, MOFO!
  • Aniiee
    Ronga skrev 2014-07-31 02:03:52 följande:
    Ditt svar är inte fakta. Det är bara något du tror.
    Och? Du tror ju att döden är vacker. Det är inte heller fakta....
    Key change, MOFO!
  • Aniiee
    Grätchen14 skrev 2014-07-31 02:02:41 följande:
    Gråter Fuck cancer!!!   Säg bara till om det finns något jag kan göra för dig. Du är alldeles för ung för att förlika dig med döden.
    Tack för omtanken Solig
    Key change, MOFO!
  • Aniiee
    Anonym (Veritas) skrev 2014-07-31 02:13:36 följande:

    Har du iochmed ditt ställningstagande gett upp?


    Nej, inte alls.
    Key change, MOFO!
  • Aniiee
    Grätchen14 skrev 2014-07-31 02:15:54 följande:

    Får du all hjälp du behöver?


    Grätchen14 skrev 2014-07-31 02:19:23 följande:

    Jag kan starta en insamling på fejjan ifall du vill. Anonymt.



    Jadå, oroa dig inte för mig.

    Gulligt av dig Solig Har du lust kan du ju alltid sprida de här, och påminna folk om att forskningen behöver pengar.



    Upplösningen i tråden är väl kass, vet inte hur det är i galleriet, men om det behövs, skicka ett pm, så kan vi lösa det.
    Key change, MOFO!
  • Aniiee
    Grätchen14 skrev 2014-07-31 02:28:49 följande:

    Nu krånglar FL. Jag lovar att återkomma. DU ska INTE förlika dig med DÖDEN... No way! <3
    Inte just nu iaf,


    Tror du lägger saker i "förlika sig" som jag inte för. För jag har inte tänkt lägga mig och dö nu på stubben Solig 
    Key change, MOFO!
  • Aniiee
    Adorabellen skrev 2014-07-31 02:38:30 följande:

    Hur mår du just nu?


    Just nu mår jag som en prins i en bagarbod. Just hemkommen (eller, just och just, men idag) från en kryssning. Och det är Torsdag, veckans bästa dag! Jag föddes till och med på en torsdag =P
    Key change, MOFO!
  • Aniiee
    Anonym (Tori) skrev 2014-08-01 14:46:10 följande:

    Vilka fina bilder, men vad står det på dem?
    Vilken form av cancer har du?
    Har också fejsat döden och det är inte alls så som de som aldrig varit sjuka tror. Det är fruktansvärt!!!
    Jag tror dock inte att döden är slutgiltig. Jag har förlikat mig med att dö, men jag förlikar mig aldrig med döden som en slutstation, för den finns helt enkelt inte i min värld. När man dör försvinner man bara från denna form av existens för de man har omkring sig, men man själv fortsätter någon annanstans. När de som blev kvar själva dör, ses man igen, det är i alla fall jag övertygad om.
    Kram till dig! Du verkar vara en fin människa, jag vill gärna vara anonym men beundrar din styrka att vara öppen som du är här på forumet! Man har ju sprungit på dig här och där i olika trådar. Hoppas du får en överkomlig fredag!


    På den översta bilden är den en dikt jag skrivit, du kan läsa den här:

    www.familjeliv.se/forum/thread/73597358-ta-vara-pa-tiden-min-alskade

    På den andra står det:

    Ett träd besegrade ett berg! Då måste vi lyckas besegra cancer om vi hjälps åt. Vi är väl inte sämre än träd?

    Jag har ett sarkom. Vill inte säga noggrannare, eftersom det är lite ovanligt. 
    Key change, MOFO!
  • Aniiee
    Ronga skrev 2014-08-01 19:09:26 följande:

    Jag hoppas att du tillfrsknar Annie så fort som möjligt!


    Tack! Det gör jag också.
    Key change, MOFO!
  • Aniiee
    Loui skrev 2014-08-05 00:26:34 följande:

    Kommer du att klara dig Annie? {#emotions_dlg.flower}


    Det är det man får se. Jag och mina läkare ska prata mer i slutet av augusti (uppföljning osv).
    Key change, MOFO!
  • Aniiee
    Anonym (S) skrev 2014-11-06 23:52:31 följande:

    Har läst många av dina trådar/inlägg och kan inte låta bli att tycka att du verkar vara en fascinerande människa och det gjorde mig uppriktigt ledsen att höra om din cancer, jag hoppas verkligen att du tillfrisknar!


    Solig

    Just nu ser det ganska ljust ut, faktiskt, så vi håller tummar och tår.
    The truth is, honey, I've enjoyed my life. I've had a hell of a good time
  • Aniiee
    Anonym (S) skrev 2014-11-07 00:19:30 följande:
    Åh vad bra! Lycka till, eller vad man nu säger!
    Solig
    The truth is, honey, I've enjoyed my life. I've had a hell of a good time
  • Aniiee
    vigge skrev 2016-10-29 19:46:00 följande:

    Men gud vilken hemsk tråd, jag vet att det är två år sen nu men fortfarande, så ska man inte behöva känna! Gud vad jag skäms över hur jag har betett mig åt här innan alltså som har hållit på och bli upprörd över betydligt mindre saker och lekt drama queen, jag fattar inte hur jag kunde hålla på så. Idag vill jag inte dö kan jag säga och jag jobbar på att styra båten åt allt mer rätt håll! :) Fast samtidigt så är det inte så lätt alla gånger med samhällets normer och när man inte kan kanalisera känslorna på samma sätt som folk utan Asperger kan.

    Jättefin dikt du skrivit nästan högst upp på den här sidan föressten. :)

    Hur mår du nu? Har det blivit något bättre med sjukdomen?


    Grattis till veckans trådlyft =P

    Nä, inte alls hemsk, och visst tycker jag att man ska få uppleva positiva känslor.  Det är ju bara positivt. 

    Jag vet att du kämpar med ditt, gör det så mycket du kan och orkar. Glöm inte att vila mellan varven.

    Tack. Dikter är inte min starka sida direkt, men ibland så.

    Jag mår rätt bra. Håller på att ta mig tillbaka. Går fortfarande på en del mediciner, men mycket svagare än då för 2 år sen. Det går framåt-uppåt.
    vigge skrev 2016-10-30 16:52:25 följande:

    Fina bilder f.ö., jättefina! Gick de ut till fler personer?


    =P Fotograf I ain't. Jag vet inte om de finns någon annanstans än här i tråden, faktiskt. 
    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
Svar på tråden Jag har förlikat mig med döden - fråga vad du vill