• Anonym (Jobbigt)

    Folk går in i min tomt pga fjärilar

    Nu är det såhär att jag bor på ett hus med en stor tomt. Här har jag bott i snart 17 år. Jag har under min tid här odlat och skött trädgården enligt konstens alla regler. Vad som är unikt är att otroligt många fjärilar samlas i min trädgård. Jag bor i en stad dit många turister besöker. Av någon konstig anledning har det ryktats om att jag kidnappar fjärilar och tvångsavlar dem!!! Detta stämmer inte! Jag kan inte rå för att fjärilarna hittat sitt säte just hemma hos mig! Helt otroligt vad idioter ska anklaga folk för diverse kriminaliteter.
    Jag nämnde ovan att staden jag bor i är en turistattraktion. Här rekommenderas turistjävlarna att gå runt min tomt för att spana på fjärilarna!!! De senaste dagarna har flertalet turister kommit och tittat på min tomt för att hitta fjärilar. Bara för det kunde jag inte sola i min bikini i trädgården! Jag har missat all sol pga dem! O de fotar och deras jävla snorbarn springer in för att jaga fjärilarna....mina fjärilar!!!!!! Usch...blir så arg. Orkar inte. Jag ska börja ta betalt för
    att de tittar. Varför får man starta akvarium som företag...därför ska jag få starta ett företag där jag bringar in inkomster på idioter som vill observera mina fjärilar. E jag orkar inte med människor som inte betalar. Jag gick ut med min schäferhund en gång för att skrämma iväg folket.

    Nu undrar jag vad jag ska göra? Jag når väldigt dåligt. Plus att jag bråkade med min granne igår.

    Vad ska jag göra? Orkar inte mer.

  • Svar på tråden Folk går in i min tomt pga fjärilar
  • Anonym (frisk)

    Dina fjärilar? Din tomt ska de inte vara på men det är inte dina fjärilar.

  • Anonym (Andas...)

    Sätt upp grind så de inte går in i trädgården.

    Utanför får de ju vara.

    Känns sol begränsningarna är i sitt huvud. Bara att sola på. Kanske skrämmer bort några? ;)

  • Anonym (danne)

    Skaffa en riktigt obehaglig hund så kanske ni får ett helt annat rykte.

  • Anonym (hm)

    En schäfer kan nog vara stygg nog den också... Din tomt är inget som omfattas av allemansrätten. Klaga till kommunen så får de skylta upp om nu turister besvärar dig. Oroa dig inte jag tror din granne har överseende med detta lilla bråk. Man skall ju vara goda grannar.

  • Anonym (Jobbigt)
    Anonym (B) skrev 2014-07-30 01:26:06 följande:

    Har du ingen grind?

    Eller klättrar de över?


    Ja du verkar ju smart....o sen har inte fjärilarna vingar för att kunna flyga över grinden heller va?
  • Anonym (Jobbigt)
    Anonym (frisk) skrev 2014-07-30 01:22:54 följande:

    Dina fjärilar? Din tomt ska de inte vara på men det är inte dina fjärilar.


    Praktiskt sett så blir de mina fjärilar. De bor på min tomt och hör hemma här. Så jo, det blir mina fjärilar. Det har jag fått vetskap om nämligen.
  • Loket

    Ta och smäll upp ett högt staket med låsbar grind så lär du slippa de flesta, sedan kan du vid behov hänga upp lite skyltar där det står att det är en privat tomt eller liknande på ett flertal språk.

  • Themis

    Jag hade nog riktat vreden mot vem det nu är som säger att turisterna ska gå till ditt privata hem- är det en turistbyrå eller i en broschyr eller vadå liksom?


    If it is important to you, you will find a way. If not, you'll find an excuse. /unknown
  • Anonym (hm)

    Vilda djur så även fjärilar tillhör ingen. Man får inte heller hålla dem kvar utan de får röra sig fritt. Jag vet att det uppstått tjafs kring tex tama älgar...

  • ica
    Loket skrev 2014-07-30 08:28:07 följande:

    Ta och smäll upp ett högt staket med låsbar grind så lär du slippa de flesta, sedan kan du vid behov hänga upp lite skyltar där det står att det är en privat tomt eller liknande på ett flertal språk.


    Themis skrev 2014-07-30 08:31:12 följande:

    Jag hade nog riktat vreden mot vem det nu är som säger att turisterna ska gå till ditt privata hem- är det en turistbyrå eller i en broschyr eller vadå liksom?




  • Dixie
    Anonym (Jobbigt) skrev 2014-07-30 08:23:00 följande:
    Ja du verkar ju smart....o sen har inte fjärilarna vingar för att kunna flyga över grinden heller va?
    du funderar inte på att grinden skulle vara för att hålla turisterna utan för din tomt!? 
  • Anonym (*)
    Anonym (Jobbigt) skrev 2014-07-30 08:23:00 följande:
    Ja du verkar ju smart....o sen har inte fjärilarna vingar för att kunna flyga över grinden heller va?
    Trodde du grinden var för fjärilarna?
  • Anonym (Nerd)

    Sätt ut vattenspridare på lite strategiska ställen. Sedan kan du i lugn och ro se turisterna fly fältet när spridarna råkar starta.

  • Anonym (Le)

    Säger som ovan, klaga hos den som öppet rekommenderar turister att besöka din privata tomt för att se fjärilar. Som använder din mark som attraktionskraft. Det är olagligt att göra så, speciellt utan att meddela dig först och att du ger godkännande.

    Dina fjärilar är det ju inte, kommer aldrig bli. Men så länge dom trivs i din trädgård och huserar där så är det ändå aldrig fritt fram att stå och häcka runt din tomt. Och glo in, fotografera, "råka" slinka in, gå runt osv.

    Förstår att det skulle kännas helt fel, men om jag var dig skulle jag lägga mig och sola i bikini, tom topless. Sen gå runt och lite rensa bland blommorna, utan överdel. Fast å andra sidan, folk är ju så pantade att då kanske dom (särskilt män) kommer dit enkom för just den "attraktionen".

    Kontakta din kommun, genast.

Svar på tråden Folk går in i min tomt pga fjärilar