• Anonym ((jaha))

    Vaginalt ultraljud, måste de berätta hur lång tid det gått?

    ska om några dagar göra ett vaginalt ultraljud som förberedelse för abort (jag kan inte ha barn, jag har psykiska problem (grovt deprimerad/suicidal) och är emotionellt instabil, outbildad, har ingen inkomst.... går på narkotikaklassad medicin som jag blandat med alkohol för bättre effekt innan jag jag fick veta att jag var gravid. förmodligen kan det lett till fosterskador)..

    min fråga är, måste läkaren berätta för mig hur lång tid det gått om gått under 18 veckor? jag vet att kan bli känslomässigt påverkad om det är långt gånget och vill inte att tiden ska vara något avgörande. det väsentliga är att jag inte vill ha barn i det här tillståndet och inte kommer kunna ta hand om det, jag kan inte skapa en trygg anknytning. jag känner mig inte trygg i min egen närhet.. att föda barnet är  inte aktuellt för jag behöver min medicin för att orka leva. adoption är därför inte en möjglighet.

    nån som vet hur det går till?

  • Svar på tråden Vaginalt ultraljud, måste de berätta hur lång tid det gått?
  • Anonym (Tror ej)

    Jag tror nog du kan be om det innan, läkaren vet väl om dina omständigheter. Tror nog inte läkaren berättar då!

    Du har absolut ingen aning om de handlar om 6 eller 20 veckor asså?

    Lycka till

  • Anonym (nja)

    Vet inte men däremot är ju bland annat anledning till att göra vul för att veta hur långt du gått och vilket sätt du bör göra aborten på. Medicinsk går ju bara till en viss v. ex .. så du kanske ändå kan räkna ut,,,jag vet inte.

  • Anonym ((jaha))

    fick veta nu i veckan när jag lämnade pissprov på grund av uvi... har haft mens som vanligt och inga symptom jag inte har annars av depressionen. ingen aning om hur långt det gått. som mest kan det vara 16-17 v, men det syns ingenting på magen vilket jag hoppas det borde gjort om det gått lång tid.

    läst lite om abort och de olika typerna görs ju med ganska stora veckospann. t ex tvåstegs mellan v 13-22 (efter v 18 med tillstånd, om det behövs kommer jag ju få veta det). även om det blir tvåstegs vet jag ju inte om det är i v 13 eller 17+6.

    tack för era svar

Svar på tråden Vaginalt ultraljud, måste de berätta hur lång tid det gått?