• Velig84

    Ny bil

    Vi kommer att behöva köpa en ny bil i och med att vi väntar barn och vår nuvarande bil är för liten (vagnen får ej plats i bagaget).
    Det står mellan Passat, V60 och V70. Alla lågmilare och i samma ålder.

    Någon som har åsikt som kan hjälpa oss på vägen?
    Hur vi ska resonera som första gångs föräldrar och en bil som ska hålla många år framöver??


    Tack.

  • Svar på tråden Ny bil
  • Frontline

    Bara för att jag själv har en V70 som jag är väldigt nöjd med, har aldrig haft en bil lika länge som denna.
    Köpte den 07 och då var den 1 år gammal och förutom vanlig service på den så har jag kostat på nya bromsar bak och ett styrstag i övrigt bara går den...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Velig84
    Frontline skrev 2014-07-30 16:08:03 följande:

    Bara för att jag själv har en V70 som jag är väldigt nöjd med, har aldrig haft en bil lika länge som denna.
    Köpte den 07 och då var den 1 år gammal och förutom vanlig service på den så har jag kostat på nya bromsar bak och ett styrstag i övrigt bara går den...


    Är V70 vettig att äga, tänker på service och sånt? Prismässigt. Idag har vi Golf GT-sport.
  • Frontline
    Velig84 skrev 2014-07-30 18:58:16 följande:
    Är V70 vettig att äga, tänker på service och sånt? Prismässigt. Idag har vi Golf GT-sport.
    Service har du ju på vilken bil du än väljer, servade min nu förra veckan det var bara olja och filter denna gången så det vart inte så dyrt,
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Velig84
    Frontline skrev 2014-07-30 19:29:02 följande:

    Service har du ju på vilken bil du än väljer, servade min nu förra veckan det var bara olja och filter denna gången så det vart inte så dyrt,


    Jo självklart, men det skiljer ju en hel del pengar i servicekostnader på bil och bil. Eftersom vi nu står i valet och kvalet så spelar den frågan rätt stor roll eftersom vi vill äga bilen länge.
Svar på tråden Ny bil