• Anonym (Rådvill)

    Sexlivet åt helvete

    Jag är tillsammans med en underbar man(på de flesta plan) vi är i 30 års åldern och varit ett par 5+ år. När vi träffades hade jag haft ett rikt sexliv med olika partners och älskade att experimentera och sexa loss. 
    Min sambo och andra sidan hade haft två partners,. Men sexet vi hade som nykära var ändå bra.
    Jag hoppades på att han skulle utvecklas tillsammans med mig med tiden. Något som ej skett, jag har försökt att introducera leksaker, olika ställningar, försökt med sex på andra ställen än i sängen men INGET fungerar. Han är så himla osäker/okunnig tar noll initiativ. Jag har slutat ta initiativ.. och vi har således ej haft sex på 1 år! Vi har kommunicerat och pratat om detta- vi är öppna om allt.. förutom mitt klara missnöje nu då för han blir ju självklart ledsen men han är inte karl nog att ta tag i sig själv.. 
    Han vet ej vad förspel är och när jag förklarat vad jag går igång på säger han ok.. och sedan händer inget.. när jag bett om sex blir det pang på.. eller så försöker jag dra igång något i duschen t.ex genom oralt.. men han kysser mig inte ens på halsen t.ex som jag sagt är en väldigt triggande punkt.. 

    Han kommer väldigt snabbt- är alltså inte uthållig.. han runkar aldrig, och aldrig gjort regelbundet.. jag har bett honom öva, för att bli uthållig men det känns jobbigt.. 

    Jag saknar en karl som kan få mig sugen, beröra mig, kyssa mig, ta mig hårt, ta initiativ.. våga! Jag är så less på sexbiten.. det har gått så långt att JAG tycker det är pinsamt och obehagligt med sex och närhet.. känner mig som ett skydligt barn.. jag som älskat det mesta i sexväg..

    samtidigt som jag vet att jag kan få detta hos någon annan så är han speciell, vi passar ändå bra ihop, har samma intressen (och separata), vi har lika drömmar om boende osv i framtiden.. 

    Någon annan som varit i liknande sits? Hur löste ni det? Jag vill verkligen inte behöva lämna för en sak som sex.. :/ 

  • Svar på tråden Sexlivet åt helvete
  • HannaS86

    Vet inte riktigt om det här är råd eller mer trötta tankar :) Du har varit tydlig i din kommunikation genom att säga rakt ut vad du tänder på, föreslagit saker, försökt uppmuntra honom till att testa saker osv. 

    Jag ser bara en möjlighet till att han inte tagit tag i det och det är att han är ointresserad. Sex verkar inte vara så viktigt för honom? I förlängningen tolkar jag det som att han inte heller tycker det är så viktigt med bra sex eller sex där du blir så tillfredsställd och nöjd som det bara går, stämmer det?


    Om en kille bara är nyfiken och intresserad av att tillfredsställa sin partner ska det inte vara några problem att få ett bra sexliv även om han inte är en "naturbegåvning" på sex. 

    Är han nöjd med ert sexliv, dvs att ni inte har sex? Jag tolkar din ts som det?

    Ni har varit ihop i 5 år och utan sex i 1 av dem. Han verkar inte beredd att förändra sig själv och ert sexliv. Det finns egentligen bara två vägar att gå tyvärr. Väg 1 är att du accepterar sexlivet och slutar hoppas på en förbättring, vilket jag personligen låter som en tragisk väg. Väg 2 är att ni gör slut.

    Jag tycker att du ska ta upp det med honom och betona hur allvarligt läget är för dig. Jag tror att det är bäst att du beskriver vad du vill ha för sexliv. Hur ofta, vad ni gör, hur det går till (beskriv hett, passionerat sex med precis sånt förspel och "huvudakt" som du tycker skulle vara perfekt). Då borde han själv kunna räkna ut vad som skiljer sig åt mot det sex ni haft och han kan inte skylla på att han inte vet vad du vill eller att han inte förstår hintar utan han har nästintill fått en "manual" av dig. Om han inte är intresserad av att ta tag i det och åtminstone försöka förbättra ert sexliv tycker jag att du ska fundera på om det är så du vill ha det resten av livet. Så du inte kommer på om 15år att du är bitter över hur det blev.

Svar på tråden Sexlivet åt helvete