• Bella 89

    Hur mycket pengar la du på saker till barnet?

    Tycker så många föräldrar har märkeskläder på sina barn,vagnar för säkert 15,000 och skötväskor för 2-3000. Så jag undrar, första barnet, vad la du ut för vagn, kläder, tillbehör, barnrum etc innan barnet föddes? På ett ungefär. 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket pengar la du på saker till barnet?
  • Henles slyna

    Som ung och dum förstagångsförälder spenderade jag över 25 000 - och då köpte jag inte ens en barnvagn. Med facit i hand inser jag att 2-3000 hade varit tillräckligt

  • Flickan och kråkan

    Alternativ 1: 0-5000:-

    Samsover och bär i sjal, så pengarna lades huvudsakligen på kläder, amningskudde, skötbädd, andningslarm och blöjor och sjal + bärsele. 

  • Fröken K

    Jag tror vi har lagt ca 12' på grejer, inkl lite inredning och leksaker. 10' av dem är en vagn.

    Vi visste att vi ville ha en ny vagn, annars har vi fått, fått låna och köpt det mesta second hand. Tradera svämmar ju över av fina barnkläder så trots en stor mängd kläder har inte många kronor gått där. Att slippa betala för ett babyskydd sparar ju många slantar med!

    Hade vi valt att köpa en beg vagn och vart ännu mer fokuserade på att hålla nere kostnaderna tror jag att vi ganska enkelt hade hamnat på en total under 3'. Vi har dock sparat pengar till den blivande bebisen ända sedan vi började försöka för ca 2,5 år sedan så vi hade lite att ta av vilket har varit skönt.

Svar på tråden Hur mycket pengar la du på saker till barnet?