• Anonym (viktn­edgång­)
    Äldre 31 Jul 13:11
    3144 visningar
    20 svar
    20
    3144

    Vad väger jag? (bild)

    Jag har gått ner ca 40 kilo i vikt och har usel kroppsuppfattning. Jag ser mig själv som jag gjorde för 40 kilo sen.

    Så av nyfikenhet, hur uppfattas jag?

    Vad väger jag? Är ca 177 lång.
    Är jag mullig/tjock?

  • Svar på tråden Vad väger jag? (bild)
  • Anonym (viktn­edgång­) Trådstartaren
    Äldre 31 Jul 13:14
    #1


    verkar inte få upp bilden.
  • Anonym (..)
    Äldre 31 Jul 13:17
    #2

    Tja, inte tjock men mullig. Inget fel med det. Väger kanske 85-90 kg?

  • Anonym (gissa­r)
    Äldre 31 Jul 13:20
    #3

    På 75 kg

  • Anonym (K)
    Äldre 31 Jul 13:20
    #4

    Svårt att avgöra - ser ut (för mej) som att huden inte hunnit med än - du är 9 centimeter längre än jag är, och jag väger 84. Du är smalare än jag är, iaf över det som syns, men som sagt, huden ser inte ut att helt ha hunnit med än. Säg 75-80 någonstans, om huden INTE hunnit med - drygt 80-85 om den har det och det bara inte syns på bilden.

    Så jäkla svårt att veta dock, för det ska tänkas på benstomme och muskler och var på kroppen du lagrar mest (allt mitt fett hamnar på armar och lår, andra får det på magen, osv)

  • Anonym (hm)
    Äldre 31 Jul 13:25
    #5

    Du uppfattas som en normal kvinna. Svårt att sätta vikt på en kvinna speciellt utan sidovybild. Jag är ju så dålig på det men då du är rätt lång så säger vi väl 74 kg. Man skall aldrig tala vikt om en kvinna så ursäkta mig om jag tar fel.Jag tycker inte du är tjock utan kvinnlig med former.
    Jag märker ju ibland på mig själv att man inte kan förbli  som 22 genom livet tyvärr... TS det är otroligt starkt av dig att ha gått ner hela 40 kg, grattis.

  • Anonym (tunna­n)
    Äldre 31 Jul 13:25
    #6

    gissar på 82 tunnor

    Men fy, tant trosorKräks

  • Anonym (viktn­edgång­) Trådstartaren
    Äldre 31 Jul 13:33
    #7
    Anonym (tunnan) skrev 2014-07-31 13:25:32 följande:

    gissar på 82 tunnor

    Men fy, tant trosor


    Imponerande att bry dig om vad för trosor jag har. Här är ett par tips:

    -håll handen för

    -titta bort

    -tejpa fast en lapp på skärmen

    - använd din föreställningförmåga så kan du välja vad jag ska ha

    Trevlig dag!
  • Anonym (viktn­edgång­) Trådstartaren
    Äldre 31 Jul 13:34
    #8
    Anonym (K) skrev 2014-07-31 13:20:58 följande:

    Svårt att avgöra - ser ut (för mej) som att huden inte hunnit med än - du är 9 centimeter längre än jag är, och jag väger 84. Du är smalare än jag är, iaf över det som syns, men som sagt, huden ser inte ut att helt ha hunnit med än. Säg 75-80 någonstans, om huden INTE hunnit med - drygt 80-85 om den har det och det bara inte syns på bilden.

    Så jäkla svårt att veta dock, för det ska tänkas på benstomme och muskler och var på kroppen du lagrar mest (allt mitt fett hamnar på armar och lår, andra får det på magen, osv)


    Du har rätt, jag har gått ner på 7 månader så huden har absolut inte följt med. Jag samlar det mesta på buken.
  • Anonym (tunna­n)
    Äldre 31 Jul 13:36
    #9
    Anonym (viktnedgång) skrev 2014-07-31 13:33:00 följande:
    Imponerande att bry dig om vad för trosor jag har. Här är ett par tips:

    -håll handen för

    -titta bort

    -tejpa fast en lapp på skärmen

    - använd din föreställningförmåga så kan du välja vad jag ska ha

    Trevlig dag!
    To lateSkrikandes Du kunde varnat innan!!!

    Trevlig dag till dig också (lyfter på hatten)
  • Anonym (bra jobbat­!)
    Äldre 31 Jul 13:38
    #10

    ingen aning om vad du väger men en eloge till dig som gått ner 40 kilo! jättebra jobbat :) och jag tycker att du ser väldigt proportionerlig ut vilket jag kan tycka påverkar hur extrakilona fördelar sig på kroppen eller inte så i ditt fall tycker jag att du ser väldigt normal ut :)

  • Anonym (*****­)
    Äldre 31 Jul 13:46
    #11

    Tycker du ser normalviktig ut. Vad du väger går ju inte att se, det beror ju på hur lång du är.

  • Anonym (K)
    Äldre 31 Jul 13:58
    #12
    Anonym (viktnedgång) skrev 2014-07-31 13:34:19 följande:
    Du har rätt, jag har gått ner på 7 månader så huden har absolut inte följt med. Jag samlar det mesta på buken.
    Då tror jag du kan ta det lugnt - det tar Lång tid att vänja sej vid en ny storlek - jag gick från 103 till 76 för drygt två år sedan (tog också väldigt kort tid, drygt 5-6 månader) och jag tyckte jag såg Precis likadan ut. Huden, i mitt fall, tog nästan ett helt år. 

    Sen skaffade jag sambo och gick upp till 84 (86 egentligen, men på väg ner igen nu) och NU ser jag faktiskt skillnaden på hur jag såg ut på 76 motför nu på 84 (och det är en bra morot för mej att gå ner igen) så det kommer :) 
  • K grrl
    Äldre 31 Jul 19:20
    #13

    Tror inte du väger mer än ca 70.

  • Anonym (77)
    Äldre 31 Jul 19:26
    #14

    Jag gissar på 77kg. Nyfiken på svaret.

  • Anonym
    Äldre 31 Jul 19:52
    #15

    Du har en del kvar på magen men din siluett ser vad jag anser "normalviktig" ut. Vad du väger är extremt svårt att svar på då två till synes väldigt lika människor kan väga väldigt olika.

    Runt 80 kg skulle jag gissa med tanke på längden.

  • Anonym (viktn­edgång­) Trådstartaren
    Äldre 4 Aug 14:07
    #16

    Tack för era svar! Jag väger ca 90 kilo. När jag säger vad jag väger så säger de flesta att de skulle gissat på 10 kilo mindre. Jag bär myclet på magen och sg höggravid ut innanviktnedgången.

    Jag har extremt svårt att ta till mig att vissa skriver att jag ser rätt normal ut när jag ser någon som är kraftigt överviktig. Jag hoppas att jag kan ge ner ca 5-7 kilo till.

  • Anonym (hm)
    Äldre 4 Aug 14:14
    #17

    Jag tror TS ser på sig själv med de negativa glasögonen. Det känns alltid fel att se på sig själv opartiskt. Jag ser ingen anledning att höja ögonbrynen över TS kroppshydda. Visst lite träning trimmar upp kroppen men detsamma gäller ju alla som tränar. Fett sätter ju sig på lite olika ställen...utom på mig då där det inte fastnar alls, man alla är vi olika. Jag tycker inte du ser tjock ut i alla fall men visst har du former. Lycka till TS att få den kropp du drömmer om för det allra viktigaste är att DU trivs i din kropp.

  • Anonym (katti­s)
    Äldre 4 Aug 18:45
    #18

    Du har midja och ser smal ut....liiite putmage kanske....tror du väger 72 kg. Du ser fin ut!

  • Äldre 4 Aug 18:50
    #19

    80 kilo


    Bunnies, it must be bunnies!
  • Anonym (Gissa­r på....­)
    Äldre 4 Aug 18:55
    #20

    Runt 70kg, max, kanske mindre? 
    Man ser att det är lös hud på magen och i övrigt ser du smal ut. En vanlig Medium-strl helt enkelt och normalviktig skulle jag säga :) 
    Hade jag rätt? 

Svar på tråden Vad väger jag? (bild)