• är du min

    Vibrationsträning i rehabsyfte?

    Hej!

    Jag har problem med ryggen. Har väldigt dålig hållning och svankar mycket. Har ofta ont i axlar och ländrygg. Jag har testat Corepass men får ont i ryggen för att jag inte klara att hålla ryggen rak(antar jag).

    Nu funderar på att testa vibrationsträning, tror du det kan hjälpa mig?

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Vibrationsträning i rehabsyfte?
  • Träningsexpert Elmina

    Hej

    Har du träffat en sjukgymnast eller naprapat som kan titta närmare på varför du har besvär?

    Det finns så många orsaker till ryggsmärta och det är svårt att ge ett generellt svar.

    Är det på gymmet det finns vibrationsträning? 

    Vad jag förstår bör man bli undersökt innan man börjar med vibrationsträning om man har ont.

    Trevlig helg!


    Få mer träningstips: www.facebook.com/Foraldrafitness
  • är du min

    Har varit hos en sjukgymnast och går regelbundet hos en naprapat, har fått lite övningar att göra hemma. Mitt ryggproblem beror mest på att jag har så dålig hållning, den har blivit mycket sämre sen jag fick mina barn.

    Vibrationsträningen finns inte på gymmet utan ett ställe där de bara har sån träning och massage. Jag har varit där och testat för många år sedan, det kändes väldigt seriöst och man fick bra hjälp.

    Men jag undrar lite om vibrationsträning verkligen hjälper? Eller har du något annat tips på lättare träning för en med svag rygg?

    Tack för hjälpen!

Svar på tråden Vibrationsträning i rehabsyfte?