• Angelica

    familjeparkering, vad gäller

    Var på eko och parkerade på en familjeparkering som jag brukar. Hade ettåringen med mig. Kliver ut och då ser jag en mycket arg mamma som går på mig direkt att jag ska flytta bilen då parkeringen endast är till för de med barn. Hon skulle ringa polisen mm om jag inte flyttade bilen. Hon måste ha varit döv för mitt barn vaknade och skrek. Hon fortsatte och till slut fick jag flytta bilen då hon ringde polisen och sa att jag stod felparkerad. Vet inte vad som gäller dessa parkeringar. Jag hade ju barn med mig och försökte säga det.

  • Svar på tråden familjeparkering, vad gäller
  • Petter och jag

    Familjeparkering är bara något som butikerna hittat på. Vem som helst får stå där, med eller utan barn. Kvinnan verkar ju inte riktigt klok.

  • Gert

    Kvinnan måste ha fått solsting. Polisen skiter fullständigt i felparkerade bilar och skickar knappast ut en patrull för det ändamålet. Du skulle stått kvar på platsen och gett fingret till kvinnan.

  • EnGladPingvin

    Förstår inte riktigt varför du flyttade bilen. För det första hade du ju ett barn med dig i bilen. Jag hade pekat på barnet och frågat henne vad hon trodde det var för något.

    För det andra är inte familjeparkeringar något juridiskt. Det är ett påfund från butikerna och polisen har inget med det att göra. Hon hade bara gjort bort sig om hon ringt polisen. Det hon kunde ha gjort var att tala med butiksinnehavaren, men med tanke på att du hade ett barn med dig i bilen så hade hon återigen bara gjort bort sig.

    Du kan aldrig få böter för att du står på en sk familjeparkering. Inte ens om du står där utan att ha något barn med dig. Du kan bli tillsagd att flytta på dig, men de har inte någon rätt att utfärda böter.

  • Angelica

    Hon hade tre barn med sig. Orkade inte tjafsa i värmen. Så därför flyttade jag på mig. Folk började titta konstigt på mig. Annars hade jag bara gått.

  • Dr Mupp

    Jag brukar ställa mig på familjeparkeringarna om de är lediga. Detta vare sig jag har barnen med mig eller inte. Jag har fått bilen uppskrapat utanför ICA Maxi en gång för att folk inte kan parkera. På familjeparkeringen är det mer plats och folk kör då kanske inte in sin bil i sidan på min och sen smiter. Att det är närmare entrén är bara en bonus.


    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
Svar på tråden familjeparkering, vad gäller