• Emms81

    Vilsen

    Hejsan
    Har en undran. Har en ung hund som är mitt allt. En liten Jack Russel på 3 år. Jag fick honom när han va 6 månader ca sen dess har han varit solen i mitt liv. För ca 1 år sen blev han sjuk o började kräkas. Vi va inne på Strömsholm men dom hittade inget. Han fick va kvar på dropp. Han va då så uttorkad. Sen har han blivit bättre men inte samma hund ändå så vi började gå hos en annan vet klinik då Dom tog massa provet o det visade sig att han hade problem m sköldköttelvärdena så han har ätit medicin gör det i ett halvår typ. Sen blev han piggare men ändå inte bra så tibax på mer prover o dom såg att han hade o nåt för han vill inte gå ute o hade ont i kroppen så han fick Rimadyl o deras ortoped kände igenom honom o märkte han hade ont i ryggen o remitterade han till Redog där vi får nu på laser o vibb träning för simträningen va för tung. Dom ser att han har jätteont i tårna o det har spridit sig vidare så hans liv nu är kortare promenader o inte springa lös i skog o gräs son han gjort innan det här. Han är slö o vill inte gå, tappat gnistan på ett sätt. Är vi på gården får han inte va lös utan i koppel.
    Nu till saken alltså jag gör ALLT för min lilla kille men dom på Redog säger att han inte blir bättre o jag har köpt ett 10 ggr kort för 4000 som nu gått ut o ska köpa ett nytt men saken är man blir slut o ledsen när man ser honom. Min bästa vän som också har en hund som vart med sen jag fick Min säger att det är en annan hund. Inte alls så glad. Får han va lös en stund springer han men ser att han får ont sen. Hur länge ska man hålla på? Han är ju bara 3 men han har ont nu.

  • Svar på tråden Vilsen
  • Dexter dot com

    Stefan på ReDog är suverän och väldigt skicklig och säger han att hunden inte blir bättre trots rehab, smärtstillande mm skulle jag låta hunden somna in. 
    En hund kan ha ont en period om den sen blir helt återställd och kan leva ett kvalitativt, aktivt liv men en hund som tappat livsgnistan, har konstant ont och inte kommer bli bättre förtjänar att slippa plågorna.

  • Emms81

    Jag ska träffa Stefan nästa vecka på Redog. Har träffat en annan innan men hon visste inte vad som mer fanns o göra så hon ville att jag skulle få träffa honom. Ja precis nåt en period kan man ha o sen bli bättre men han är inte glad längre o det har fått mer än ett år drygt.

    Tack för svar!!

  • Apopan

    Usch vad jobbigt det måste vara för dig. Vet hur jobbigt det är att se att sin hund inte mår bra, speciellt när de är unga och egentligen borde vara friska, pigga och glada.

    Jag tänker att han kanske behöver mer levaxin. Då antar jag iofs att hundar fungerar ungefär som människor när sköldkörtelvärdena inte är som de skall, vilket bl.a kan innebära att en får ledvärk/ont i kroppen och är extremt trött. Hos människor så kan ju värdena ändras från tid till tid, och själv går jag och gör blodprov var tredje månad och justerar dosen utefter det. Men det kanske inte är samma för hundar, som sagt.  

    Hoppas hur som helst att det blir bättre och det verkar som om ni fått bra hjälp iaf. All lycka till till dig och din hund <3

  • Emms81

    Visste inte alls om det men tack för ditt svar. Ska lyfta det absolut!!! Tack för ditt svar!!! Alla svar betyder mer än man kan tro??

  • Emms81

    Ja förnuftet o hjärtat hänger inte alltid ihop


    Dexter dot com skrev 2014-07-31 17:24:04 följande:

    men som du säger. Skapar massa spänningar hemma med man ser hur trött han blir lätt o har ont.

    Stefan på ReDog är suverän och väldigt skicklig och säger han att hunden inte blir bättre trots rehab, smärtstillande mm skulle jag låta hunden somna in. 

    En hund kan ha ont en period om den sen blir helt återställd och kan leva ett kvalitativt, aktivt liv men en hund som tappat livsgnistan, har konstant ont och inte kommer bli bättre förtjänar att slippa plågorna.


Svar på tråden Vilsen