• pleasehelp

    ont vid sex

    Jag får ont när jag och min kille har penetrerad sex. Har varit hos gyn och han säger att det sitter i mitt huvud och måste träna mina tankar med att det ska vara skönt och inte göra ont. Vi har bara kört missionären. Finns det någon annan ställning som ni kan rekommendera?

  • Svar på tråden ont vid sex
  • Påven Johanna

    Jag rekommenderar dig att prova alla ställningar och att du själv känner efter vad som blir bäst.

  • Anonym (Nej)

    Byt Gyn, finns nåt som heter vestibulit och liknande.. Använd glidmedel och slappna av, inte lätt när det börjat göra ont, men finns avslappningsövningar, akupunktur mm

  • pleasehelp
    Anonym (Nej) skrev 2014-07-31 19:53:05 följande:

    Byt Gyn, finns nåt som heter vestibulit och liknande.. Använd glidmedel och slappna av, inte lätt när det börjat göra ont, men finns avslappningsövningar, akupunktur mm


    Min gyn litar jag på och tycker om så vill inte byta. Googlade på avslappningsövningar och det var väldigt bra. Tack :)
  • Anonym (Nej)

    Verkar ju inte vara tillräckligt påläst iaf :/

  • matildaaf

    Säger som föregående, byt gyn. 
    Hade själv vestibulit för ett par år sedan, runt min sexdebut & ca ett år efter & det handlade då inte om att jag var spänd. Det är oftast bara så dem säger..

  • korralin

    vill du ha sex med din kille?
    det kan vara lätt att svara "ja" rakt av på den frågan men jag tycker du ska tänka igenom det ett tag. det är fullt möjligt att älska någon av hela sitt hjärta, vara svinkär och ha jättemycket romantiska känslor men ändå inte vilja ha sex med den personen.

    har du pratat med din kille om det här? 
    vad säger han? 
    kanske måste ni kämpa lite med hur ni har sex - försök hitta nya vägar liksom. hur ser ert förspel ut och vad kan ändras? hur mycket pratar ni om sex rent generellt - är det stelt att snacka om eller känns det naturligt? brukar du eller han vara orolig inför sexet av någon anledning - har någon av er prestationsångest, tycker det är obehagligt att visa sig naken etc etc etc? hur ofta har ni sex och i vilket sammanhang? - snabbis innan jobbet varje dag, när ni mår dåligt/är deppiga och ledsna och således behöver muntras upp, när ungarna sover och ni har tid?
    osv osv. 
    (tanken är givetvis inte att du ska svara i tråden, om du inte vill förstås, utan att du ska snacka med din kille om det här. kommunikation är verkligen A och O). 


    de tål lite bly i nackarna, ja, vi ska beväpna oss
  • Anonym (vaginism)
    pleasehelp skrev 2014-07-31 19:00:46 följande:

    Jag får ont när jag och min kille har penetrerad sex. Har varit hos gyn och han säger att det sitter i mitt huvud och måste träna mina tankar med att det ska vara skönt och inte göra ont. Vi har bara kört missionären. Finns det någon annan ställning som ni kan rekommendera?


    Hej,
    googla på "vaginism", du kommer känna igen dig. 
  • pleasehelp
    matildaaf skrev 2014-08-01 01:19:55 följande:

    Säger som föregående, byt gyn. 
    Hade själv vestibulit för ett par år sedan, runt min sexdebut & ca ett år efter & det handlade då inte om att jag var spänd. Det är oftast bara så dem säger..


    Har varit hos en annan gyn också då min inte hade någon tid. Han såg inget speciellt heller och båda säger att jag ser fin och frisk ut där nere.
  • pleasehelp
    korralin skrev 2014-08-01 01:27:46 följande:

    vill du ha sex med din kille?
    det kan vara lätt att svara "ja" rakt av på den frågan men jag tycker du ska tänka igenom det ett tag. det är fullt möjligt att älska någon av hela sitt hjärta, vara svinkär och ha jättemycket romantiska känslor men ändå inte vilja ha sex med den personen.

    har du pratat med din kille om det här? 
    vad säger han? 
    kanske måste ni kämpa lite med hur ni har sex - försök hitta nya vägar liksom. hur ser ert förspel ut och vad kan ändras? hur mycket pratar ni om sex rent generellt - är det stelt att snacka om eller känns det naturligt? brukar du eller han vara orolig inför sexet av någon anledning - har någon av er prestationsångest, tycker det är obehagligt att visa sig naken etc etc etc? hur ofta har ni sex och i vilket sammanhang? - snabbis innan jobbet varje dag, när ni mår dåligt/är deppiga och ledsna och således behöver muntras upp, när ungarna sover och ni har tid?
    osv osv. 
    (tanken är givetvis inte att du ska svara i tråden, om du inte vill förstås, utan att du ska snacka med din kille om det här. kommunikation är verkligen A och O). 


    Sex vill jag ha med honom, blir otrolig våt och upphetsad när jag är med honom. 

    Jag har pratat med honom och han förstår och är helt underbar. Helt med på att hjälpa min bli av med smärtan och vill att jag har det så bra som möjligt. 

    Jag är överviktig och är lite orolig inför sexet att han inte tycker min kropp är sexig trots att han säger hur snygg och sexig jag är varje dag. Dock så glömmer jag bort alla dem tankarna när jag är i sängen med honom och bara njuter.
Svar på tråden ont vid sex