Inlägg från: MuppinCowboy |Visa alla inlägg
  • MuppinCowboy

    Angående alla trolltrådar på forumet.. (inget för känsliga)

    kasperdocka skrev 2014-08-08 02:31:10 följande:
    som vanligt dåKyss
    Inga svar och krav på att andra ska svara..
    Ditt beteende imponerar inte på någon förutom dina likar, tror ni verkligen andra faller för era barnsliga taktiker?

    Jag tycker du ska sluta med ditt drev mot mig nu
    Dumhet diskriminerar inte
  • MuppinCowboy
    kasperdocka skrev 2014-08-08 02:29:10 följande:
    kan du klistra in den texten där du pekas ut som troll och med ditt namn?
    Känner du dig träffad, jamen det får du nog hantera..

    Nå kommer texten inklistrad där det är ditt namn som utpekas som ett troll..
    Vad sägs om att du slutar nu med ditt dåliga betende och drevfasoner

    Förvånansvärt många av dina och dina kompisars inlägg som visar på övertramp och lögner har fösvunnit.

    Konstigt nog har man bara anmält och fått bott de inlägg somockså visade lögnerna och påhoppen, off topic hette det i anmälningarna.. och ändå så låter man vissa av mina inlägg vara kvar.. det är alltså bara de som citerar det dåliga betendet somförsvunnit, vilket sammanträffande.

    Bespara er tid och sluta skriv inlägg, i vilket fall som helst sluta upp med era drevfasoner, det räcker nu
    Dumhet diskriminerar inte
  • MuppinCowboy
    kasperdocka skrev 2014-08-08 02:38:27 följande:

    @Muppin­Cowboy

    Någon annan här skrev om ett smeknamn på dig..

    Är det OK för dig att man använder OCD-muppen?
    Tänkte det var bäst att fråga först?

    Annars tycker jag att din tråd om troll-trådar är fantastiskt intressant{#emotions_dlg.flower}


    Och nu övergår ni till basliga försök att provocera, återigen jag är inget förskrämt barn som ni kan utsätta för sånt trams

    Jag tycker du ska sluta nu
    Dumhet diskriminerar inte
  • MuppinCowboy
    Anonym (Ojojoj) skrev 2014-08-08 02:39:18 följande:
    Du fortsätter ju bara med dina konstiga anklagelser. Kompisar? Jag har aldrig nånsin diskuterat med någon annan i denna tråd innan, inte vad jag vet i alla fall. Och har jag det så har det vart på en civiliserad nivå.

    Du börjar denna tråd, med negativitet. Sen hoppar du på, grovt, de som är av en annan åsikt. Lägger ord i mun, projicerar, vrider och vänder, förvirrar, lägger till och drar av. Varför i hela fridens dar???

    Sen lägger du dig ner och vill framstå att vara nåt slags mobboffer. Typ sympatifiskar. Speciellt när du vet att detta ser inte bra ut, inte för dig i alla fall.

    Och dina inlägg blir bara mer och mer hatiska. Det verkligen glöder om dig nu.
    Återigen sluta ljug, du har blivit påkommen otaliga gånger redan.

    Att du försöker efterkonstruera saker eller göra dig själv till ett offer fungerar inte.


    Dumhet diskriminerar inte
  • MuppinCowboy
    Anonym (Ojojoj) skrev 2014-08-08 02:44:54 följande:
    Denna tråd kanske är ett experiment av TS. Om hur lätt det kan ta fel vändning och bli pannkaka av allt?

    Hade jag inte vetat bättre hade jag trott någon skulle komma in och ropa "smiiiile!!! You're on Candid Camera" ...Värsta leklådan blev det. Detta är nog ett av de mest ironiska trådstartar med medföljande inlägg jag någonsin upplevt här.

    Och allt beror på en detalj, att jag inte delade TS åsikt.


    Varför ljuger du hela tiden ska vi se ditt första inlägg igen..
    Anonym (Ojojoj) skrev 2014-08-07 16:31:43 följande:

    Men herregud, hur tragiskt liv har man inte om man sitter på fl och SPARAR på precis ALLA inlägg som upprör en???

    Vem, ärligt talat, tror du att du är, MC? Fl's moral polis? Sluta att vara så otacksam, leta fel och endast klaga på precis allt. Har också sett de personangrepp du själv begår när det passar dig.

    Snacka om paranoia! Detta är fl, det är inte på riktigt. Orka bry sig?? På ett sånt konstigt sätt, med sån besatthet.


    Det är ju faktiskt lite skrämmande att du sitter och ljuger omsådant som folk kan och redan har sett.
    Dumhet diskriminerar inte
  • MuppinCowboy
    Anonym (Ojojoj) skrev 2014-08-08 02:58:34 följande:
    Du, det löste sig. Igen, inte till din fördel direkt. Go'natt.
    Ja oj en medlem som under anonymt nick medger att dom är sura för att admin varit dum mot dom..
    Vilket bakslag för mig Skrattande

    Ert beteende imponerar inte på någon, kanske bara på mobbare på skolgården men inte bland vuxna människormed empati, vuxna mobbare däremot kanske håller med er men ni representerar ingen majoritet vare sig på FL eller i samhället.


    Dumhet diskriminerar inte
  • MuppinCowboy
    Anonym (Ojojoj) skrev 2014-08-08 02:52:25 följande:
    Jag har aldrig förnekat något, jag har och kan stå för allt jag skrivit/skriver. Kan du? Står du för dina påhopp och kränkningar?
    Och det kommer från någon som inte ens kan skriva under sitt eget medlemsnamn.

    Komik på hög nivå - eller är det tragedi?
    Dumhet diskriminerar inte
  • MuppinCowboy
    Anonym (Ojojoj) skrev 2014-08-08 03:01:44 följande:
    Kopierar in ditt egna svar om samma anonyme, men då du trodde den var i din hörna...

    "Så alla som inte håller med dig ska du kritisera?

    Själv vill du få ha din åsikt men andra får inte ha sin *suck*

    Sen är det rätt uppenbart vad dom menade.

    Det visar också att det är fler som ser det beteende som uppvisas

    När det gäller' nya' deltagare i tråden så snälla låt oss sluta dumförklara andra, du vet mycket väl vad jag pratar om eller hur

    Modereringen ser dessutom också vem du är, du tänkte kanske inte på det?

    Dumhet diskriminerar inte

    "

    Nattinatti (försök 3)
    Folk som kallar andra för madrasser ska man kritisera, det är något som alla ickemobbare och vuxna förstår.

    Det är ingen mänsklig rättighet att få kalla andra för madrasser, det är heller ingen åsikt som hör hemma hos vuxna människor.

    Svårare än så är det inte

    Dumhet diskriminerar inte
  • MuppinCowboy
    Anonym (idioter) skrev 2014-08-08 03:07:52 följande:

    Ja tyvärr denna tråd bör man egentligen vissa för barnen för att uppmärksamma dom hur mobbning kan yttra sig i den finstilta, det är inte bara nä've mot magen som räknas.


     


    Men att kalla andra för madrasser är något du gärna lär barnen

    Att du har en agg mot admin för att dom antagligen inte gillat ditt beteende är en sak men att använda sådana uttryck är över gränsen och inget man ska lära några barn, som du sa det är inte bara 'näven' som räknas när det gäller mobbing.

    Skulle du anse det ok om någon kallade dina barn för madrass eller om dina barn kallade någon annan för madrass?
    Självklart inte så varför tror du att du får uppvisa det beetendet själv mot andra.

    Vissa lite ryggrad nu och be om ursäkt för det uttalandet, sen får du gärna vara emot min åsikt och ogilla mig hur mycket du vill, men gå inte över de gränser som finns.


    Dumhet diskriminerar inte
  • MuppinCowboy
    Anonym (troll) skrev 2014-08-08 12:45:37 följande:
    Jag ser det mer som att jag lär mina medmänniskor att inte sätta sin tillit till självutnämnda småpåvar på ett anonymt forum på nätet. Det finns dom som trollar om mindre uppenbara och mer allvarliga saker än va jag gör, och om jag då kan väcka en viss skepsis hos folk så får dom en bättre distans till dessa typer av forum.
    Och så gör jag det med en viss humor Flört


    Anonym (troll) skrev 2014-08-08 13:00:02 följande:
    Jo, och det är just det jag vill statuera för att varna andra att tro blint på vad som sägs på forum som dessa.


    Varför inte också lära sina medmänniskor om att man inte ska mobba vare sig det är på skolgården, arbetsplatsen eller internetforum.


    Det är en sak att starta fejkade trådar där man försöker starta intressanta diskussioner, eller man vill skoja och glädja folk med skratt och en helt annan sak att enbart vilja mobba, hota eller bete sig dåligt som mobbare och 'hat'troll gör, dessa torll är alltså inte detsamma som dom andra so minte ska blandas ihop med dessa människor.

    Och självklart vill du inte lära dina eventuella eller framtida barn sådana värderingar?
    För tycker du det är värre att vara 'sjävlutnämnd påve' än att mobba människor? Det tror inte jag du tycker.

    Men du får självklart ha vilken åsikt du vill så länge du för fram den utan grova påhopp, dessutom råkar jag gilla när människor för fram saker med humor Trådstarten är väl ett bevis på det ävenom alla inte uppskattar den sortens humor, och det kan jag ta men hellre humor än påhopp, med humor kan man nå människor ibland.

    Nu väntar solen, ha en fin dag alla oavsett om ni håller med mig eller inte
    Dumhet diskriminerar inte
  • MuppinCowboy
    Överväldigad skrev 2014-08-08 16:33:53 följande:

    Nu har jag inte läst alla inlägg här i tråden, men de som jag läst, älskar jag stort, så en applåd till dig, MuppinCowboy - du har min sympati och numera ett fan till! *thumbs up* : D


    Jag är den som blir överväldigad av dina snälla ord
    Penida skrev 2014-08-08 16:32:45 följande:

    Orkar du verkligen med detta, TS? Jag tror att du vill väl men låt det inte stiga dig åt huvudet (sagt i välmening) utan försök att se nyktert på det hela. Det finns stora brister här och jag som visserligen är är lite av en tråkmåns ser inte alls nöjet i alla dessa fjantiga trolltrådar som dyker upp titt som tätt. Jag håller med dig i sak och tycker att det är fint att du och andra engagerar er men jag tänker slappna av något för din egen skull. Sjunk inte till den nivå du kritiserar. Du kan bättreGlad


    Jag ska göra mitt bästa att inte dras ner till deras nivå för visst är det tröttsamt men samtidigt vissa saker får man inte låta stå emotsagda, men jag förstår helt klart varför vissa inte vill eller orka ta debatten inför öppen ridå, till dom säger jag bara, skicka en anmälan till moderatorerna(höll på skriva moderaterna här, haha ha)
    Anonym (anonym åsikt) skrev 2014-08-08 16:02:17 följande:

    Nej jag orkar helt enkelt inte stångas med dessa personer.  Dom fortsätter ju bara i samma ordning.

    Men dom ger sig inte på oss andra som kritiserar har ni märkt det? Dom riktar sig BARA på Muppin Cowboy, vi andra bemöts inte med ssamma påhopp. Fy vad dåligt stil och så uppenbart

    Men kramar till folk som TS som orkar.
    Jag läser och jag finns och jag håller med och jag är inte ensam


    Anonym (what) skrev 2014-08-08 15:47:32 följande:

    Herregud, är det en bunt tioåringar som har härjat i den här tråden inatt?
    Den skulle tjäna som ett fint exempel på varför man aldrig nånsin ska skriva i affekt.
    Så bråttom är det aldrig att svara.
    Ta det lugnt och tänk över något dygn vad ni vill ha sagt, då framstår ni som mer genomtänkta och stabila.
    Det ni pysslade med inatt verkar snarar vara känslomässiga utspel av hormonstinna tonåringar.
    Ni är väl ändå vuxna ni som skriver här.
    Och det gäller alla som skrev inatt.
    Ta en paus, trådar behöver inte gå fort fram, det är bättre att dom är genomtänkta och sansade.
    Tråden finns kvar även dagen därpå.
    Och ibland kommer man kanske fram till att det inte ens är värt att bemöta, det där som gjorde en upprörd.

    Det har pratats om mobbing här, från Mupping Cowboys sida.
    Som jag kan se var det tre stycken som sammangaddade sig mot henne bitvis och då är det svårt för mig att se att det är hon som är den som mobbar, faktiskt.


    Jättebra råd till alla, jag tänker också ta till mig det

    Den sista stycket har du också alldeles rätt i, även om jag delade dessa människors åsikt så hade jag reagerat mot deras beteende om jag sett om göra det mot någon som jag i sak inte håller med.


    Dumhet diskriminerar inte
  • MuppinCowboy
    UniqueSnowflake skrev 2014-08-08 16:14:13 följande:

    Vdg det känsliga ordet "madrass" som någon tydligen yttrade igår, så hade det nog barit bättre att använda ordet "bollplank" eller "studsmatta" då ordet madrass har en negativ sexuell underton. Dessutom hade de andra orden fungerat bättre i sammanhanget.


    Tack för att du tar avstånd från det uttalandet.

    Även om man inte gillar mig personligen så är det fel att använda sådana uttalanden om någon
    UniqueSnowflake skrev 2014-08-08 16:38:23 följande:

    En liten undran om det här med troll och i sammanhang med trådstarten.

    Många tycks anse att trollerierna ökar på FL pga anonymitetsfunktionen.

    Och... Det är många anonyma i tråden. Varför är det bara jag som diskuterar under eget nick? Vad är ni rädda för eg.? Ni vet väl om att om ni har följare så kan de se att ert nick skrivit i trådar anonymt? Om ni automatiskt delar till era följare förstås.


    Jag har inget problem med folk som är anonyma för att dom vill unvika påhopp i samma utsträckning som jag får det förstår jag faktiskt men de som använder anonymitet för att helt fritt kuna häva ur sig saker  som 'madrass' eller att jag ska söka rehab osv dom människorna missbrukar den funktionen.

    Sen tycker jag det är bra om deras följare och anhängare får se vad dom sysslar med i andra trådar bakom anonymiteten. tror faktiskt inte dom hade tänkt så långt, synd att du påminde dom.

    Dumhet diskriminerar inte
  • MuppinCowboy
    Anonym (idioter) skrev 2014-08-08 16:23:43 följande:

    Detta börjar bli komisk, ts älskare rensar i tråden :D


     


    Såna där barnsligheter orkar jag inte ens bemöta
    Dumhet diskriminerar inte
  • MuppinCowboy
    Anonym (Ojojoj) skrev 2014-08-08 17:39:48 följande:

    Ser att mina inlägg jag gjode sist är alla borttagna. Utan förklaring. Det var inga påhopp, svordomar eller nåt som bryter regler. Undrar varför. Det bevisar ju bara att bara man anmäler så plockas det bort utan att det är regelbrott.

    Jaja, whatever. Det är väl det så det är tänkt att det ska gå till i denna tråd. Nya offer som ramlar in, diskussioner som snabbt blir till utmobbning om man skiljer sig i åsikt, sen borttagning av det man skriver. Tills hela tråden dör ut och det endast är TS inlägg kvar.

    Vad är det för diskussion? Gud vad skönt att man inte berörs, personligen. Att man kan skilja på rätt och fel.


    Ta till dig vad folk säger, att moderatorerna tar bort dina trådar, självklart bröt du mot reglerna när du bland annat ber en meningsmotståndare söka rehab osv.
    Som jag sa till dig igår det finns folk som läser och ser vad andra gör.

    Är det intet är dags att du slutar nu och koncentrerar dig på positiva saker nu.
    jag tror det bara gick för långt och att du inte menade det, nu är det ett bra tillfälle att visa det och låta diskussionen lugna ner sig tycker du inte det Glad

    Det är en fin solig dag och det är fredag, jag har varit ute och njutit av den jag hoppas du också har haft en fin dag och kan lägga allt bakom dig


    Dumhet diskriminerar inte
  • MuppinCowboy
    Anonym (K) skrev 2014-08-08 18:15:24 följande:

    Något jag inte fattar är hur man kan ta elaka inlägg personligt? Om jag anonym (K) kallar anonym(fågelskådare) för idiot och skriver att hen (eller han/hon för känsliga)
    är dummare än min undulat så är det väl inget att ta åt sig av eftersom jag inte känner anonym(fågelskådare) och vet inte om hen (ursäkta) är en medelålders man i Örebro eller en 15-årig flicka från Visby.............typ


    Jag tror jag måste ta mig tid att förklara det här då det är många som inte förstår och som tror internet är på låtsas och man är anonym mm.

    Ord som man skriver står där, dom ord man riktar mot en annan människa är något son en riktig människa läser.
    Ord kan såra mer än slag ibland. Det är inte på låtsas, internet är inte en låtsasvärld, vi är alla riktiga människor med känslor och tankar och ett medvetenade om vad som är rätt och fel, vissa lyssnar bara itne på det.

    Minns den unga tjej som tog livet av sig och kastade sig framför ett tåg pga av en anonym människa på internet och vad denne utsatte henne för.

    Det är inte på låtsas, snälla tänk efter lite innan ni skriver.
    Dumhet diskriminerar inte
  • MuppinCowboy
    Anonym (Ojojoj) skrev 2014-08-08 18:38:35 följande:
    Det sättet du förmedlar det på är just det sätt du predikar emot. Motsägande. Man fångar fler flugor med socker. Än med hat och ren elakhet. Tänk på den du denna härliga fredag.
    Du bara måste bemöta allt just jag säger även om det inte är riktat mot dig men andras kritiska inlägg bemödar du inte med en blick.

    Det spelar ingen roll att jag pratar om allavarliga saker och påpekar att man måste tänka sig för, hur jag tar up pexemplet med den unga tjejen som tog livet av sig pga av en anonym männsika som missbrukade nätet, även detta ska du dra in i din besatthet av mig.

    Jag tycker faktiskt synd om dig men tänker följa andras råd att inte sjunka til ldin nivå fler gånger. Det räcker att veta att att andra precis som jag sa såg ert beteende i går, att ni sen ber om att få ta bort era egna inlägg innan dom hinner anmälas ändrar inte på något.

    Sen håller jag med Snowflake
    UniqueSnowflake skrev 2014-08-08 16:38:23 följande:

    Och... Det är många anonyma i tråden. Varför är det bara jag som diskuterar under eget nick? Vad är ni rädda för eg.?



    Att vissa är rädda för påhopp det förstår jag som sagt, det är dom som funktionen är till för och andra som inte missbrukar den
    Människor som ska mobba och bete sig dåligt däremot och inte vågar visa det under eget namn de missbrukar den funktionen.


    Dumhet diskriminerar inte
  • MuppinCowboy
    Anonym (mr_fel) skrev 2014-08-08 18:53:45 följande:
    Min granne får detta vid inloggning
    "flm.base.form.error_messages.User account is locked. "

    Men icke ett enda medelande

    Nåt mysko är det!
    Nog bara tekniken som strular!?

    Eller det är någon som är lite väl jävig?
    Om det står att user account is locked så betyder det att dom har fått sitt konto stängt

    Det kan vara tekniken då det har varit småstrul sen dom lanserade det nya forumet, och visst kan det vara någon som är jävig eller gjort ett misstag men det kan faktiskt också vara så att din granne har fått sitt konto stängd av en anledning dvs istället för att någon har varit 'jävig' så kan det vara så att någon varit 'jävlig'.

    Men be dom kontakta supporten, det går inte alltid fort att få svar men då kanske ni får reda på om det går att ordna. Har medlemen däremot faktiskt brytit mot reglerna och betett sig dåligt så kommer dom att fortsätta vara avstängda, men då kan dom få reda på om det är permanent eller tillfälligt och även be om en motivering.

    Så kontakta FamiljeLiv
    Dumhet diskriminerar inte
  • MuppinCowboy
    Anonym (Ojojoj) skrev 2014-08-08 19:07:07 följande:
    Jag -diskuterar-. Du har inte gjort annat än kallat mig diverse otrevligheter, kränkt, tja, listan kan göras lång.

    Ursäkta? Men detta är väl en tråd för debatt? Får jag inte bemöta dina "allt jag säger"?? Eller är detta menat som en ego och beröm-tråd riktat enbart mot dig???

    Det var ju du som började denna (provokations) tråd, har du alltså problem med att jag riktar mina inlägg mot dig då alltså?

    Sen ang självmord pga nätmobbning. Det är en annan sak, det är när det är uppenbar förföljelse/mobbning på (oftast yngre) personer utan anonymitet. Tex Facebook, med foton och info.

    Vi är alla anonyma här mer eller mindre. Eller så har vi det valet, vilket är helt i sin ordning eftersom forum som dessa är en "cesspool" för debatter som lätt hettar upp. Även du som inte får vara anonym, är anonym ändå, ingen vet nåt om dig.

    Sen fortsätter du med din provokation: "besatt av dig"... Skulle inte tro det. Men det är så du "diskuterat" hela tiden här med alla vars åsikter avviker från dina. Du kommer inte med nåt vettigt eller håller dig till On topic. Utan det är endast förnedringar. Svårt att ta sånt på allvar.
    Det är precis lika allvarligt att nätmobba personer utan foto, vad tror du egentligen?
    det är fortfarande en människa.

    Sen har vi redan gått igenom det där med ditt beteende, du vet ju at tandra har sett det och ändå fortsätter du som igår genom att låtsas och ljuga och göra dig till offret, men andra har ju sett dig förstår du inte det? Eller nej det gör du nog inte.. antingen är du besatt va mig personligen eller så förstår du inte och såna människa ska man vara lite försiktiga med.

    Jag väljer att inte fortsätta bemöta dig mer nu då det verkar trigga igång dig , du får inte svar eller bemötande mer från mig nu, snälla låt inte detta inte stegra ditt beteende och besatthet

    Ge mig gärna en sista svidande slutkläm,  så får du känna dig som 'segrare' jag bjuder på det, men för din skull, min skull och andras så väljer jag att inte bemöta ditt obehagliga beteende mer för människor som du vill ha uppmärksamheten, kräver den, men du får det inte mer av mig.

    Däremot kommer jag fortsätta att vända mig mot mobbing vare sig den är mot mig eller inte och jag kommer anmäla grova påhopp från vem det än är.


    Dumhet diskriminerar inte
  • MuppinCowboy
    Anonym (what) skrev 2014-08-08 18:57:29 följande:

    Bra och jag hoppas att du förstår att vi som läser här är inte dumma i huvudet.
    Vi ser vad som förssiggår även dom som inte skriver något.
    Ha en fin helg Cowboyen. Skål
    Tack, ha en fin helg du med

    Vanliga människor reagerar och anmäler självklart vid mobbing, kanske lite mer anonymt och i tysthet än vad jag har gjort dock Skrattande men huvudsaken är att man får bukt med problemet.

    Tack för din klokhet och goda råd i tråden. Det är nog fler än jag som uppskattar dom
    Glad

    Nu tar jag en paus och njuter av kvällen med ljuset i mitt liv.
    Dumhet diskriminerar inte
  • MuppinCowboy

    Jag är fortfarande medlem men har beslutat mig för att inte slösa mer energi och tid på sådant som är moderatorernas jobb och ansvar och överlåter därför det till dom.


    Dumhet diskriminerar inte
Svar på tråden Angående alla trolltrådar på forumet.. (inget för känsliga)