• Anonym (rutan)

    Förbannade klåda i underlivet!

    Måste få skriva om mig lite....Har sedan 6 månader tillbaka en jäkla brännande sveda i mitt underliv. Känner att den tar över mitt liv. Bränner som bara den. Speciellt efter samlag. Inget roligt att ha sex om det ska vara så här. Har kollat upp mig för dom vanliga könssjukdomarna och det har jag inte. Gyn doktorn så att jag hade tarmbakterier. Är det bakteriell vaginos? Funderar även om det skulle kunna vara trikonomasinfektion? Någon med erfarenhet? Har ätit en del mediciner men tycker inte att det hjälper... 

  • Svar på tråden Förbannade klåda i underlivet!
  • Anonym (rutan)

    Googlade på det, så nu vet jag. Ja det kanske det kan vara.

  • Anonym (rutan)

    Tydligen inte vestibulit enligt min gyn. Åh blir tokig. Vill ha tillbaka mitt "gamla" underliv. Det som inte hade några problem. Svider och bränner som fasiken. Provade en stark kräm som jag fick mot underlivet ifall det skulle kunna vara lichen.

  • Sockerdockan

    Dick du sen specifikt för lichen? Annars tycker jag du ska gå till en ny gyn och be om en ny undersökning och då fråga om det skulle kunna vara lichen.

  • Anonym (rutan)

    Det vet jag inte. Den heter ialafall emovat.

  • Anonym (Samma)

    Åhhhh skulle kunna vara jag som skrev tråden. Lider av samma sak ts. Satt precis o kliade ihjäl mitt underliv när jag hittade din tråd. Vet att det blir värre av att klia men jag står inte ut längre jag blir galen!!

    Min jäkla Gyn påstår alltid att det är svamp men när jag använder svampmedel lindrar det bara några dagar för att sedan blossa upp igen som ett monster!

    Problemet nu är att jag är gravid i vecka 9 och oroar mig alltid för om det kan vara skadligt för fostret på ngt sätt. Började igen när jag märkte att jag var gravid i vecka 4-5 ungefär och min Gyn säger som vanligt att det är svamp och att det inte kan behandlas förrän vecka 12. Så jag måste bara gå runt o stå ut i flera veckor utan behandling.

    Blir galen!!!!!

  • Anonym (M)

    Barnolja , naturell filmjölk kan lindra tills rätt behandling. Lufta så ofta ni kan.

  • Anonym (hjäpte mig)

    Jag blev hjälpt av att smörja ofta med vanligt vaselin , före jag kissade , torkade mig eller duschade samt smorde med Dactakort / Cortymyk - det är samma sak och finns receptfritt på Apoteket. Innehåller både svampdödande och kortison och jag fick det ordinerat av en gynekolog. Inget förstahands alternativ direkt. Men testa!

    Har du fått Xylocain - bedövningsssalva för att stilla klådan? Finns på recept i större förpackning och receptfritt i en liten ynklig tub.

  • Anonym (rutan)

    (samma) jag blev själv ignorerad av min gyn. Så enkelt jag säga att det är svamp. Tycker du ska gå dit och be dom ta en odling. Efter 6 månader krävde jag att dom skulle ta odling. Man känner ju när något är fel...

    Ja jag har även fått xylocain och det hjälper rätt så bra. Men man vill ju liksom bli av med problemet, inte gå och smörja in sig hela tiden. Igår efter vi hade haft sex blev det värre än värst :(.

  • Anonym (,)
    Anonym (Samma) skrev 2014-08-01 11:06:28 följande:
    Åhhhh skulle kunna vara jag som skrev tråden. Lider av samma sak ts. Satt precis o kliade ihjäl mitt underliv när jag hittade din tråd. Vet att det blir värre av att klia men jag står inte ut längre jag blir galen!! Min jäkla Gyn påstår alltid att det är svamp men när jag använder svampmedel lindrar det bara några dagar för att sedan blossa upp igen som ett monster! Problemet nu är att jag är gravid i vecka 9 och oroar mig alltid för om det kan vara skadligt för fostret på ngt sätt. Började igen när jag märkte att jag var gravid i vecka 4-5 ungefär och min Gyn säger som vanligt att det är svamp och att det inte kan behandlas förrän vecka 12. Så jag måste bara gå runt o stå ut i flera veckor utan behandling. Blir galen!!!!!

    Det kan inte vara så att du är överkänslig mot svampmedlen? För mig blev det likadant (superirriterat underliv ett par dagar in i behandlingen) och då funkade det att använda ett svampmedel med kortison i, istället för canesten/pevaryl. Jag vet inte om man kan använda det under graviditet dock.
  • justme80

    Har i många år haft problem med klåda och sveda i underlivet vissa perioder har det varit vidrigare än vanligt. Under min sista graviditet hade jag typ konstant klåda inga svampmedel hjälpte eller att lufta och äta mindre socker. Problem fortsatte efter jag fött brukar bli bättre då men inte denna gång. Min räddning blev ecovag vaginalkapslar finns på Apoteket. Körde en kur för drygt ett år sen och inte haft några problem sen dess. Om jag känner någon liten antydan till början till klåda tar jag en kapsel i förebyggande kapsel. Är typ 15 år sen jag varit problemfri under så lång tid. Svampmedlena förstörde bara underlivet känns det som. Så testa ecovag kan fungera lika bra på dig som mig.

  • Anonym (rutan)

    Justering 80. Sa dom att det berodde på svamp? Du hade heller inga problem med att bli gravid? Skulle gärna bli det nu, men det är väl omöjligt när underlivet känns såhär. Kan ju inte vara en bra miljö för spermierna när man har sådan hemsk klåda.

  • Anonym (hm)

    Tror helt ärligt TS att spermierna struntar i klådan och bara gör sitt jobb....plikttroget

  • Anonym (-0-0-0-)
    Anonym (rutan) skrev 2014-08-01 00:30:38 följande:

    Tydligen inte vestibulit enligt min gyn. Åh blir tokig. Vill ha tillbaka mitt "gamla" underliv. Det som inte hade några problem. Svider och bränner som fasiken. Provade en stark kräm som jag fick mot underlivet ifall det skulle kunna vara lichen.


    Skrev dom ut kortison utan att göra en biopsi? Är det lichen är det jätteviktigt att du får en diagnos så att du har rätt behandling (starkare kortison)  och att du gör uppföljningar eftersom det finns risk för komplikationer.
  • Anonym (rutan)

    Nä ingen biopsi gjordes. Känns som min gyn inte tar mina problem på allvar. Typ nähä funkade det inte med det medlet då provar vi något annat istället. inte tar reda på det verkliga problemet. Suck!

  • justme80

    Inga problem att bli gravid, svampen påverkar inte det. Dock brukar många få svamp lättare och oftare under graviditeten.

Svar på tråden Förbannade klåda i underlivet!