• Simon 681

    Någon som samlar på Simpson Lego Mini-figures?

    Mitt barn är rätt inne på dessa, man köper dem dock i blindo och får en del dubbletter. En uppenbar lösning skulle då vara att byta med folk som har andra dubbletter. Någon som är intresserad?


    How do we see the new masculinity in its most ideal form? In one word - Freedom.
  • Svar på tråden Någon som samlar på Simpson Lego Mini-figures?
  • Simon 681

    Har 3 Lisa, 2 Millhouse, 2 Krusty

    Behöver Itchy, Homer, Grandpa, Maggie, Mr Burns och Ned Flanders.

    Ser ut som vi skulle kunna byta en Lisa mot en Homer eller Mr. Burns.
    Vi kan ju se om det är några andra som svarar först.


    How do we see the new masculinity in its most ideal form? In one word - Freedom.
  • Kereza

    Vet inte hur gamla ungarna är, men min sambo och hans rumskamrat samlar på dem och öppnar dem aldrig, och säljer dem sedan i oöppnad förpackning när den aktuella serien inte säljs längre (alltså inget de gjort med bara Simpsons) 

    De öppnar aldrig påsarna, men vet ändå exakt vilken figur som finns inuti, genom att utgå från den här mycket händiga guiden :

    www.neoape.com/feel-guide-for-lego-the-simpsons-collectable-minifigures/

    Kan vara ett tips för er, eller inte - smaksak om man tolererar att folk står och klämmer på påsarna innan köp :) 

  • Simon 681
    Kereza skrev 2014-08-01 08:12:18 följande:

    Vet inte hur gamla ungarna är, men min sambo och hans rumskamrat samlar på dem och öppnar dem aldrig, och säljer dem sedan i oöppnad förpackning när den aktuella serien inte säljs längre (alltså inget de gjort med bara Simpsons) 

    De öppnar aldrig påsarna, men vet ändå exakt vilken figur som finns inuti, genom att utgå från den här mycket händiga guiden :

    www.neoape.com/feel-guide-for-lego-the-simpsons-collectable-minifigures/

    Kan vara ett tips för er, eller inte - smaksak om man tolererar att folk står och klämmer på påsarna innan köp :) 


    Jo, jag vet, men det är inte så lätt att känna, då de har en hopvikt broschyr och bottenplattan i alla, samt att förpackningen är hyfsat tjock.
    How do we see the new masculinity in its most ideal form? In one word - Freedom.
  • Kereza
    Simon 681 skrev 2014-08-01 08:28:55 följande:
    Jo, jag vet, men det är inte så lätt att känna, då de har en hopvikt broschyr och bottenplattan i alla, samt att förpackningen är hyfsat tjock.
    Jag tycker det är enkelt, men det är nog kanske en smaksak (jag har hjälpt dem i jakten en bunt gånger - även om vi var tvugna att öppna och verifiera några av mina för att se om jag klarade av det - för den ena i sammanhanget så är det hela hans egna inkomst, så det måste vara ordentligt gjort)

    Oh well, det var värt att föreslå iaf :) Happy hunting! 
  • babbejohan

    Jag har: Bart, Marge, 2 st Nelson, Mr Burns, 2 st Lisa och Homer över.
    Jag behöver: Flanders, Krusty, Milhouse, Ralph och Itchy (musen)

    Någon som vill byta?

  • Simon 681
    babbejohan skrev 2014-08-07 14:41:27 följande:

    Jag har: Bart, Marge, 2 st Nelson, Mr Burns, 2 st Lisa och Homer över.
    Jag behöver: Flanders, Krusty, Milhouse, Ralph och Itchy (musen)

    Någon som vill byta?


    Byter gärna Krusty mot Mr. Burns
    How do we see the new masculinity in its most ideal form? In one word - Freedom.
  • baskrud

    Saknar Chief Wiggum, Burns, Milhouse och Maggie och har bl a dubbletter av Bart, Lisa, Grandpa, Nelson, Ralph och Itchy.

  • Simpsonfan

    Har dubbletter: apu, march 2 st, bart 2 st, krusty

    Saknar: mr Burns, Ralph, milhouse, Nelson, Homer, scratchy

    Någon som vill byta?

  • CBackemar

    Är den här tråden fortfarande igång? Gick med i familjeliv enbart för denna tråd, verkar ju helt omöjligt att få ihop dessa eviga samlingar.

    Grabbens dubletter:

    Homer, Ned Flanders, 2 st Lisa, Bart, Montgomery Burns och 2 st Milhouse.

    Saknar:

    Marge, Ralph, Apu och polisen.

    Hoppas på byte!

  • CBackemar
    CBackemar skrev 2015-06-12 16:21:24 följande:

    Är den här tråden fortfarande igång? Gick med i familjeliv enbart för denna tråd, verkar ju helt omöjligt att få ihop dessa eviga samlingar.

    Grabbens dubletter:

    Homer, Ned Flanders, 2 st Lisa, Bart, Montgomery Burns och 2 st Milhouse.

    Saknar:

    Marge, Ralph, Apu och polisen.

    Hoppas på byte!


    Har fått tag på Marge nu.

    Har inte kvar nån Lisa att byta med.
  • Karl37

    Hej, Jag kan rekommendera dig att testa att söka efter bytes-intresserade på samlarsajten Collra. Kanske det finns någon där som sitter på några! 

    www.collra.com

  • komputerbrown
    *UPDATE* *UPDATE* *UPDATE*

    Nu har jag Scratchy, nya Bart och Edna Krabappel att byta bort.

    Och behöver:

    (serie 1) Grampa, Nelson, Ralph.

    (serie 2) Dr Hibbert, Maggie, Lisa, Prof Frink, Selma, Patty.
Svar på tråden Någon som samlar på Simpson Lego Mini-figures?