• Sepril

    Bild-tråd för Vi med bf april 2015

    Tänkte att det kan vara lagom att berätta för dottern att hon ska bli storasyster (hon har längtat jättelänge) på hennes födelsedag i september. Tänkte göra det med en sådan här present :)


  • Sepril

    Här: www.mimii.se/sv/barnklader-med-textpersonligt-tryck/1211-t-shirt-storasyster.html

    Har dock inte köpt än, men någon liknande variant blir det väl :) Nej vad kul att berätta för släkten på det sättet :) Hur länge tror ni att ni tänker vänta?

    Jag har funderat på det där med "vänta tills risken för missfall är över innan ni berättar"-grejen och jag tänker att det inte är för mig. Om det händer så kommer man ju ändå bli ledsen och vilja prata med sina närstående om det och då är det ju bra om de redan vet. Jag förstår dock att man inte vill basunera ut det för diverse halvbekanta och barndomstjenisar på facebook efter bara någon vecka :) 

  • Sepril
    Becks5 skrev 2014-08-03 19:49:52 följande:

    Svullen mage i v.6


    Det var en fin mage! Tvillingar? :)  
  • Sepril
    silje skrev 2014-08-04 20:23:00 följande:
    Jag är helt med dig. Varför vänta? Bättre alla vet så vet dom oxå varför man är ledsen om de skiter sig liksom. Vi har köpt en natt som står närproducerad på som vi ska skicka till sambons föräldrar (dom är bönder) men vet inte vad man ska skriva. Vill ju skriva nått lurigt så dom får tänka lite min mamma å syskon vet redan. Men ingen på hans sida..
    Haha, vad roligt :) Tjaa... vad gör en bonde i april? sår? skriv någonting som refererar till det kanske?
  • Sepril
    Becks5 skrev 2014-08-04 20:26:26 följande:
    Tack :) haha mormor var tvilling så det har hoppat över två generationer så man vet aldrig! Sambon vill gärna ha tvillingar så man kan ju hoppas!
    Var din mormor tvåäggstvilling eller enäggstvilling? det första är ju väldigt ärftligt medan forskare inte riktigt verkar vara överens om det andra, en del säger att det är lite ärftligt som jag har förstått det. Min pappa var enäggstvilling 
  • Sepril
    mrshellstrom skrev 2014-08-05 00:35:51 följande:
    Är det taget idag?

    Är i v4+2 och mitt idag visade bara vecka 1-2. :/
    Men testet visar väl exakt hur länge man har varit gravid (alltså från befruktningstillfället) medan din vecka räknas från sista mensens första dag?
  • Sepril

    Jag borde inte köpa kläder än men det är jääääättesvårt att låta bli :) Denna är på rea på babyshop.

    Body LS Cats

  • Sepril
    JhjärtaK skrev 2014-08-07 15:19:16 följande:

    Sepril: sååå söta men tänk på att man helst vill undvika att ha kläder som man måste dra över deras huvuden de första månaderna innan de kan hålla nacken riktigt stadigt. Omlottbodies is the shit!


    Det är nog ingen fara ska du se, eftersom dessa omlottkragar brukar vara väldigt vida. Men tack för ditt råd och din omtanke :) 
Svar på tråden Bild-tråd för Vi med bf april 2015