• molly50

    Det är inte hans barn... Jag gjorde ett stort misstag!

    Anonym (...) skrev 2014-08-02 13:09:39 följande:
    Vad förväntar du dig ? Att jag har levt ett fantastiskt liv och var otrogen från ingenstans? Jag har min anledning och jag sa aldrig att jag var ett offer men när jag diskuterade och bråkade för att han ska förstå mig gjorde han inte . Det var mitt fel att jag var otrogen och ljög att det var hans barn! Jag kommer att ta ansvar för det men att jag var olycklig är hans fel! Jag har gått runt i månader och försökt få honom att förstå mig ! Ni som skriver att allt är mitt fel tänk igen .
    Men om han nu har gjort dig så olycklig,varför i all världen stannar du då kvar?
    Det kan aldrig bli din mans ansvar att du särade på benen för en annan man och blev gravid.
    Du har själv ansvar för ditt eget mående.
    Om du har försökt prata med honom och han inte har lyssnat så har du kanske inte varit tillräckligt tydlig,eller så vill han helt enkelt inte förstå.
    Och i så fall är det kanske bättre att lämna istället för att gå till sängs med någon annan.
    Otrohet löser sällan några problem.

    Bra dock att du tänker ta ditt ansvar och berätta.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (fylladig) skrev 2014-08-02 13:39:21 följande:
    Kan förstå att rösterna kommer om automatiskt faderskapstest, Samtidigt ser jag det som en förnedring mot kvinnor, att man utgår från att de är så här!

    Det blir väldigt märkligt om man skulle utgå från att kvinnor som grupp inte går att lita på. Som att säga att kvinnor är mindre ärliga och därmed är deras ord mindre värt i andra samanhang också..

    Så jag luta mer åt att kvinnor kan man lita på och deras ord ska man ta på fullaste alvar i alla samanhang..

    TS har ett sätt, det ska inte andra systrar behöva ta kollektivt ansvar för...

    Men jag kan förstå var tankarna om automatisk faderskapstest kommer ur..
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-08-02 16:38:02 följande:

    Både jag och min sambo hade tagit oerhört illa upp och ansett vår integritet antastad, om vi tvingades genomföra ett obligatoriskt faderskapstest! På vilket sätt skulle det gynna samhället? Vad spelar det för roll EGENTLIGEN om ett barn har en annan hemlig pappa?


    Det som kan spela roll är ju t ex om barnet skulle bli sjukt och behöva blod eller benmärg.
    Att i en sådan situation få reda på att ens barn i själva verket är någon annans är kanske inte det bästa.
    Dessutom har väl barnet rätt att få veta vems dess biologiska pappa är.

    För övrigt så skulle jag bli mer kränkt om det var min man som krävde ett faderskapstest. Att han inte skulle lita på mig mer än så då jag vet med säkerhet att barnen är hans.
    Jag hade nog blivit mindre kränkt om testet vore obligatoriskt.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-08-02 18:20:45 följande:
    Men frågan kvarstår, varför är det egentligen väsentligt för samhället? Vad vinner staten på att kontrollera individer på sån personlig nivå? Ok, en familjehemlighet uppdagas, familjen är förkrossad, men det försvarar ändå inte att ALLA ska misstänkas varit otrogna? Folk måste väl få ha sitt privatliv? Det är tillräckligt förnedrande att vi som ogifta måste gå ner till kommun och "erkänna" faderskapet. Varför räcker det inte med att uppge det skriftligt? Om en man tar på sig faderskapet, då ska väl ingen annan bry sig om det? Vi kan liksom inte inkräkta på människors privatliv bara för att bibehålla nån slags kristen moral / norm om kärnfamiljen? Om jag och min sambo är överens om att han ska ta på sig faderskapet, då ska ingen annan lägga sig i.
    Men om det skulle bli obligatoriskt så handlar det inte om att mistänka alla kvinnor för att vara otrogna utan om att barnet ska ha rätt till sina biologiska föräldrar.

    Och,som jag skrev ovan,om man föder en annan mans barn och det barnet sedan blir sjukt och behöver blod eller benmärg,vad gör man då om den bioogiske fadern inte finns i barnets liv,han kanske inte ens vet om barnet?
    Är det då bättre att sanningen kommer fram vid ett sådant tillfälle än om den kommer fram på en gång?
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (omg) skrev 2014-08-02 19:18:57 följande:
    Vet du att obligatorisk genetisk provtagning är extremt kränkande. Det skulle kunna motiveras under vissa särskilda omständigheter OM det vore för mannens egen skull. Nu är det inte så eftersom den obligatoriska provtagningen skulle ske för någon annans skull, nämligen för barnets skull. Har mycket svårt att tro att någon etisk kommitte skulle godkänna nån sån provtagning faktiskt.
    På vilket sätt är det kränkande att barnet får reda på vem dess biologiska pappa är,menar du? För det är det det handlar om. Inte att misstänkliggöra någon.

    Jag personligen skulle tycka det var betydligt mer kränkande om min man hade krävt faderskapstest än om det hade varit obligatoriskt.
    Detta för att jag vet med 110 % säkerhet att barnen är hans och om han inte hade litat mer på mig än så så skulle jag bli fruktansvärt besviken.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    mr me skrev 2014-08-02 19:24:41 följande:
    Jag förstår tanken, verkligen, och jag tycker att det är omtänksamt på alla sätt det du föreslår.

    Dock är det så att det finns en hel del män som inte är biologiska pappor till sina barn och är fullt medvetna om att det är så. Det kan helt enkelt vara så att man inte kan få barn på egen hand och har anlitat "hjälp" så att säga. Att i det läget göra en obligatorisk faderskapsutredning skulle upplevas som extremt kränkande mot alla inblandade parter. Vissa saker har samhället inte med att göra och det ska vara upp till de juridiska målsmännen att avgöra om de vill faderskapstesta eller ej.

    Däremot tycker jag att en pappa alltid ska ha rätt till att begära ett kostnadsfritt och anonymt faderskapstest, utan mammans vetskap, om han så önskar.

    De medicinska aspekterna av faderskapsutrednning är förövrigt försvinnande små då det alltid görs genetiska utredningar innan sådan specialbehandling som exempelvis benmärgstransplantationer sätts in.
    Det kan ju också vara så att den biologiska pappan inte vill veta av barnet.
    Och i sådana fall och i fall som det du beskriver så ska det kanske inte behövas en obligatorisk test.

    I annat fall så är det ju för barnets skull man bör göra en test,om en sådan ska göras.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (omg) skrev 2014-08-02 20:01:39 följande:
    Nä, det är såklart inte kränkande för barnet att få faderskapet fastställt.

    Men om barnet plötsligt börjar kräva genetisk provtagning av en massa kända och okända män så finns det säkert ett antal som känner sig kränkta av att tvingas till provtagningen.
    Om barnet själv börjar kräva faderskapstester så antar jag att det redan är vuxet.
    Och ja,jag kan förstå att det är mer kränkande att bli avkrävd att göra ett test än om det vore obligatoriskt.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (fylladig) skrev 2014-08-02 20:16:18 följande:
    Jo men ger det inte en signal från samhället att kvinnor är inget att lita på och därmed behövs ett obligatoriskt test?

    Fast ditt argument för barnens skull är också bra..

    Svår fråga och rent känslomässigt styrt så sållar jag mig till den skaran som säger NEJ till obligatoriskt test, för att kvinnor kan man lita på och ska kunna göra så.. Ett förtroende som faktiskt man kan ge till kvinnor som grupp. Trots TS och hennes gelikars beteende..
    Dessutom är inte TS en representant för gruppen kvinnor när det gäller denna fråga.

    Då är snarare du Molly en sådan eller de kvinnor som väljer att vara förnuftiga och med sunt moraliskt tänk..

    Med risk att man sticker ut hakan här...
    Så kanske frågan är en kvinnofråga och ska beslutas utifrån kvinnor och av kvinnor..  Efter som intrigiteten handlar om er i frågan om obligatorisk test eller ej.
    Jo,jag tycker du har en poäng.

    Det är,som du skriver,en svår fråga.
    Men jag tänker i första hand på barnet. Att barnet har rätt till båda sina biologiska föräldrar.
    Och om jag fick välja mellan att min man hade krävt ett test eller om det hade varit obligatoriskt så hade jag nog valt det senare.
    Hade min man krävt ett test så hade jag känt mig sårad och besviken av att han inte litar på mig.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    mr me skrev 2014-08-02 20:33:46 följande:
    Om ett test inte alltid behövs så är det inte obligatoriskt.
    Det har du i och för sig rätt i...
    Anonym (omg) skrev 2014-08-02 20:34:45 följande:

    9


    Parterna ser ju exakt likadana ut oavsett om det drivs som enskilda ärenden eller som obligatorisk masstestning.

    Part 1 - Vem driver frågan? Jo, barnet. Eftersom barnet har rätt att känna till sitt ursprung.

    Part 2 - Den man som misstänks vara far till barnet och som barnet kräver ska testas (ärendet drivs av barnet förmyndare/vårdnadshavare/juridiskt ombud eftersom barnet är omyndigt).

    Part 3 - - | | -
    Jo,men det jag menade är att det är skillnad mellan om ens man skulle kräva faderskapstest än om det vore obligatoriskt.
    Anonym (fylladig) skrev 2014-08-02 20:46:49 följande:
    Jo det kan jag förstå att du skulle känna dig väldigt besviken om din man skulle avkräva ett sådant test. Rent ut sagt en förnedring av förtroende och tillit..

    Som om min fru skulle sätta mig i lögndetektor test en gång om året, med frågan "har du varigt med någon annan"

    viktigast kanske är att frågan behandlas utifrån barnen och kvinnors intresse och mäns intresse i frågan är ej med. Låter kanske konstigt i en värld där vi vill vara jämställda.
    Ja,precis. Det är det jag menar. Det är barnen det handlar om och deras rätt till båda sina biologiska föräldrar.




    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (omg) skrev 2014-08-02 22:07:08 följande:
    Men det är väl aldrig dig han kräver på ett faderskapstest? Varför skulle han kräva dig när det är barnet han egentligen vill kräva det av?
    Jo,men även om det är barnet som krävs på ett test så skulle det kännas kränkande. Som om jag inte går att lita på,om du förstår vad jag menar.

    Mattias och Hannah.
  • molly50
    MxMeNow skrev 2014-08-02 22:11:21 följande:

    Men det var ett jävla tjat om dna och faderskapstest! Det var inte vad TS frågade om så lägg ner och starta en egen tråd om skiten!


    Håller med! Det här har glidit ifrån trådens ämne.

    Ber om ursäkt för det!
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    FemmeM skrev 2014-08-02 14:29:20 följande:

    Till alla som måste fortsätta tjata om hur fel TS gjort: Jag tror hon vet det. Vad får ni ut på att sitta och trycka ner ännu mer? Och vad kan hon göra åt felet nu? Förutom att tala om sanningen.. Men det kan ju bara hon bestämma om hon ska göra.


    Det handlar inte om att trycka ner. Ja,TS har gjort fel.
    Men det som jag tror att många,inklusive mig själv,reagerar på,är att TS försöker lägga över en del av ansvaret för sina handlingar på sin man.
    Och det är helt fel.
    Ingen annan än TS själv bär något ansvar för det hon har gjort.
    Visst,hon har säkert dåligt samvete. Men det bästa sättet att lätta ett dåligt samvete är väl ändå att stå för det man har gjort.
    Och det har väl TS berättat att hon tänker göra också.

    TS: Hur har det gått? Har du berättat för din man ännu?
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (...) skrev 2014-08-02 23:43:44 följande:

    Jag skyller inte ifrån mig . Sa redan att det var mitt fel att jag var otrogen och mitt fel också att jag ljög , förklarade dock varför detta hände och det var för att jag var olycklig (det är ingen ursäkt) men så var det bara .

    Jag har berättar för min man att jag varit otrogen dock inte tre gånger , han frågade själv inte , sa också att barnet inte var hans. Min man reagerade inte , han var helt tyst sa ingenting men gick till rummet packade sina saker i en liten väska och gick ut hemifrån . Försöker ringa honom varje 30-40 min han svarar inte . Om jag nu känner honom rätt så kommer han tänka på det / lugna ner sig sen komma hem . Jag är krossad har gråtit i över en timme vill bara att han kommer hem vill att han förlåter mig men det är bara han som kan avgöra .


    Jättebra att du har berättat!

    Hopas nu att han tänker igenom allt och ordentligt och kommer tillbaka så att ni kan reda ut allt från början till slut.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (fylladig) skrev 2014-08-03 01:47:20 följande:
    Du kan vara lugn, du blir belönad för allt.. Livet kommer att dela ut stora vinsten till dig. Inom något eller några år med en ny man och kanske ett barn till, lyckligare än någonsin

    Han som stack är den som kommer att få nitlotten i livet..  Han kommer att sitta där med en dröm som är krossad och psykologiska besvär ett bra tag framöver och en tillit som är skadad.. Så närma en dröm om en familj och dröm om ett barn med dig..
    Så mest troligt är att han aldrig ger sig in i familjebiten igen och aldrig får barn..

    Det är inte livet som suger, det är karma...
    På vilket sätt har han dragit nitlotten? Det är inte han som har varit otrogen och ljugit om det och dessutom ljugit om vem pappan till barnet är.

    Om han väljer att lämna så kommer han att gå vinnande ur det här då han kan vara stolt över att vara ärlig och kanske hitta en likasinnad kvinna som förtjänar honom.

    Det enda TS kan vara stolt över är att hon nu har berättat sanningen. Även om hon borde ha gjort det betydligt tidigare.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Martyr skrev 2014-08-03 03:55:48 följande:

    TS, i din mans sits så hade jag kastat ut dig och din horunge för att klara er bäst ni vill.

    Ni som tror att sådant här är "olyckor" måste läsa mer om människans beteenden och biologi. Kvinnor gör såhär när de anser att mannen de lever med är stabil och trygg, en god försörjare, men som samtidigt av kvinnan anses ha för dåliga gener att skaffa barn med.

    De låter sig befruktas av killar som är snyggare, längre, muskulösare, har större penis eller vad det nu kan vara (ofta en mix) och låter sedan den andra mannen betala för barnet och kvinnans uppehälle.

    Det är därför ungefär 10 % av männen lever ovetande med barn som inte är deras.


    Onödigt att kalla barnet för horunge. Det har inte medverkat i det här och har inte bett om att få komma till världen.
    Det är inte barnets fel att mamman har ställt till det.
    Så håll barnet utanför,är du snäll.
    Den enda som har gjort fel här är TS och det vet hon mycket väl.
    Så det är inte ens värt att diskutera längre.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    UniqueSnowflake skrev 2014-08-03 11:16:13 följande:

    Jäkla idioti att kalla Petters ofödda barn för Albins! Vad är det för jävla stil?


    Det är ingen som har påstått att det TS har gjort är ok.
    Men därifrån till att kalla barnet för horunge är det väldigt långt.
    Barnet är helt oskyldigt i det här!
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (...) skrev 2014-08-03 13:14:08 följande:

    Hej!

    Tack för Er alla! För alla svar även negativa . Förstår att otrohet är det värsta som verkligen kan förstöra ett förhållande .

    För min del så är det sista gången jag skriver då jag redan fick vad jag ville och hade modet att berätta tack vare er/ min mamma.

    Min man kom hem i morse , kramade om mig när jag sov , jag vaknade och började prata med honom om det då frågade han varför och hur jag kunde göra så mot honom osv . Jag svarade på Allting helt ärligt och vad jag fick för svar är att han inte kan förlåta mig så lätt , att det kommer att ta tid , och med den tiden kommer han att försöka förändras och ge mig det jag behöver av honom . Angående min flicka så sa han att han inte kan sluta tänka på att flickan är hans , då han tänkt så i över 8 månader , han har väntat på henne och älskar henne fast han inte träffat henne än, hans regel var dock att vi aldrig berättar för barnet att min man inte är pappan . Jag sa ja ! Jag och min man kommer inte berätta något för min flicka . Detta blir bäst så . Jag är lycklig just nu väldigt bekväm med hur det gick till , borde bara ha berättat detta innan .

    Tack igen alla! Jag ska nu försöka umgås med min man och reda ut några saker till ! Ha en trevlig söndag .


    Men om flickan när hon blir större råkar få reda på sanningen eller märker olikheter mellan henne och din man,vad gör ni då?
    Eller om hon skulle bli sjuk och behöva blod eller benmärg och ingen av er passar som donator? Vad gör ni då?
    Är det verkligen ok ur barnets synvinkel,att hålla det hemligt,tycker du? Har inte barnet rätt att få veta med den biologiska pappan är?
    Och har inte pappan rätt att få veta?
    Det här är egoistiskt tänkt,tycker jag.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Nenne666 skrev 2014-08-03 14:49:19 följande:
    Tror det menades att den bedragna kanske aldrig finner någon tillit till en kvinna igen och dessvärre aldrig skaffar barn, gör sig ensam och bitter. Förstod jag det som.
    Det är ju möjligt.

    Men det där med karman stämmer ju inte riktigt.
    Karman brukar ju drabba den som gjort fel. Och det är ju i det här fallet inte TS man.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Nenne666 skrev 2014-08-03 15:19:48 följande:
    Jo det där va ett osammanhängande inlägg men försökte utröna det lite
    Ja,precis. Den som skrev det hade kanske tittat lite för djupt i glaset igår. Det var ju trots allt lördag.
    The past is now skrev 2014-08-03 16:23:41 följande:
    Håller med . Så ego och ni tänker inte klart.

    Jag vet hur det är att leva i en lögn, aldrig att jag förlåter mina föräldrar för det. Och de vet de båda om..
    Nej,jag undrar om de verkligen har tänkt till ordentligt här. Tveksamt...
    The past is now skrev 2014-08-03 16:59:19 följande:
    Jag var också 15 år när jag fick veta lagom till jul att min brors (halvbror) pappa inte var min pappa. En riktig käftsmäll vill jag lova och min värld rasade samman. Det jag inte tror på i ts är att de nu är så romantiskt helt plötsligt. Jag köper det inte..

    Nej du ts..ni måste göra rätt. En lögn som denna är elak.
    Jag tycker också det verkar märkligt att han skulle ha kommit tillbaka så snabbt och förlåtit alltihopa.
    Verkar lite mysko.


    Mattias och Hannah.
Svar på tråden Det är inte hans barn... Jag gjorde ett stort misstag!