• Anonym (Lack i Klack)

    Tycker det är så ofräscht med omålade tånaglar om man är tjej.

    Nu blir jag väl halstrad, kastrerad och lynchad, men jag tycker verkligen det ser så jäkla ofräscht med omålade tånaglar på kvinnor.
    Jag försöker så klart inte att titta, men ibland är det oundvikligt.
    Mäns fötter ska vi inte tala om ens... Fast vill nog inte se dem i lack heller.

    I min värld har nästan alla tjejer nagellack på tårna och ja....min man har nog aldrig sett mig utan. Tror inte han skulle tänka på det ens, utan det är det nog mer jag som gör.

    Men det är ganska förvånande hur ofta man ser riktigt ovårdade kvinnofötter, torra/gula hälar, för korta eller alldeles för långa tånaglar.
    Jag förstår inte hur svårt det kan vara att dra ett drag eller två med fotfilen när man ändå är i duschen.

  • Svar på tråden Tycker det är så ofräscht med omålade tånaglar om man är tjej.
  • cirkusmusen

    Varför vill man dra till uppmärksamhet till sin fulaste kroppsdel? Jag tycker det ser så jävla konstigt ut med målade tånaglar.

  • Anonym (Lack i Klack)
    cirkusmusen skrev 2014-08-01 21:52:19 följande:

    Varför vill man dra till uppmärksamhet till sin fulaste kroppsdel? Jag tycker det ser så jävla konstigt ut med målade tånaglar.


    Fast jag tycker inte det drar uppmärksamheten till tårna, utan mer att det ser fräschare ut. Jag som är lite nagellacksstörd dras ju mer till olackade tånaglar.
  • Anonym (.)

    Ja, jag tycker inte heller det är snyggt med målade tånaglar.

  • Anonym (Bry sig?)

    Mina fötter ser sjukt konstiga ut om jag målar naglarna.


    Naglarna är så korta så det ser inte normalt ut om det är färg på dem.


    Vet inte vilken värld du lever i där sånt är så viktigt för dig, eller varför bryr du dig om andras tånaglar? Dina egna - fine, men andras?


     

  • Anonym (Lack i Klack)
    Drottningen70 skrev 2014-08-01 21:54:30 följande:

    Jaha det tycker du.... Och?


    Detta är ett forum, man får uttrycka sig. Vilket jag gjorde.
  • Anonym (Lack i Klack)
    Fiona M skrev 2014-08-01 21:56:02 följande:

    Vilken tur att du bara har ansvar för dina egna tånaglar då.


    Både ja och nej, jag hade gärna målat alla jag såg. ;)
  • Anonym (Lack i Klack)
    Anonym (Bry sig?) skrev 2014-08-01 21:57:51 följande:

    Mina fötter ser sjukt konstiga ut om jag målar naglarna.

    Naglarna är så korta så det ser inte normalt ut om det är färg på dem.

    Vet inte vilken värld du lever i där sånt är så viktigt för dig, eller varför bryr du dig om andras tånaglar? Dina egna - fine, men andras?

     


    Det är nog bara det att jag äcklas av det. På samma sätt som det finns folk som äcklas av hår under armarna, vax i öronen osv.

    Jag kan tyvärr inte hjälpa det.

    Men folk är ju självklart fria att göra som man vill, men om jag fick önska så hade alla målat.
Svar på tråden Tycker det är så ofräscht med omålade tånaglar om man är tjej.