• lyckliogajag

    Blödningar

    Hej!
    Är nu i V 9 men har idag åter fått en blödning. Detta är 4:e veckan i rad. Dom 2 första var rosafärgat. Förra fredagen var det en kraftig blödning med en koagel på 5X7 cm. Idag är det rött men hittills inga mängder. Har inte ont men tycker det är jobbigt att gå runt att vara rädd varje gång man går på toa. Blödningarna kommer med 1 v mellanrum. Gjorde första VUL 7+0 och allt var kanon. 2 små hjärtan som tickade och med en jättefin skiljevägg mellan dom. Åkte in akut förra fredagen efter den kraftiga blödningen och var då övertygad om att det bara skulle 1 hjärta som slog men så var det inte. Dom hade växt som dom skulle och var då 9,2 mm. Dom kunde inte hitta varifrån blödningen kommer. Är det fler som har det så här?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-02 07:25
    Har nu gått 8+5.

  • Svar på tråden Blödningar
  • Glimmar00

    Jag har haft blödningar hela tiden. Är i v 10 nu. Sista ultraljudet va för någon vecka sen och ändå va båda kvar. Det är läskigt med blödningar, men verkar vara vanligt.

  • Glimmar00

    Ja verkligen. Man blir livrädd, jag har varit i panik flera gånger.... Men ju längre tiden går desto mer minskar risken.... Har du enäggs eller tvåäggs?

  • Glimmar00

    Tvåäggstvillingar här med, om båda klarar sig. Hoppas det fortfarande går bra för dig?

  • lyckliogajag

    Ja allt har gått bra hittills. Men imorgon är den kritiska dagen igen har haft blödningar på fredagarna varje gång

  • Glimmar00

    Hoppas det fortsätter bra!!! Håller tummarna för oss!!!

  • lyckliogajag

    Japp. Helgen har varit lugn och stabil.

    Nu börjar det bli en liten kula på magen.

    Längtar så mycket.

    Hur är det själv?

  • Glimmar00

    Hade svag blödning igår morse....blev rädd i vanlig ordning.... man blir orolig usch. Men klingade av sen..... Idag 11+4. När har du beräknad BF? Jag har 26 februari.

  • lyckliogajag

    Idag 10+1 så beräknad till 8/3.

    Ja man får fullkomlig panik. Men vad roligt att vi är så nära varandra mycket roligare när man kan följa och stötta varandra. Fick tid för Ultraljud och läkarbesök den 29:e så nu är det nästa milstolpe. Jag har det jobbigt redan med att jag inte kan ha ngt som sitter åt men det är bara att le och vara glad

  • Idaösd

    Jag hade blödningar i början av min tvillinggraviditet. Till och med V 10. Trodde det var missfall (haft två innan) när jag blödde på jobbet och hade riktigt ont. Men så när jag väl låg där i gynstolen så såg vi två hjärtan som slog. Skickade ett mms till min man som var på golfresa. Han ringde upp och var lättad att vi två mådde bra och att han kunde fortsätta sin golfresa. Så frågade jag om han tittade noga på bilden. Vaddå sa han. Det är två bebisar, säger jag. Klick hörde jag bara. Han lade på. :D så ringde han upp, han var tvungen att kolla på bilden igen. Han surrade om ny bil och bygga ut vårt "lilla" hus på 200kvm. Vi har en dotter sen innan född 2010. Och nu har vi våra tvillingar som är födda i mars 2014 i V 38+3.

    Det är underbart!!! <3

  • stinaa
    Idaösd skrev 2014-09-21 20:04:05 följande:

    Jag hade blödningar i början av min tvillinggraviditet. Till och med V 10. Trodde det var missfall (haft två innan) när jag blödde på jobbet och hade riktigt ont. Men så när jag väl låg där i gynstolen så såg vi två hjärtan som slog. Skickade ett mms till min man som var på golfresa. Han ringde upp och var lättad att vi två mådde bra och att han kunde fortsätta sin golfresa. Så frågade jag om han tittade noga på bilden. Vaddå sa han. Det är två bebisar, säger jag. Klick hörde jag bara. Han lade på. :D så ringde han upp, han var tvungen att kolla på bilden igen. Han surrade om ny bil och bygga ut vårt "lilla" hus på 200kvm. Vi har en dotter sen innan född 2010. Och nu har vi våra tvillingar som är födda i mars 2014 i V 38+3.

    Det är underbart!!! <3


    Hur var det att få tvillingar? Intensivt? Jobbigt? Bara roligt? :) Så nyfiken då jag själv ska då tvillingar i mars.
  • lyckliogajag

    Vad roligt med en till som ska ha tvillingar i Mars. Vet du att det finns en sida för oss som föder tvillingar 2015 på FB?

  • stinaa
    lyckliogajag skrev 2014-09-23 10:57:32 följande:

    Den är sluten hittar du inte den så säg till


    Vad heter gruppen? Tänkte ansöka om att gå med :)
  • stinaa
    lyckliogajag skrev 2014-10-12 12:17:36 följande:

    Tvillingar 2015


    Jag hittade den, tack :)
  • Idaösd

    Det var och är underbart med tvillingar på alla sätt och vis. Nu är Elsa och Torsten 7 månader och tiden flyger iväg.

    Vi åkte in en söndag för jag hade värkar. När vi varit inne på förlossningen en timme avtog arbetet så vi fick åka hem. Då på söndagen var den mindre fixerad med huvet neråt och tvilling nr 2 vänd med huvudet neråt. På tisdagen hade vi tid för ultraljud och då hade nr1 vänt sig och låg i säte. Så vi fick till torsdag på oss. Jag ville verkligen föda vaginalt. Men på torsdagen hade de vänt sig på tvären båda två. (!!!) vilket ska vara omöjligt sa barnmorskorna. Så på fredag fick vi tid och nr 1 visade sig vara Elsa och då tänkte jag att nu blir det en tjej till så Sebastian får 3 döttrar. Men så kom nr 2 och sköterskan som visade Torsten sa glatt att nu du. Och det enda jag såg var den gigantiska pungen och jag blev överlycklig. <3 inte för att det spelar någon roll vilka kön det blir men det var underbart.

    Jag hade väldigt ont efteråt i snittet. Men fick en morfinspruta strax innan vår dotter på 4 år kom samma kväll för att hälsa på sina syskon. Det var så häftigt att se och hon var så glad och ja. Blir tårögd bara jag tänker på den magiska stunden.

    Ni har så mycket som väntar och jag är så glad för er skull att ni också ska få tvillingar. Det är dubbelt så mycket men också dubbelt så mycket glädje och kärlek. Och de har varandra. <3

  • Pedalen

    Jag blödde till och från till v 18. Mina enäggskillar föddes i v 37+3, fullt friska och krya! Till slut blev det vardagsmat med blödningarna, men första gångerna blev jag livrädd!

    Lycka till med era graviditeter!

Svar på tråden Blödningar