• Anonym (Cecilia)

    Ni som röstar på SD varför gör ni det?

    Hej!

    Jag satt med min sambo och kollade på Jimmy Åkessons tal idag och jag blev förbluffad över hur rasistiskt han talade.

    Jag undrar därför ni som röstar på SD står ni också för allt dom står för ? För det är ju inte bara invandrings politiken dom vill ändra.

    Anser ni inte att alla människor har samma värde? Jag lär ju mina barn att alla människor är lika mycket värda och att man ska inte döma någon för hur dom ser ut/klär sig eller för vad dom tror på, jag lär dom att visa respekt.

    Så jag undrar varför tycker ni att vi svenskar är mer värda än en utländsk? Jag menar har ni läst Sveriges historia och hur fattigt land vi hade varit utan dessa "utlänningarna"

    Så ni kan väl svarar på varför ni röstar på SD och hur ni vill att ert "framtida Sverige " skall se ut.

  • Svar på tråden Ni som röstar på SD varför gör ni det?
  • Anonym (SD för framtiden)

    Många anledningar, jag håller med om det mesta i deras partiprogram.

  • Anonym (Cecilia)
    Anonym (SD för framtiden) skrev 2014-08-02 21:12:04 följande:

    Många anledningar, jag håller med om det mesta i deras partiprogram.


    Vilka är dom många anledningarna då?
  • Anonym (...)

    Dom är det enda parti som tar upp invandringsfrågorna! Jag har inget emot invandrare så länge de gör rätt för sig... Precis som vem som helst, jag har i fet emot personer som sköter sig osv....

    Vi kan inte ta in hur många som helst till Sverige!

  • Anonym (Cecilia)
    Anonym (...) skrev 2014-08-02 22:14:49 följande:

    Dom är det enda parti som tar upp invandringsfrågorna! Jag har inget emot invandrare så länge de gör rätt för sig... Precis som vem som helst, jag har i fet emot personer som sköter sig osv....

    Vi kan inte ta in hur många som helst till Sverige!


    Okej varför kan inte Sverige det? Jag menar hade du inte velat hjälpa människor som dör i krig? Eller skall dom dö där istället för att vi inte vill ha dom här?
  • Anonym (Trött)

    För att vi har tröttnat på invandringen och allt negativt det medför..

  • Anonym (Cecilia)
    Anonym (Trött) skrev 2014-08-02 22:48:20 följande:

    För att vi har tröttnat på invandringen och allt negativt det medför..


    Okej då det är bara invandringen som du stör dig på? Vad är allt negativt det har medfört?
  • Marlean
    Anonym (...) skrev 2014-08-02 22:14:49 följande:

    Dom är det enda parti som tar upp invandringsfrågorna! Jag har inget emot invandrare så länge de gör rätt för sig... Precis som vem som helst, jag har i fet emot personer som sköter sig osv....

    Vi kan inte ta in hur många som helst till Sverige!


    DU har alltså inget emot invandrare så länge de gör rätt för sig, men du kommer rösta på ett parti som har emot invandrare oavsett om de gör rätt för sig eller inte, eftersom de enbart grundar sina tankar på dessa individer baserat på deras ursprung?
  • Anonym (Cecilia)
    Marlean skrev 2014-08-02 22:53:17 följande:

    DU har alltså inget emot invandrare så länge de gör rätt för sig, men du kommer rösta på ett parti som har emot invandrare oavsett om de gör rätt för sig eller inte, eftersom de enbart grundar sina tankar på dessa individer baserat på deras ursprung?


    Håller med dig!
  • Anonym (rosknopp)

    Ärligt talat, hur bra blir det för många av de människor som kommer hit då? Vad får dom för liv, trivs dom överhuvudtaget?! Har du sett hur människor får bo i väntan på tilldelning av bostad eller i avvaktan på utvisning? Hur ska vi sedan lösa boende, akutsjukvård, vårdcentraler, skolgång, barnomsorg, socialtjänst, tandvård, svenskundervisning, äldreomsorg, psykiatrivård, sysselsättning, arbete, försörjning och integration överhuvudtaget? Har du tänkt på det? Har du varit på en arbetsförmedling och sett hur där ser ut? Varför kommer inte fler från Asien? Där är ju minst lika mycket elände. Alla tibetaner som jagas och dödas? ! Alla fillipinare som blivit hemlösa eller de som bor i områden där det är utlyst jihad? Har du läst Sd:s program alls? Djurpolis vill dom ha, begränsa djurförsök, utöka deltidsAkassa, utöka vårdnadsbidrag, utöka bistånd till UNHCR, öka stöd i krigsområden. Många bra saker.

  • Anonym (Cecilia)

    Det jag tycker också är skrämmande är att SD bara pratar om invandrings politiken och folk köper det och vill att Jimmy Åkesson skall styra vårt land det är så skrämmande. Jag tror att dom som röstar på SD nog inte är så pålästa om partiet utan nöjer sig med att dom vill stoppa invandringen och att det ska finnas andra lagar för dom utländska som bor här. Sedan vill dom inte att homosexuella ska få gifta sig, det är verkligen hemskt! Varför ska dom bestämma vem som får gifta sig eller inte! Jag önskar att ni som röstar på SD läser på ordentligt innan.

Svar på tråden Ni som röstar på SD varför gör ni det?